Gå til innhold

Fillers i leppene har blitt lavstatus

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal absolutt alt vi gjør være attraktivt, hot eller sexy hele tiden? Kan vi ikke bare få gjøre ting for oss selv?

Alt vi gjør er en form for kommunikasjon. Det skjer helt ubevisst. 

Anonymkode: c631f...854

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt vi gjør er en form for kommunikasjon. Det skjer helt ubevisst. 

Jeg gjør ting kun for meg selv. Blåser en lang marsj når det gjelder å friste andre seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillers har alltid vært harry. Jeg husker hvordan vi lo av det, første gangene vi så at noen i USA hadde tatt fillers. Det var i komiserien om Bundy (het noe med Marriage). Da var det datteren kom hjem med ducklips. Jeg trodde aldri den trenden skulle komme til Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ingenting som skriker "nek" som duckface.

Folk betaler i dyre dommer for å se ut som et av fugleskremslene i Kardashians.

Bimbolooken er endelig ut, og godt er det.

Anonymkode: 18143...d26

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (26 minutter siden):

Hvorfor skal absolutt alt vi gjør være attraktivt, hot eller sexy hele tiden? Kan vi ikke bare få gjøre ting for oss selv?

Ingen som kjøper dyre merkevesker bare for egen del. Eller leppefiller. Det er fordi man skal vise at man har råd til den guccivesken, man kjøper seg beundring og fasade. Men ellers enig. 

Anonymkode: e02b1...409

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (25 minutter siden):

Jeg gjør ting kun for meg selv. Blåser en lang marsj når det gjelder å friste andre seksuelt.

det er ikke sånn mennesker funker og det viser all forskning. Er en grunn til at ingen i Kina har rompefillers for det ses ikke på som attraktivt der. Du er mye mer påvirket av samfunnet og sosiale medier enn du tror.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Filler OG botox er lavklasse...hjernedødt

Anonymkode: acac7...fd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns nagging er blod harry, la folk få gjøre hva de vil med kroppene sine. Om noen fronter slike ting så okey, de som mener at de høyt utdannende ikke utgjør en kundebase så tar de veldig feil. Disse har ofte råd til å få behandling men du ser det ikke, du finner dårlig og god botox og fillere.

Penger kan få deg langt og en god kirurg får til ett naturlig utseende men du må kjenne de rette folkene. For den vanlige nordmann så er det så lite marked at ytterst få har råd til å opprettholde det over lengre tid som igjen krever at du klarer å betale det. 

Anonymkode: 38470...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må være rik for at filler skal være klasse. Er du fattig eller middelklasse så er det trashy.

Anonymkode: 74365...e5f

Det er uansett ikke klasse. Det er en grunn til at kongelige ikke bruker det...

Anonymkode: d524a...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er uansett ikke klasse. Det er en grunn til at kongelige ikke bruker det...

Har du sett Silvia?

Anonymkode: 5858a...0ef

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Caroline Nitter og Linne Meister; trashy. Fru Spetalen; klasse. Alle vil si at de to første ser latterlige ut, men at den siste ser bra ut for alderen - og alle har fillers i leppene, bare i ulik mengd (mildt sagt….).

Dette er viktig i denne sammenhengen. Uten at jeg har studert sistnevnte, så er det jo ofte sånn at overklassefolk gjerne gjør ting mer forsiktig og mindre åpenbart - slik at det kunne ha vært naturlig - enn såkalt vanlige folk. Det er et evig fenomen, nærmest. Under- og middelklassen hermer etter overklassen, men overdriver, og dermed blir det "harry", vulgært og stygt.

Så finnes det selvfølgelig mange unntak, men dette er den generelle trenden, og den ses i høyeste grad når det gjelder utseende, i alt fra vippe-extentions til plastisk kirurgi. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sett Silvia?

Anonymkode: 5858a...0ef

Hun er da ikke av kongelig slekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig mange tar for mye, spes under øyne slik at øynene blir smale sprekker og man ser ut som man har et kromosom ekstra. 

Anonymkode: ca374...fbc

JEEEPP! 

Anonymkode: 09fc3...59d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Caroline Nitter og Linne Meister; trashy. Fru Spetalen; klasse. Alle vil si at de to første ser latterlige ut, men at den siste ser bra ut for alderen - og alle har fillers i leppene, bare i ulik mengd (mildt sagt….).

Charlotte Spetalen ser jo ut som om hun har snusleppe jo.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Med Caroline Nitter og Linni Meister så er det jo alle faktorene som spiller inn. Med Fru Spetalen så mener du Charlotte Spetalen? Hun er nydelig, og ville absolutt ikke gjettet på at hun hadde fillers 🙂 Men det er noe med moderasjon, mange tar alt for mye... 

Anonymkode: 09fc3...59d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (35 minutter siden):

Fillers har alltid vært harry. Jeg husker hvordan vi lo av det, første gangene vi så at noen i USA hadde tatt fillers. Det var i komiserien om Bundy (het noe med Marriage). Da var det datteren kom hjem med ducklips. Jeg trodde aldri den trenden skulle komme til Norge. 

Married - with children.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Temaet kom opp på en fest nylig og jeg ble fortalt at det å fylle på leppene blir sett på som skikkelig lavstatus. Så går jeg inn på venne og bekjentskapskretsen på sosiale medier og ser at det stemmer. Hvorfor skjedde den endringen så brått? 

Hvorfor bry seg om hva som er "høystatus" og "lavstatus"??

Eller om hvem som er "høystatus' og "lavstatus"?

Jeg har aldri syntes at (synlig) fillers er noe fint, og visste faktisk ikke at det har vært "høystatus'". Tenkte bare at det var noe de som ønsker seg fyldigere lepper gjorde om de hadde råd til det. Ikke noe som endret deres sosiale status.

Men du går altså inn på vennelisten på Facebook og går bekreftet at dine "høystatus Facebook venner" i mindre grad har fillers enn dine "lavstatus Facebook venner".

Jeg er sikkert "lavstatus" i dine øyne, didtn jeg har lav inntekt og lav utdannelse. Men fillers har jeg altså ikke.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke sånn mennesker funker og det viser all forskning. Er en grunn til at ingen i Kina har rompefillers for det ses ikke på som attraktivt der. Du er mye mer påvirket av samfunnet og sosiale medier enn du tror.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (1 time siden):

Nei, vi mennesker er pr def relasjonelle. Alt vi gjør er i en kontekst til sosiale rammer rundt oss. Men som sagt, mye er ubevisst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke dette med at folk skal legge som oppi hva andre gjør med utseende sitt, samtidig sier folk at andre ikke skal tenke på hva andre mener om utseendet dems- fordi folk ikke bryr seg. Dobbeltmoral lenge leve 😂

Anonymkode: 97092...37a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...