AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Del Skrevet 29. juli Jeg blir alltid veldig støl etter trening, uansett om jeg trener 1, 2 eller 5 ganger i uka. Jeg blir støl av styrketrening, jogging, fjelltur, yoga, alt! Gjerne i to-tre dager etterpå, selv om jeg bøyer og tøyer både før og etter. Er jeg på storbyferie kan jeg bli støl av å gå mye. Kjører jeg bil i flere timer, kan jeg bli støl i ryggmusklene som er aktive når jeg beveger rattet. Trodde dette var normalen, men har snakket med venner, som sier de slutter å bli støle når de kommer inn i en rutine. Men jeg blir like støl også når jeg har fast treningsopplegg over lang tid. Er ikke overvektig, er ganske aktiv, og har aldri hatt en stillesittende jobb. I perioder har jeg bare godtatt å være støl hver dag, men nå har jeg fått en ny jobb som er veldig fysisk, og stølheten påvirker hvordan jeg presterer på jobb. Noen ganger blir jeg til og med støl AV å være på jobb. Resultatet er at jeg nesten ikke orker å trene lenger. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: ab43c...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Del Skrevet 30. juli Tren mer,støl er ikke farlig.Er støl selv hele uken etter trening/aktivitet. Anonymkode: 98519...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Del Skrevet 30. juli Hvordan er kostholdet ditt i løpet av en dag og en uke? Hva og hvor mye drikker du? Anonymkode: d28b1...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Del Skrevet 30. juli For lite protein i kosten? Anonymkode: 4a55d...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Del Skrevet 30. juli Mangelfullt kosthold Anonymkode: 0b8d7...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan er kostholdet ditt i løpet av en dag og en uke? Hva og hvor mye drikker du? Anonymkode: d28b1...aef Jeg spiser ca. 90% vegetarisk, og 10% kjøtt. Vil si jeg har et ok variert kosthold, med fokus på å få i meg sunt fett og proteiner. Nå som jeg ikke trener spiser jeg mellom 65-90 gram proteiner (veier 61kg) men tar proteinpulver i tillegg når jeg er aktiv. Blir veldig dårlig i magen av laktose og rødt kjøtt, så spiser nok under gjennomsnittet av det. Drikker vann til måltid og når jeg er tørst, men burde kanskje ha fokus på å drikke mer, men hater å alltid måtte tisse! Eksempel på hva jeg har spist i det siste: Frokost: laktosefri cottage cheese, gresk type yoghurt, syltetøy og nøtter. Lunsj: Det som er i kantina. Middag: cæsarsalat med kylling, spekeskinke, og hjemmelaget dressing Mellommåltid: rugsprø med avokado eller ost Kvelds: laktosefri cottage cheese med kesam og frukt eller rugsprø med egg Kalorimessig ligger jeg på ca. 1700-2200 hver dag, kommer ann på om jeg bare ligger hjemme eller har en aktiv dag på jobb. I helgene blir det gjerne taco eller pasta/pizza og noen øl. Anonymkode: ab43c...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Del Skrevet 30. juli Begynn å tøye mer og bedre oppvarming. Anonymkode: 5da33...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Del Skrevet 30. juli Snakk med legen. Revmatisme? Anonymkode: d172a...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Begynn å tøye mer og bedre oppvarming. Anonymkode: 5da33...d03 Tøyer masse, og tøyer godt, både før og etter. Har tidligere holdt på med yoga og er hypermobil så hvis det er en ting jeg kan er det å tøye. Varmer også opp, feks. trener jeg styrke så tar jeg et lett oppvarmingsett i alle øvelsene jeg gjør, selv om jeg også har varmet opp med yoga eller mølle før jeg begynner å løfte. Anonymkode: ab43c...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Snakk med legen. Revmatisme? Anonymkode: d172a...a9a Har faktisk ikke tenkt på at det kan være noe sånt, men når du sier det så er det flere i familien som sliter med revmatiske sykdommer. Får ta det opp, selv om det føles litt hypokonder ut å klage til legen over at jeg alltid er støl 😅 Anonymkode: ab43c...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Del Skrevet 30. juli Kanskje du kan lese litt om kreatin. Jeg har hørt flere har hatt effekt av dette, også på stølhet. Vurderer å begynne med det selv. Anonymkode: b5284...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Del Skrevet 30. juli D vitamin, omega 3 fettsyrer, b12. Viktigste kilden til b12 er rødt kjøtt og fet fisk, det er lite av det i melkeprodukter og egg (vi klarer ikke absorbere mye av b12 fra egg). Dette er noe av det som er viktig for muskler sånn bortsett fra proteiner. Få i deg godt med kalium i kosten. Jeg var veganer og fikk meg en lærepenge Dra til legen og ta blodprøver. Anonymkode: 22516...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dra til legen og ta blodprøver. Anonymkode: 22516...031 Kreatin og en legetime er bestilt! 😊 takk for svar Anonymkode: ab43c...b75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #14 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 0.57): Jeg blir alltid veldig støl etter trening, uansett om jeg trener 1, 2 eller 5 ganger i uka. Jeg blir støl av styrketrening, jogging, fjelltur, yoga, alt! Gjerne i to-tre dager etterpå, selv om jeg bøyer og tøyer både før og etter. Er jeg på storbyferie kan jeg bli støl av å gå mye. Kjører jeg bil i flere timer, kan jeg bli støl i ryggmusklene som er aktive når jeg beveger rattet. Trodde dette var normalen, men har snakket med venner, som sier de slutter å bli støle når de kommer inn i en rutine. Men jeg blir like støl også når jeg har fast treningsopplegg over lang tid. Er ikke overvektig, er ganske aktiv, og har aldri hatt en stillesittende jobb. I perioder har jeg bare godtatt å være støl hver dag, men nå har jeg fått en ny jobb som er veldig fysisk, og stølheten påvirker hvordan jeg presterer på jobb. Noen ganger blir jeg til og med støl AV å være på jobb. Resultatet er at jeg nesten ikke orker å trene lenger. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: ab43c...b75 Tren hver muskel minst 2 ganger i uken Anonymkode: 8b450...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 4. august #15 Del Skrevet 4. august Dette opplevde jeg som starten på min oppdagelse av fibromyalgi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moff Skrevet 5. august #16 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 10.54): Jeg spiser ca. 90% vegetarisk, og 10% kjøtt. Vil si jeg har et ok variert kosthold, med fokus på å få i meg sunt fett og proteiner. Nå som jeg ikke trener spiser jeg mellom 65-90 gram proteiner (veier 61kg) men tar proteinpulver i tillegg når jeg er aktiv. Blir veldig dårlig i magen av laktose og rødt kjøtt, så spiser nok under gjennomsnittet av det. Drikker vann til måltid og når jeg er tørst, men burde kanskje ha fokus på å drikke mer, men hater å alltid måtte tisse! Eksempel på hva jeg har spist i det siste: Frokost: laktosefri cottage cheese, gresk type yoghurt, syltetøy og nøtter. Lunsj: Det som er i kantina. Middag: cæsarsalat med kylling, spekeskinke, og hjemmelaget dressing Mellommåltid: rugsprø med avokado eller ost Kvelds: laktosefri cottage cheese med kesam og frukt eller rugsprø med egg Kalorimessig ligger jeg på ca. 1700-2200 hver dag, kommer ann på om jeg bare ligger hjemme eller har en aktiv dag på jobb. I helgene blir det gjerne taco eller pasta/pizza og noen øl. Anonymkode: ab43c...b75 Få inn mer grønnsaker. Det er mye fett i kostholdet ditt, så om du ligger på det du sier i kalorier så spiser du ørsmå måltider. Fett er vel og bra, men kroppen din trenger mer enn cottagecheese, avokado, salat og nøtter! Spis mer de neste 3 ukene og dropp alkoholen i helga. Når du har så stålkontroll på kaloriene så tipper jeg du spiser enda mindre i starten av uka for å gjøre godt for øl og pizza i helga. Et aktivt liv trenger mer næring. Når du trener og blir støl, er det først ETTER du er ferdig med å være støl at muskelveksten skjer. Får du ikke nok mat og bare til stadighet bryter ned muskulaturen er det ikke rart du er støl konstant uten å merke bedring. Et mer kjære deg. Jeg veier forøvrig 53 kilo og spiser mer enn deg for å ikke gå ned i vekt -med et aktivt liv. Ikke undervurder aktiviteten din, du trenger mer mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå