AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #21 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du gjorde den feilen å kutte ut alle kaloriene med en gang tipper jeg? Anonymkode: 00af1...3f5 Nei, har kuttet 250 kcal per dag i forhold til tidligere inntak. Ernæringsfysiolog anbefalte å kutte gradvis. Anonymkode: f6e1e...eea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #22 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser heller ikke brød. Takk for rådet, jeg tenkte litt på det med flere måltider, slik at kroppen tror at den har noe å mumse på ganske ofte, samtidig som kaloriinntaket holdes like lavt. Jeg drikker mye vann og te gjennom dagen. Anonymkode: f6e1e...eea Siden du drikker te; pass på at den er koffeinfri. Koffein er vanndrivende, så da må du i såfall drikke ekstra vann ved siden av. Husk også at hvis du bruker melk i teen, er det kalorier i den du må regne med Anonymkode: a1826...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #23 Del Skrevet 30. juli 2024 For meg funker det med minst ett måltid dagen som har veldig stort volum og samtidig få kalorier, å venne kroppen til null småspising og heller få større måltider hjalp, samt varm te mellom måltidene istedenfor mellommåltider/snacking. Anonymkode: d0d5a...c82 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 30. juli 2024 #24 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Krom? Anonymkode: 2bfed...033 Kro m? Er ikke det placebo? Endret 30. juli 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 30. juli 2024 #25 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) Når jeg bestemmer meg, og også gjennomfører, for å gå ned i vekt tenker jeg ikke at jeg skal på søndagstur. Du må over i en annen modus og rytme, du må tenke at de nye vanene dine er like mye deg som de som gjorde deg tjukk. Ellers snakket jeg med en i dag som hadde lest en bok som heter "Det er ikke din skyld at du er tjukk" i dag. Hahahaha, jeg vet ikke om jeg skal ta det som et hint. Endret 30. juli 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 30. juli 2024 #26 Del Skrevet 30. juli 2024 https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/det-er-ikke-din-skyld-at-du-er-tjukk-9788279007524 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. juli 2024 #27 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har begynt å slanke meg (har redusert kalorier og begynt å trene mer). Kaloriunderskudd gjør at jeg tenker på mat HELE tiden. Er skrubbsulten, kroppen kjemper imot det at jeg kuttet ned på kalorier, og saboterer for alle penga. Tankene får meg distrahert, og jeg fungerer knapt i jobb. Alt som står i hjernen er mat, mat, mat. Jeg vet at jeg MÅ ned i vekt, men fungerer jo faen ikke i hverdagen. Hva gjøre? Anonymkode: f6e1e...eea Hvor stort er kaloriunderskuddet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #28 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og riskikerer å få masse bivirkninger og problemer etter operasjon. Passe dum du som foreslår noe sånt til folk, tragisk! Anonymkode: cea63...5d5 Gastric sleeve operert kun på magesekken og ikke tarmen . Dermed svært lite sannsynlig med noe komplikasjone. Komplikasjoner som tarmslyng og malabsorpsjon kommer hos de som har tatt slankeoperasjon som berører tarmen . Feks gastric bypass så før du kritiserer tenk over hva du faktisk svarer på. Gastric sleeve er svært trygt. Jeg tok det på offentlig sykehus og gjøres undersøkelser som gastroskopi og koloskonpi pre operativt for å finne ut om det er noe hinder som gjør at man ikke bør ta operasjon slik som brokk Anonymkode: 0b6e1...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #29 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gastric sleeve operert kun på magesekken og ikke tarmen . Dermed svært lite sannsynlig med noe komplikasjone. Komplikasjoner som tarmslyng og malabsorpsjon kommer hos de som har tatt slankeoperasjon som berører tarmen . Feks gastric bypass så før du kritiserer tenk over hva du faktisk svarer på. Gastric sleeve er svært trygt. Jeg tok det på offentlig sykehus og gjøres undersøkelser som gastroskopi og koloskonpi pre operativt for å finne ut om det er noe hinder som gjør at man ikke bør ta operasjon slik som brokk Anonymkode: 0b6e1...57f Ingen får innvilget gastric sleeve med min BMI. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #30 Del Skrevet 31. juli 2024 jabx skrev (10 timer siden): Hvor stort er kaloriunderskuddet ditt? Jeg spiser i gjennomsnittet 250 kcal per dag mindre enn tidligere. Målet er å ligge rundt 400-500 kcal lavere enn tidligere. Jeg gjør dette i samråd med min ernæringsfysiolog. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #31 Del Skrevet 31. juli 2024 Disiplin. De jeg kjenner som ikke er veldig overvektige, men som allikevel skal ned noen kilo for å nå idealvekt sier at det kun er disiplin som gjelder. At man tenker på mat mye, men at man bare må bestemme seg også kjøre "mind over matter". Litt det samme som når man trener hardt, det er jo ofte ikke særlig digg midt i økta, men etterpå er det verdt det. Anonymkode: 05a00...8b8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #32 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Disiplin. De jeg kjenner som ikke er veldig overvektige, men som allikevel skal ned noen kilo for å nå idealvekt sier at det kun er disiplin som gjelder. At man tenker på mat mye, men at man bare må bestemme seg også kjøre "mind over matter". Litt det samme som når man trener hardt, det er jo ofte ikke særlig digg midt i økta, men etterpå er det verdt det. Anonymkode: 05a00...8b8 Jeg holder ut, men det er plagsomt å være overfokusert på mat når man er sulten hele tiden. Det er ikke akkurat slik at jeg kan BESTEMME hva jeg skal tenke på - tanken er som kjent fri. Jeg kommer ikke til å avbryte slankingen, det er bare veldig utfordrende med disse tankene. Anonymkode: f6e1e...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #33 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg holder ut, men det er plagsomt å være overfokusert på mat når man er sulten hele tiden. Det er ikke akkurat slik at jeg kan BESTEMME hva jeg skal tenke på - tanken er som kjent fri. Jeg kommer ikke til å avbryte slankingen, det er bare veldig utfordrende med disse tankene. Anonymkode: f6e1e...eea Ja, det skjønner jeg godt! Har hørt flere som snakker om det samme. Det virker som om noen av de jeg kjenner etter hvert har klart å bli mer immun for de tankene da. At tankene fortsatt er der, men at gleden de får gjennom selvdisiplinen blir større og viktigere. Jeg sier til dem at de bare må passe på sånn at de ikke overdriver. Anonymkode: 05a00...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #34 Del Skrevet 31. juli 2024 Dessverre er min erfaring at støyen i hodet kun har blitt borte med Wegovy. Veldig deilig å sette sprøyta, og vipps var det stille i hodet. Anonymkode: 32a8b...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #35 Del Skrevet 31. juli 2024 Hva annet har du gjort enn å redusere kaloriene? Altså hvilke type mat du spiser spiller en STOR rolle. Om du spiser ultraprossesert kalori- og næringsfattig mat skjønner jeg at du er sulten. Denne type mat får man ikke en god og tilfredsstillende metthetsfølelse av. Fatter ikke at mange av de som skal slanke seg spiser kalori- og næringsfattig mat og på samme tid klager på sult. Det er jo ikke rart. Spis skikkelig mat (egg, kjøtt, fisk, kylling), kutt ut alt ultraprossesert. Leste en bok om ultraprossesert mat for litt siden, og der ble det vist til forskning som viser at denne maten gjør at man blir enda sultnere og spiser enda mer (hurra for fabrikanten som selger mer av dritten sin) Anonymkode: 23ed6...6ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #36 Del Skrevet 31. juli 2024 Hoia skrev (På 30.7.2024 den 15.51): Kro m? Er ikke det placebo? "Krom (Cr) er et sporstoffmineral som kroppen trenger, blant annet til forbrenning av karbohydrater og fettstoffer. " Google er gratis altså.. Anonymkode: 5896a...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #37 Del Skrevet 1. august 2024 Fiber = metthet, for min del. Proteiner gjør meg ikke spesielt mett. Anonymkode: e7199...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millaca Skrevet 1. august 2024 #38 Del Skrevet 1. august 2024 Drikk masse vann 🙂 funker for meg. Og ellers så går det faktisk til en viss grad an å kontrollere/styre tankene sine ☺️ er man bevisst på tankene, så er det lettere å styre dem i en annen retning ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #39 Del Skrevet 4. august 2024 Jeg tror det er viktig å bestemme seg for at du skal klare det. Se seg i speilet hver dag og si jeg skal bli slank og sånn er det. Og så må du leve etter det. Bare bestemme seg. Anonymkode: dcef6...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #40 Del Skrevet 4. august 2024 Spiser du nok proteiner, sunt fett og sunne karbohydrater/fiber? Får du i deg nok grønnsaker? Det er ikke bare å kutte kalorier, man må også spise mest mulig sunn og mettende mat av det man spiser. Anonymkode: 1d3ec...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå