AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Del Skrevet 29. juli De,,skriver,,sånn,,som,,dette,her! Av og til gjør jeg den feilen at jeg tar turen innom et kommentarfelt, og da dukker det av og til opp folk som ikke ser forskjell på komma og mellomrom. Det får meg til å lure på om de ikke ser hvor feil de skriver? De bytter jo neppe ut mellomrom med komma når de skriver for hånd, så det er jo ikke forstanden det er galt med. Vil noen komme med et opplysende svar? Anonymkode: febee...38c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 30. juli #2 Del Skrevet 30. juli Det har jeg aldri sett, men de taster vel feil, da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Del Skrevet 30. juli Jeg har sett det, ikke så ofte- men noen ganger. Disse menneskene som skriver sånn, skriver gjerne også med bare store bokstaver eller masse skrivefeil. Jeg synes det er ganske tydelig at det er dysleksi inni bilde, så det plager meg ikke. Anonymkode: d2ba3...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Del Skrevet 30. juli Folk som skriver mye på Facebook er ofte ikke de smarteste. Anonymkode: ddce4...4ad 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Del Skrevet 30. juli Min søster som er ungdomsskolelærer, skriver med flere prikker midt i setningen, og det er irriterende og forvirrende. Feks: "Jeg kjøpte moreller til Maria... hun liker ikke så godt druer... jeg betaler bare... du kan vipse meg." "Det er åpent likevel... kun for de som har medlemskort...tror ikke jeg har lyst å gå." Jeg har spurt henne hva som er greia med alle punktumene istedenfor komma, men hun svarer meg ikke. Anonymkode: d79da...de2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. juli #6 Del Skrevet 30. juli Tenker rett og slett ikke over det. Så lenge jeg forstår hva som står skrevet, er det greit. Men du vil ha en grunn til hvorfor de gjør sånn? Kanskje fordi de ikke vet bedre, kanskje fordi de slurver og ikke bryr seg, kanskje fordi de synes det er greit å skrive det sånn, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min søster som er ungdomsskolelærer, skriver med flere prikker midt i setningen, og det er irriterende og forvirrende. Anonymkode: d79da...de2 Forhåpentligvis er hun ikke norsklærer? Anonymkode: 229b0...2d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Forhåpentligvis er hun ikke norsklærer? Anonymkode: 229b0...2d2 Nei Anonymkode: d79da...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Del Skrevet 30. juli ,,, er en klassiker i sånne livets harde skole kommentarfelt... Anonymkode: db4a1...d66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): De,,skriver,,sånn,,som,,dette,her! Av og til gjør jeg den feilen at jeg tar turen innom et kommentarfelt, og da dukker det av og til opp folk som ikke ser forskjell på komma og mellomrom. Det får meg til å lure på om de ikke ser hvor feil de skriver? De bytter jo neppe ut mellomrom med komma når de skriver for hånd, så det er jo ikke forstanden det er galt med. Vil noen komme med et opplysende svar? Anonymkode: febee...38c "Det,,var,,ett,,,,fint,,,bildet" 🙈🙈 Anonymkode: 90e57...dcc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Del Skrevet 30. juli Sånt irriterer meg og jeg har fordommer mot mennesker som ikke klarer grunnleggende rettskriving. Anonymkode: d811a...c92 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har sett det, ikke så ofte- men noen ganger. Disse menneskene som skriver sånn, skriver gjerne også med bare store bokstaver eller masse skrivefeil. Jeg synes det er ganske tydelig at det er dysleksi inni bilde, så det plager meg ikke. Anonymkode: d2ba3...866 Det der har ingen ting med dysleksi å gjøre. Anonymkode: 5f387...970 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 30. juli #13 Del Skrevet 30. juli Aldri sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #14 Del Skrevet 30. juli 11 hours ago, AnonymBruker said: Folk som skriver mye på Facebook er ofte ikke de smarteste. Anonymkode: ddce4...4ad Og folk som skriver facebook med stor F er vel like smarte? Særlig når de prøver å imponere med hvor smarte de er på kg? Anonymkode: f87f5...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Del Skrevet 30. juli Min mormor skriver sånn med masse komma. Aner ikke hvorfor Anonymkode: bb322...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #16 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): De,,skriver,,sånn,,som,,dette,her! Av og til gjør jeg den feilen at jeg tar turen innom et kommentarfelt, og da dukker det av og til opp folk som ikke ser forskjell på komma og mellomrom. Det får meg til å lure på om de ikke ser hvor feil de skriver? De bytter jo neppe ut mellomrom med komma når de skriver for hånd, så det er jo ikke forstanden det er galt med. Vil noen komme med et opplysende svar? Anonymkode: febee...38c 30 prosent av den voksne befolkningen i Norge er funksjonelle analfabeter. 30 % av befolkningen leser så dårlig at de ikke vil evne tilegne seg korrekt informasjon fra en enkel artikkel. 30 % skriver så dårlig at det ikke er mulig å forstå meningen deres ut av det de formulerer. Husk det, ts. Husk det i kommentarfeltene, på foreldremøter, på bussen, når du åpner leserinnlegg så fri for fornuft at det er deg en gåte at forfatteren vet hvordan hen åpner en dør. Husk det når du møter mennesker som oppriktig tror på tusser, troll, andre overnaturlige vesen, en flat jord, en samfunnseliten som sammensverger seg mot dem og annet vås. Husk at de for alle praktiske henseender ikke kan lese og skrive. Men at de faktisk likevel går rundt og tror at de kan det. Anonymkode: 405dc...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #17 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min søster som er ungdomsskolelærer, skriver med flere prikker midt i setningen, og det er irriterende og forvirrende. Feks: "Jeg kjøpte moreller til Maria... hun liker ikke så godt druer... jeg betaler bare... du kan vipse meg." "Det er åpent likevel... kun for de som har medlemskort...tror ikke jeg har lyst å gå." Jeg har spurt henne hva som er greia med alle punktumene istedenfor komma, men hun svarer meg ikke. Anonymkode: d79da...de2 Vet ikke hvorfor, men lo godt av dette. håper det går greit….. sånn er det bare… Anonymkode: dbf02...42b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #18 Del Skrevet 30. juli 5 minutter siden, AnonymBruker said: 30 prosent av den voksne befolkningen i Norge er funksjonelle analfabeter. 30 % av befolkningen leser så dårlig at de ikke vil evne tilegne seg korrekt informasjon fra en enkel artikkel. 30 % skriver så dårlig at det ikke er mulig å forstå meningen deres ut av det de formulerer. Husk det, ts. Husk det i kommentarfeltene, på foreldremøter, på bussen, når du åpner leserinnlegg så fri for fornuft at det er deg en gåte at forfatteren vet hvordan hen åpner en dør. Husk det når du møter mennesker som oppriktig tror på tusser, troll, andre overnaturlige vesen, en flat jord, en samfunnseliten som sammensverger seg mot dem og annet vås. Husk at de for alle praktiske henseender ikke kan lese og skrive. Men at de faktisk likevel går rundt og tror at de kan det. Anonymkode: 405dc...6e1 Og ts? Husk det at man aldri skal tro på noen som oppgir tall eller annet som fakta uten å referere til papirer, bøker, artikkler eller annet som kan bevise at de snakker sant :). Særlig her på kg hvor 99.9%av faktaene er oppspinn de lager i eget hue. Anonymkode: f87f5...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 30. juli #19 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og folk som skriver facebook med stor F er vel like smarte? Særlig når de prøver å imponere med hvor smarte de er på kg? Anonymkode: f87f5...b35 Nå er vel Facebook ett egennavn egentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå