Gå til innhold

Et grusomt knivangrep i England i dag.

sommermor

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, bysummerfall said:

Dette har ingen journalistisk verdi og er blottet for alt som heter faglighet.

Document.no er uendelig langt mer troverdig i slike saker enn NRK med innfallsvinkelen "gutt med grønn hettegenser født i Cardiff", der man bevisst omgår sannheten.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, kat-e said:

Sverige har i det siste begynt å bli ganske ærlige, i Sverige har man et eget byrå som bedriver kriminalitetsstatestikk (BRÅ). Det har lenge hersket rykter om svensk ungdom som blir mishandlet av innvandrer ungdom.  Nå foreligger tallene og svensk TV var faktisk så ærlige å si at dette er et stort samfunnsproblem. Det fører til parallell samfunn og at svensker flytter vekk fra områder med innvandrere.

Rapporten skriver bla (ref.side 30 ) :

Drygt fyra av tio misstänkta har svensk bakgrund och knappt sex av tio har utländsk bakgrund. Det innebär att jämfört med samtliga 15–17- åringar i Sverige är ungdomar med utländsk bakgrund starkt överrepresenterade bland ungdomar som misstänks för misshandel. Det gäller särskilt de som är utrikesfödda 

Husk i Sverige bruker man begrepet utenriksfødt, dvs en person kan ha innvandrer bakgrunn, men bli kalt svensk.

https://bra.se/download/18.b9b04ca1900fce61cf9b45/1719236066537/2024_Misshandel-bland-ungdomar-15-17-ar.pdf

I Sverige ønsker Sosialdemokratene å tvangsbusse ungdommene til skoler hvor innvandrer ungdom er sterkt overrepresentert. Stakkars svensk ungdom, de kan få varige men og vil neppe få et mer positivt syn på sine nye landsmenn.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/bussning-som-integrationsatgard-i-skolan_h810249/ 

Den rapporten viser at kriminaliteten går ned og akkurat som jeg trodde så kommer disse barna fra husholdninger med lavt utdanningsnivå og lav inntekt.

Å busse ungdommer som et integreringstiltak tror jeg er en dårlig ide.

Endret av bysummerfall
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bix said:

Document.no er uendelig langt mer troverdig i slike saker enn NRK med innfallsvinkelen "gutt med grønn hettegenser født i Cardiff", der man bevisst omgår sannheten.

Nei, de bruker X som kilder og bare synser. En middelmådig blogg.

Var det noe feil med at han hadde de klærne og født i England? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, bysummerfall said:

Selvfølgelig er det bevisst feilinformasjon når man godt vet at NRK ikke hadde nølt med å komme med fakta om vedkommendes opprinnelse hvis dette hadde vært en etnisk tysker, franskmann eller italiener.

Her er det snakk om tilfeldige barn som er blitt myrdet, og det at landets statskanal med milliardinntekter fra en påtvungen avgift heller fokuserer på forsvar av gjerningspersonen fordi opplysningene om vedkommendes identitet ikke passer inn i redaksjonens verdensbilde, er noe som burde diskuteres offentlig; det samme gjelder bruken av "norsk statsborger" når det er snakk om norske forhold.

Dersom et nyhetsmedium ser en elefant på gaten, og beskriver synet som et objekt som vanligvis ikke hører hjemme i trafikken - hvilken troverdighet gir dette?

Endret av Bix
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bix said:

Selvfølgelig er det bevisst feilinformasjon når man godt vet at NRK ikke hadde nølt med å komme med fakta om vedkommendes opprinnelse hvis dette hadde vært en etnisk tysker, franskmann eller italiener.

Her er det snakk om tilfeldige barn som er blitt myrdet, og det at landets statskanal med milliardinntekter fra en påtvungen avgift heller fokuserer på forsvar av gjerningspersonen fordi opplysningene om vedkommendes identitet ikke passer inn i redaksjonens verdensbilde, er noe som burde diskuteres offentlig; det samme gjelder bruken av "norsk statsborger" når det er snakk om norske forhold.

Dersom et nyhetsmedium ser en elefant på gaten, og beskriver synet som et objekt som vanligvis ikke hører hjemme i trafikken - hvilken troverdighet gir dette?

Hvorfor er det relevant at han har utenlandske foreldre? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bysummerfall said:

Hvorfor er det relevant at han har utenlandske foreldre? 

Har du fått med deg alvoret i barnemordene ...?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angry Man

Forferdelig og tragisk. 😢

Felte et par tårer når datteren min kom og ville ha forklart hva og hvorfor dette skjedde. 

Kunne ikke det usle feige kreket ha tatt den lille kniven sin og gått til en bokse klubb eller fekteklubb istedet. 

Men nei selfølgelig skulle han gå etter uskyldige små barn som ikke kan forsvare seg. 

All kudos til de to tapre kvinnene som underviste barna og som ble påført kritiske skader når de ifølge politiet prøvde å beskytte barna. 

Feige lille dritt. Jeg skulle likt å kvele han med mine egne hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Momma said:

Er det gikk noen forklaring på motiv?

Ingenting enda.

2 hours ago, bysummerfall said:

Cardiff er i Wales, men enig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har retten frigitt identiteten til gjerningsmannen. Det fulle navnet er over alt og i media, men jeg nevner det for sikkerhets skyld ikke her.

Det jeg reagerer på er at media tilsynelatende bruker bilder av gjerningsmannen som ser ut til å være flere år gamle? Han ser ut som en liten guttunge på bildene. De stemmer ikke overens med tegningen fra retten heller, som viser en figur som fremstår langt eldre enn bildene som ligger der ute nå.

Hva skjer?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (4 minutter siden):

Nå har retten frigitt identiteten til gjerningsmannen. Det fulle navnet er over alt og i media, men jeg nevner det for sikkerhets skyld ikke her.

Det jeg reagerer på er at media tilsynelatende bruker bilder av gjerningsmannen som ser ut til å være flere år gamle? Han ser ut som en liten guttunge på bildene. De stemmer ikke overens med tegningen fra retten heller, som viser en figur som fremstår langt eldre enn bildene som ligger der ute nå.

Hva skjer?

De har vel ikke tilgang på noen nyere bilder da…? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 time siden):

De har vel ikke tilgang på noen nyere bilder da…? 

Er det ikke bedre å ikke bruke bilder i det hele tatt? Eller i det minste forklare tydelig hva slags bilder det er?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Bix said:

Har du fått med deg alvoret i barnemordene ...?

Det er ikke et svar på det jeg spurte om. Hvorfor er det relevant at han har utenlandske foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få det oppklart med tanke på at det IKKE er en muslim. Høyreradikale jævler fremstår som fascist-rottene de er når de går til angrep på muslimer og moskeer og babler om at "båtene over kanalen må stoppes". 

Tenåringen er født i Cardiff i Wales, og tenåringen har ingenting med "båter over kanalen å gjøre". 

Ikke har han muslimsk navn heller. Navnet er Axel Rudakubana - høres ikke engang 1% muslimsk ut. 

Mest sannsynlig er dette ny, tragisk psykriatisk tilfelle. Foreldrene hans er tross alt fra det kristne Rwanda, der to ulike grupperinger slaktet hverandre for fote for 30 år siden i 1994. Mulig at foreldrene store psykiske traumer som de da overførte på barnet sitt med mishandling eller hva det måtte være. 

Anyway, som påpekt tidligere i tråden - i USA massakrerer hvite menn andre folk hver dag omtrent. Tenker bare på han White Boy i 2012 som angrep en hel barneskole Sandy Hook og drepte 28 barn.

Som kjent så heter han Adam Lanza. 

Trenger ikke en gang nevne Timothy McVeigh så blåste av FBI-bygningen i 1995 i Oklahoma.

Da snakker vi poof, der 168 individer tok kvelden med ytterliggere 680 skadet. 

Fyren var selvsagt White Man og tiltet hardt mot høyreradikale ideologier og diverse konspirasjoner.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bix skrev (9 timer siden):

Ikke i dette tilfellet, siden «gutt med grønn hettegenser fra Cardiff» er eneste sannhet vi for øyeblikket vet.

Document.no prøver å skape en forståelse av virkeligheten, der hva vi ser er sannheten: Det var en brun mann, erfaringsmessig er de muslimer og vi vet ikke hvorfor muslimer angriper, så vi tror de er fundementalt onde.

Britisk politi visste tidlig hvem angriperen var, og når de møtte for å beskytte Moskeen, var den allerede under angrep; man kan se brennende bilvrak bak politiet.

Politiet var også relativt offensive på å informere om angriperen, de informerte fortløpende, og grunnen til at NRK hadde mindre informasjon en britisk presse, var at NRK naturlig nok ikke følger like tett på oppdateringer som lokal presse.

Dette gikk faktisk så langt at man valgte å bryte loven og frigi navn for å tilfredstille rabiate opprørere.

Ja, det er naturlig at det er konflikt i Storbritannia, men 90% av disse konfliktene er skapt av engelskmenn fordi de ønsker et samfunn der dette er normalen. 

Selv denne saken, er antagelig et produkt av England, og bør heller åpne en diskusjon om hva det engelske samfunnet skal være.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Jegern Puahate said:

Da tør jeg påstå at du tar grundig feil. 

Fremfor å gneldre over hvor fæle Document er burde du heller forsøke å adressere hva de faktisk sier, var det noe i videoen jeg postet du mener er uriktig står du helt fritt til å påpeke det. Denne angripe budbringer taktikken er heller lavmålsargumentasjon, tør jeg påstå.

Det er ikke alltid nødvendigvis hva de sier (selv om jeg stort sett er uenig i det også), men hvordan de sier det. Tipper de samfunnsanalysene de kommer med hadde stått til stryk på videregående eksamen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, bysummerfall said:

Det er ikke alltid nødvendigvis hva de sier (selv om jeg stort sett er uenig i det også), men hvordan de sier det. Tipper de samfunnsanalysene de kommer med hadde stått til stryk på videregående eksamen. 

Som forventet, 0 saklige motargumenter.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Jegern Puahate said:

Som forventet, 0 saklige motargumenter.

Joda, men du forsto det bare ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, bysummerfall said:

Joda, men du forsto det bare ikke.

Neida, du har faktisk ikke konfrontert et eneste ord fra videoen. At du febrilsk forsøker å ugyldiggjøre synspunkter du ikke er enig med fremfor å møte dem er heller ikke voldsomt komplisert eller uforståelig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...