Yodas Skrevet 4. august #81 Del Skrevet 4. august 18 minutter siden, Druid said: Det jeg reagerer mest på, er at man ikke valgte å være preemptiv i forhold til den migrantstrømmen. De visste den kom, de kunne i praksis reise over kanalen og telle dem. Strengt tatt kunne de forhåndsregistrert dem. Det hadde vært så enkelt å unngå de problemene hvis de bare hadde tenkt litt. Ja. Det ser ikke bra ut for England nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #82 Del Skrevet 4. august Slik leser jeg saken: det dirrer i fingerene til rasistiske høyreekstreme. De har så lyst til å bruke vold. Nå fikk de en mulighet og benyttet den. Dessverre lenge før de faktisk forstod saken. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 4. august #83 Del Skrevet 4. august 55 minutter siden, Stonegiant said: Slik leser jeg saken: det dirrer i fingerene til rasistiske høyreekstreme. De har så lyst til å bruke vold. Nå fikk de en mulighet og benyttet den. Dessverre lenge før de faktisk forstod saken. Tror du på det selv? At det er horder av rasistiske høyreekstreme i alle britiske byer? At noen av dem er det stemmer nok, men det er nok en god del ganske alminnelige folk også, som ikke føler seg trygge i egne nabolag lenger. 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #84 Del Skrevet 4. august 47 minutter siden, Yodas said: Tror du på det selv? At det er horder av rasistiske høyreekstreme i alle britiske byer? At noen av dem er det stemmer nok, men det er nok en god del ganske alminnelige folk også, som ikke føler seg trygge i egne nabolag lenger. Ingen "alminnelige folk" var med på dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
In absentia Skrevet 4. august #85 Del Skrevet 4. august Yodas skrev (1 time siden): Tror du på det selv? At det er horder av rasistiske høyreekstreme i alle britiske byer? At noen av dem er det stemmer nok, men det er nok en god del ganske alminnelige folk også, som ikke føler seg trygge i egne nabolag lenger. Du må da være enig i at de som kastet stein og tente på en politistasjon ikke fremstår som mors beste barn… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 4. august #86 Del Skrevet 4. august Stonegiant skrev (6 timer siden): Slik leser jeg saken: det dirrer i fingerene til rasistiske høyreekstreme. De har så lyst til å bruke vold. Nå fikk de en mulighet og benyttet den. Dessverre lenge før de faktisk forstod saken. Følger med i forskjellige medier og jeg har et inntrykk at det er vanlige engelske borgere som reagerer, det er vel heller ikke så rart når man tenger på denne grusome handlingen. Joda man får også med personer på ekstreme høyresiden, men særlig norsk media fokuserer stort sett på denne gruppen og fokuserer ikke på problemene England står i. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 4. august #87 Del Skrevet 4. august 3 hours ago, In absentia said: Du må da være enig i at de som kastet stein og tente på en politistasjon ikke fremstår som mors beste barn… Ok, men de som fordømmer disse protestene fordømte gjerne ikke f.eks BLM, selv om det der både ble kastet stein og tent på politistasjoner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 4. august #88 Del Skrevet 4. august Druid skrev (7 timer siden): Det jeg reagerer mest på, er at man ikke valgte å være preemptiv i forhold til den migrantstrømmen. De visste den kom, de kunne i praksis reise over kanalen og telle dem. Strengt tatt kunne de forhåndsregistrert dem. Det hadde vært så enkelt å unngå de problemene hvis de bare hadde tenkt litt. Problemene i England og resten av Storbritannia har pågått i mange år men strømmen med migranter merkes mer etter Brexit. Forholdene i Frankrike, Nederland, Belgia, Tyskland og resten av Europa må jo være fryktelige når så mange migranter velger å krysse kanalen... eller kan det være at dette ikke er reelle flyktninger i første omgang?. Kan jo også være at innvandringspolitikken i UK er rimelig snodig, de som kan bevise at de har oppholdt seg i landet i over 5 år uten å bli utvist har krav på oppholdstillatelse. Stonegiant skrev (6 timer siden): Slik leser jeg saken: det dirrer i fingerene til rasistiske høyreekstreme. De har så lyst til å bruke vold. Nå fikk de en mulighet og benyttet den. Dessverre lenge før de faktisk forstod saken. Handlingene mot denne moskeen var selvfølgelig idiotisk men det er også en reaksjon mot politikken og spesielt innvandringspolitikken, men hvis du leser saken servert av de tradisjonelle mediene så er det ikke så rart. De nevner ikke motdemonstrasjonene og hva disse demonstrantene gjør. Noen steder i England har det vært rene BLM tilstander i dag, altså "fredelige antifa demonstranter" som raner butikker og går rundt med macheter og køller mens de roper "Allahu Akbar". UKE1.mp4 UKEnriched.mp4 Det er bare å gå inn på Snapchat og bruke kartet over de områdene som har protester. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #89 Del Skrevet 4. august Én mørkhudet gjør noe. Alle muslimer må straffes. Det er en logisk kortslutning her et sted jeg ikke skjønner noe av. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 4. august #90 Del Skrevet 4. august 2 minutter siden, Stonegiant said: Én mørkhudet gjør noe. Alle muslimer må straffes. Det er en logisk kortslutning her et sted jeg ikke skjønner noe av. Det er ikke bare én mørkhudet som gjør noe. Jeg tror dette var dråpen som fikk det til å renne over. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #91 Del Skrevet 4. august 1 minutt siden, Yodas said: Det er ikke bare én mørkhudet som gjør noe. Jeg tror dette var dråpen som fikk det til å renne over. Men hvorfor straffe alle som ser ut som han? Det er en helt syk tanke. Uskyldige straffes for noe individer gjør. Fortjener alle hvite nordmenn å bankes opp fordi Breivik tilfeldigvis var hvit? Jeg skjønner at de er frustrerte over situasjonen i storbritannia, men de gjør bare vondt verre. Vi kommer i fremtiden til å se på det som skjer nå som like ille som jødeforfølgelsen før og under andre verdenskrig. Og jeg kan vell så og si garantere at Europa kommer til å velge noen til makten hvis mål er å fordrive alle ikke-etniske europeere ut av kontinentet. Det blir ikke veldig hyggelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 4. august #92 Del Skrevet 4. august 3 minutter siden, Stonegiant said: Men hvorfor straffe alle som ser ut som han? Det er en helt syk tanke. Uskyldige straffes for noe individer gjør. Fortjener alle hvite nordmenn å bankes opp fordi Breivik tilfeldigvis var hvit? Jeg skjønner at de er frustrerte over situasjonen i storbritannia, men de gjør bare vondt verre. Vi kommer i fremtiden til å se på det som skjer nå som like ille som jødeforfølgelsen før og under andre verdenskrig. Og jeg kan vell så og si garantere at Europa kommer til å velge noen til makten hvis mål er å fordrive alle ikke-etniske europeere ut av kontinentet. Det blir ikke veldig hyggelig. Nå tror jeg ikke at de fleste av de som protesterer vil "straffe" alle med mørk hud. De vil antakelig først og fremst ha en endring i innvandringspolitikken. En start hadde jo vært å slutte å ta inn flere for en stund, fram til man har fått orden på de integreringsutfordringene man har. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 4. august #93 Del Skrevet 4. august (endret) Det ENESTE som motiverer disse opptøyene er rasisme. De straffer alle i en etnisitet og/eller religion på bakgrunn av noe noen individer har gjort. Det er vell omtrent definisjonen av rasisme. Dersom en sihk raner meg, så går jeg ikke rundt å slår til alle jeg ser med turban som hevn. Det er helt ulogisk. Endret 4. august av Stonegiant 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 4. august #94 Del Skrevet 4. august Det blir ikke hyggelig når ytre etter hvert får mer makt i Europa. Men det har jo de som har stått på for ukontrollert innvandring fra inkompatible kulturer til dels skyld i. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 4. august #95 Del Skrevet 4. august 2 minutter siden, Stonegiant said: Det ENESTE som motiverer disse opptøyene er rasisme. De straffer alle i en etnisitet og/eller religion på bakgrunn av noe noen individer har gjort. Det er vell omtrent definisjonen av rasisme. Dersom en sihk raner meg, så går jeg ikke rundt å slår til alle jeg ser med turban som hevn. Det er helt ulogisk. Nå er det vel ingen her som forsvarer vold eller kollektiv avstraffelse. Men vi har da ikke noen plikt til å invitere halve verden inn i Europa? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 4. august #96 Del Skrevet 4. august 9 hours ago, Stonegiant said: Slik leser jeg saken: det dirrer i fingerene til rasistiske høyreekstreme. De har så lyst til å bruke vold. Nå fikk de en mulighet og benyttet den. Dessverre lenge før de faktisk forstod saken. I mediene kan en høre at det er høyreekstremisme, det er dog litt finurlig at arbeiderklassens protester imot elitens politikk samt bekymrijg for økende religiøs innflytelse tradisjonelt sett har vært en venstre-greie. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. august #97 Del Skrevet 5. august On 8/4/2024 at 1:56 AM, Jegern Puahate said: Dessverre er ikke sensureringen og forfølgelsen av meningsdissidenter synsing men noe som skjer i UK. Her har han med noen eksempler på dette… 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5. august #98 Del Skrevet 5. august Yodas skrev (9 timer siden): Nå tror jeg ikke at de fleste av de som protesterer vil "straffe" alle med mørk hud. De vil antakelig først og fremst ha en endring i innvandringspolitikken. En start hadde jo vært å slutte å ta inn flere for en stund, fram til man har fått orden på de integreringsutfordringene man har. Problemstillingen er jo at England ikke har noen integrasjonspolitikk, det har strengt tatt vært umulig gitt hvor mange land de har kolonisert og som de har immigrasjonsavtale med. De kunne gjort noe for å forberede seg på båtflyktningene, men det ville kreve en samfunnsforståelse som er fremmed for engelskmenn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
In absentia Skrevet 5. august #99 Del Skrevet 5. august Druid skrev (18 timer siden): Det jeg reagerer mest på, er at man ikke valgte å være preemptiv i forhold til den migrantstrømmen. De visste den kom, de kunne i praksis reise over kanalen og telle dem. Strengt tatt kunne de forhåndsregistrert dem. Det hadde vært så enkelt å unngå de problemene hvis de bare hadde tenkt litt. Joda, men det vil koste svært mye penger. Både å sikre grensen og å faktisk håndtere migranter vil være ekstremt dyrt. Og det vil kreve mange hender. Da blir det mindre igjen til politikernes hjertesaker. Dessuten har ikke velgerne belønnet innvandringskritiske røster. Tvert i mot så har de stemt for status quo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. august #100 Del Skrevet 5. august 28 minutter siden, Druid said: De kunne gjort noe for å forberede seg på båtflyktningene, men det ville kreve en samfunnsforståelse som er fremmed for engelskmenn. Hvilken samfunnsforståelse er det? Som er fremmed for briter? Britene er nok et av de mest tolerante folkene i Europa, og det er nok et av landene hvor det er best å være innvandrer her. Har vanskelig for å se de har større mangler i integrasjonspolitikk enn hvilket som helst annet land. Hvem som er så mye bedre? De som kommer dit kommer pga «pull factors», ikke «push factors». De kommer fra Europa, de er ikke skubbet ut av krig og elendighet, de drar fra Frankrike og Belgia og resten av Europa, til UK, fordi de ønsker det, ikke fordi de må. ….. liten digresjon…. tilfeldigvis på sånne YouTube snutter, og også media rapporter fra Calais Jungle… der de intervjuer tilfeldige mennesker som vil krysse kanalen… to ganger i ulike program hadde de tidligere vært i Norge. De burde straffeforfølges, utvises og få evigvarende pengekrav mot seg for kostnaden de påfører fellesskapet. Uansvarlige og egoistiske mennesker. De er et problem for franskmennene og de er et problem for britene. De får 0 sympati fra meg. Britene bør innføre personnummer, og god administrasjon av skatt og arbeidsliv, og slik få bukt med illegale arbeidere, og mer kontroll av innbyggere, slik som resten av Europa. Så er det en pull factor mindre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå