Gå til innhold

Fillers i leppene har blitt lavstatus

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Married - with children.

Anonymkode: d524a...8fd

Det var det, ja! Takker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 hours ago, Honey Dew said:

Hvorfor skal absolutt alt vi gjør være attraktivt, hot eller sexy hele tiden? Kan vi ikke bare få gjøre ting for oss selv?

Jeg har ikke sagt noe om "dere", jeg svarte en enkelt bruker, og mitt svar kom som et direkte motsvar til et annet innlegg. Jeg driter i om alt "dere" gjør er attraktivt hot eller sexy hele tiden. Gjør som dere vil. 🤷‍♂️

Anonymkode: 15aa8...bc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke bare fattigfolk som tar fillers.  Er bare å ta seg en tur til Vestkanten i Oslo å se det. 

Anonymkode: 52cfc...c8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (20 timer siden):

Jeg gjør ting kun for meg selv. Blåser en lang marsj når det gjelder å friste andre seksuelt.

Doller du deg opp bare for å stå foran speilet og beundre resultatet?

Nei du pynter deg for å trives i sosiale sammenhenger og gi et positivt inntrykk.
Innerst inne i genene ligger det seksuelle aspektet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Temaet kom opp på en fest nylig og jeg ble fortalt at det å fylle på leppene blir sett på som skikkelig lavstatus. Så går jeg inn på venne og bekjentskapskretsen på sosiale medier og ser at det stemmer. Hvorfor skjedde den endringen så brått? 

Anonymkode: e02b1...409

Å gjøre slike inngrep forteller at de har dårlig selvbilde, dårlig selvfølelse, dårlig selvtillit, er veldig opptatt av å utseendet og stort behov for bekreftelser og oppmerksomhet. 

Det er det stikk motsatte av hvem menn ønsker å dele livet med. 

At de gjør det for egen del fordi de synes det er "pent" er ikke annet enn en tom setning som ikke gir noen mening. 

Vi menn som har levd et liv velger heller kvinner med litt smale lepper, hengepupper, litt valker og cellulitter med godt selvbilde, god selvtillit og som er trygge på seg selv 10 av 10 ganger enn de som trenger kosmetiske / plastiske inngrep for å "føle" seg bedre. 

Hvordan enkelte menn klarer å leve med denne gruppen usikre kvinner med så dårlig selvbilde og som må gjøre så mange rare inngrep for å "føle" seg pen er for meg helt uforståelig. Jeg tror de velger å ikke si noe da det vil bryte disse kvinnene uten god selvtillit enda mer ned. 

Anonymkode: 67d19...2ab

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Å gjøre slike inngrep forteller at de har dårlig selvbilde, dårlig selvfølelse, dårlig selvtillit, er veldig opptatt av å utseendet og stort behov for bekreftelser og oppmerksomhet. 

Det er det stikk motsatte av hvem menn ønsker å dele livet med. 

At de gjør det for egen del fordi de synes det er "pent" er ikke annet enn en tom setning som ikke gir noen mening. 

Vi menn som har levd et liv velger heller kvinner med litt smale lepper, hengepupper, litt valker og cellulitter med godt selvbilde, god selvtillit og som er trygge på seg selv 10 av 10 ganger enn de som trenger kosmetiske / plastiske inngrep for å "føle" seg bedre. 

Hvordan enkelte menn klarer å leve med denne gruppen usikre kvinner med så dårlig selvbilde og som må gjøre så mange rare inngrep for å "føle" seg pen er for meg helt uforståelig. Jeg tror de velger å ikke si noe da det vil bryte disse kvinnene uten god selvtillit enda mer ned. 

Anonymkode: 67d19...2ab

Dette er ikke skrevet av en mann....

Anonymkode: f9edf...4dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så dyrt som fillers er så kan jeg ikke forstå at fattigfolk kan unne seg det. Dette med status er virkelig en syk KG greie. Interessant at høystatus yrker har millionlønn, mens lavstatus yrker har max 500k i året. Mens det er de med lavest inntekt, altså max 500k som bruker titusener av kroner på eget ansikt? Eller har ikke denne statusen noe med yrkesbeskjeftigelse å gjøre? Er det enda flere ulike måter å ha status?

Jeg blir svimmel.

Anonymkode: ee7c9...850

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, jeg tror nok dette var skrevet av en mann. Feilen han gjorde var at han påtok seg å snakke for alle menn, ikke bare seg selv. Jeg vet om flere menn som har samme holdning som ham, jeg er selv gift med en av dem 😉

Men klart, det finnes menn som liker kvinner med ducklips, store kunstige øyevipper og store silikonbryst. Men jeg må innrømme at når jeg ser mennene som er sammen med disse kvinnene, så har jeg fordommer mot dem. For det sier jo mye om holdningene til disse mennene også.

Endret av Hulderen
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (44 minutter siden):

Jo, jeg tror nok dette var skrevet av en mann. Feilen han gjorde var at han påtok seg å snakke for alle menn, ikke bare seg selv. Jeg vet om flere menn som har samme holdning som ham, jeg er selv gift med en av dem 😉

Men klart, det finnes menn som liker kvinner med ducklips, store kunstige øyevipper og store silikonbryst. Men jeg må innrømme at når jeg ser mennene som er sammen med disse kvinnene, så har jeg fordommer mot dem. For det sier jo mye om holdningene til disse mennene også.

Men å ta fillers trenger ikke være ensbetydende med ducklips.

Kjenner et par flotte, sterke damer med sunn selvtillit som har valgt å ta ørlite grann filler i leppene fordi de har mistet volum ettersom de har blitt eldre. Disse ser ikke forandret ut, de ser bare ut som seg selv. Mennene deres er strålende fornøyd og dette er helt normale menn (i den grad det er normalt å trene og ta vare på seg selv). Ingen av disse har kunstige øyenvipper eller silikon.

Det er mange nyanser i denne debatten som flere i denne tråden velger å ikke se. Det er ikke slik at alle som tar fillers har elendig selvtillit. Verden lar seg ikke dele inn i slike rigide tankemønstre. Det at du/dere tror det er slik skyldes er din/deres manglende evne til å se nyanser og moderere dere selv.

Jeg tenker at like barn leker best. De som er sykt opptatt av utseende og det ytre finner seg en partner som er lik, de som lar alt falle i fri dressur finner en partner som heller ikke tar tak, og de som er i midten de klarer også å finne hverandre - utrolig nok. De finnes nok mennesker i alle disse kategoriene som har selvtillit.

Det virker som om mange av dere i denne tråden har et enormt kontrollbehov og ønsker at verden skal speile deres egen manglende evne til forståelse.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 9.19):

Du må være rik for at filler skal være klasse. Er du fattig eller middelklasse så er det trashy.

Anonymkode: 74365...e5f

Det er selvfølgelig ikke noe mer klasse med fillers om du er rik. Hvis du mener det, så har du selv latt deg lure på samme måte som det trashy fattigfolket du beskriver. Da har du kjøpt idéen om at rikdom alltid fremstår som smakfullt og trendy kun p.g.a pengene som ligger bak, og ikke på grunnlag av en objektiv vurdering. Det er nettopp denne idéen som er søplete, smakløs og trashy.

Anonymkode: d1bb1...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 13.45):

Jeg skjønner ikke dette med at folk skal legge som oppi hva andre gjør med utseende sitt, samtidig sier folk at andre ikke skal tenke på hva andre mener om utseendet dems- fordi folk ikke bryr seg. Dobbeltmoral lenge leve 😂

Anonymkode: 97092...37a

De har tydeligvis så lite innholdsrikt liv at de må legge seg i andres liv 😅

Og nei ts, jeg tar ikke fillers.

Anonymkode: f2e70...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan godt være! Jeg bladd meg gjennom noen artikler om forskning for en stund siden 🙂 Menn syntes plastisk operasjoner var finest, frem til de ble fortalt at det var plastisk operasjoner. Da gikk det nederst på listen og grunnen av dette var blant annet illojale, overfladiske, mindre intelligente, dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 09fc3...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Surpomp skrev (På 31.7.2024 den 12.50):

Doller du deg opp bare for å stå foran speilet og beundre resultatet?

Nei du pynter deg for å trives i sosiale sammenhenger og gi et positivt inntrykk.
Innerst inne i genene ligger det seksuelle aspektet.

Jeg gjør det ja. Akkurat som en haug andre ting jeg gjør for meg selv som ikke har noe med andre å gjøre. 

Anonymkode: 44f9c...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer litt an på hvorfor en tar det. om leppene går innover eller er ikke eksisterende så kan jeg skjønne det. jeg for min del tar filler utenfor munnen for at jeg har sure munnviker om ikke. vil si det ser verre ut å gå rundt som om jeg er padde sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Andetryne har alltid vært trashy ifølge 99,999% av befolkningen.

Anonymkode: c5a4b...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...