Gå til innhold

Naboen sitter ute og ser på dataen sin(?)

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skjønner bare ikke poenget med å sitte UTE og nistirre på en skjerm. Ser jo bare helt merkelig ut. Forstår ikke hvordan man kan bli så avhengig av datamaskinen sin.

Anonymkode: 64054...039

Men om det var telefonen som var skjermen så hadde det vært greit? Eller er det avhengig av hva som gjøres på skjermen? 

For jeg har alltid lest bøker ute i sola. (Og det vil jeg anta at du regner som innenfor.) Forskjellen nå er at jeg sjeldnere leser fysiske bøker, og oftere leser bøker på e-bok leser eller via en app i telefonen. 
Så da ligger jeg og nistirrer på en skjerm istedenfor å nistirre på et papir. 

Det kan også være naboen jobber, men tenker at det er hyggeligere å jobbe ute i det fine været, og få litt sol på kroppen, enn å sitte inne og se på at det er fint vær ute. 
For alt du vet innebærer jobben å lese dokumenter. Bare at i dag er dokumenter digitale og ikke på papir. 
(Jeg var med familien på hytta en høst, og tok med meg jobben. Lå i sola og leste dokumenter og syntes det føltes mer som ferie enn som jobb.)

Og er det egentlig så viktig hva naboen gjør når han sitter i sola? 

Om det er bok/film/mobilspill/lydbok/podcast eller jobb. Det betyr jo ingenting for deg. 

Anonymkode: 8618b...b06

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner bare ikke poenget med å sitte UTE og nistirre på en skjerm. Ser jo bare helt merkelig ut. Forstår ikke hvordan man kan bli så avhengig av datamaskinen sin.

Hvordan er det noe verre enn å følge med på naboene sine for så å skrive om det på KG? 

Anonymkode: 65820...495

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelige vaner folk legger til seg! 

Ja, som for eksempel å legge seg opp i livene til fremmede mennesker, og hva de gjør, basert på absolutt ingen informasjon overhodet. Enn det! 🤯

Anonymkode: 6fa59...882

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 21.11):

Naboen i naboleiligheten har titt og stadig sittet ute i sommer. Det er jo for så vidt bra det, men jeg kan ikke skjønne at han må ha med datamaskinen sin hele tiden? Hva er da poenget med å sitte ute i solen når han bare skal se på den dagen lang? Hadde jeg aldri giddet. Da hadde jeg heller sittet inne for meg selv i fred, ikke sittet ute til spott og spe for hele nabolaget. Elsker å sitte ute selv, men jeg sitter da ikke med en skjerm foran ansiktet. Blir helt oppgitt over folk noen ganger. Skal ikke legge skjul på at han ikke er den slankeste karen heller, for å si det veldig pent. Merkelige vaner folk legger til seg! 

Ja det kan du trygt si! Merkelige vaner folk har ja! Blir helt oppgitt jeg også! Folk som bryr seg om hva andre gjør, det er jo åpenbart noe galt med det andre gjør for du syns det er idiotisk! Sånne folk blir jeg oppgitt over, sånne som deg som sitter der på din høye hest, leker tøff på internett.. men ikke så tøff da, du er anonym! Så av deg og naboen din så er det DU som er merkelig, ikke han! Stakkars mann som har deg til nabo! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 21.11):

Naboen i naboleiligheten har titt og stadig sittet ute i sommer. Det er jo for så vidt bra det, men jeg kan ikke skjønne at han må ha med datamaskinen sin hele tiden? Hva er da poenget med å sitte ute i solen når han bare skal se på den dagen lang? Hadde jeg aldri giddet. Da hadde jeg heller sittet inne for meg selv i fred, ikke sittet ute til spott og spe for hele nabolaget. Elsker å sitte ute selv, men jeg sitter da ikke med en skjerm foran ansiktet. Blir helt oppgitt over folk noen ganger. Skal ikke legge skjul på at han ikke er den slankeste karen heller, for å si det veldig pent. Merkelige vaner folk legger til seg! 

Hva er det som egentlig plager deg? Det kan umulig være at naboen sitter utendørs og har med seg en skjerm som han ser på. Tenker du han burde ha sett på deg i stedet kanskje? Bare det at du rakker ned på utseende hans sier sitt. Det er hans liv og hans valg hva han foretar seg. Hva du mener er absolutt likegyldig. Beklager, men å bruke ordene "sitte ute til spott og spe" er latterlig. Han gjør ingenting galt eller sjenere andre så hvordan kan en da sitte ute til sport og spe?? Tenker du har ALT for lite å gjøre når noe slikt går inn på deg. Folk sitter ute og gjør forskjellige ting stadig vekk. Enten de er opptatt av mobilen, leser en bok, strikker eller annet. Det er ikke noe du eller andre har noe med. Hva poenget er i forhold til å sitte ut? Poenget er å sitte ute. Kommer seg ut av boligen, få litt sol, luft, endring av omgivelsene osv. Dette er ikke noe du må skjønne. Naboen din må ikke oppfører seg slik du mener han skal oppføre seg eller gjøre ting som du forstår noe av. Få deg en hobby og la naboen din være i fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trollet

Mannen har skjønt at det er best å være ute mens han jobber på pcen fordi da får han de D-vitaminene han trenger i løp av dagen. 

Eller så liker han bare å plage deg. 1 av 2 🤪

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han driver nok på med et sosialt eksperiment og kartlegger naboenes reaksjon på at han sitter ute med pc. Akkurat nå er det du som er hovedsubjektet i eksperimentet. Gratulerer! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Trolleriogtrollera....

Ja, jeg sitter på dagtid innimellom ute på terrassen og nistirrer på skjermen min. Fordi jeg JOBBER og da må jeg nesten se på det jeg holder på med. Tydelig at du ikke gjør det, men bruker tiden din til å spionere på naboene og legge ut kommentarer om ting som er helt vanlig, og samtidig kommentere kroppsfasongen deres.........

Anonymkode: 53bee...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personen sitter vel på nakenprat og har en hyggelig samtale med folk der inne da? Ikke alle som har et sosialt liv!

Anonymkode: f1466...62f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg ser jeg ingen problem i å sitte på data ute. For alt du vet, kan det hende han jobber med noe eller har hjemmekontor. Folk er forskjellig. Er bedre sitte ute i sola i frisk luft og jobbe, fremfor å sitte inne på et klamt kontor i sommervarmen. Synes du ts skal passe dine egne saker. Det er bra folk er ute, om det så er med mobiltelefonen sin eller dataen, hva så?

Anonymkode: bef7c...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter ute til spott og spe hele året jeg. Også på vinteten. I 20 minus også om du lurte.

Anonymkode: b4d36...ca4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør min datter å. Ser ikke problemet. Dem er jo ut og får litt sol på seg. 

Anonymkode: a7656...454

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvirker dette deg negativt på et vis? I form av lukt (selvfølgelig ikke) eller lyd? Bor vel ikke så nærme at du hører dette?  Bryr det deg hva han spiser og ikke? Hans kropp, hans problem.

Ingenting av det du irriterer deg over er noe som går utover deg.

Rett og slett er Ditt Problem at du stikker nesa di bort i ting du ikke har  noe med. Hva med å slutte å spionere på naboene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...