AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Del Skrevet 29. juli 2024 Tilfeldighet eller reagerer jeg på proteinpulveret? Var et proteinpulver som var tilsatt koffein, grønn te ekstrakt, krom og L-tyrosin fordi dette skulle liksom hjelpe så man gikk raskere ned i vekt og samtidig fikk mindre sultfølelse. Puttet ca. 30 g oppi en shaker sammen med noen dl usøtet mandelmelk. Drakk dette og har ikke spist noe etterpå. Er det normalt å reagere på proteinpulver.? Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Del Skrevet 29. juli 2024 Ja er vel masse tørrmelk i det og? Og koffein skynder jo på magen.. Anonymkode: a5990...675 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Del Skrevet 29. juli 2024 Kan godt være du reagerer på det. Spesielt mtp de ekstra ingredienesene. Bruker selv mye proteinpulver og spesielt plantebasert / mysekonsentrat reagerer ialefal jeg på. Myseisolat er tingen. Anonymkode: ef012...fc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Del Skrevet 30. juli 2024 Veldig vanskelig si noe om det er tilfeldig eller ikke når du kun har testet en gang, og ikke sier noe om du ellers kan drikke mandelmelk, koffein og grønn te. Du sier heller ikke noe om du ellers pleier reagere på matvarer eller endringer i kosthold. Anonymkode: 6657b...33b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #5 Del Skrevet 1. august 2024 Drikker du mandel melk før en grunn? Enkelt proteinpulver har proteiner fra melk produkter. Anonymkode: 682b3...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #6 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Drikker du mandel melk før en grunn? Enkelt proteinpulver har proteiner fra melk produkter. Anonymkode: 682b3...daf Kun pga. lavt kalori innhold. Mandel melk som er uten sukker er det jeg har brukt, er ca. 15 kalorier per 100 ml. Men jeg tåler melk helt fint. Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2024 #7 Del Skrevet 2. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 10.00): Veldig vanskelig si noe om det er tilfeldig eller ikke når du kun har testet en gang, og ikke sier noe om du ellers kan drikke mandelmelk, koffein og grønn te. Du sier heller ikke noe om du ellers pleier reagere på matvarer eller endringer i kosthold. Anonymkode: 6657b...33b Tåler alt det ellers. Bruker aldri å reagere på noen matvarer. Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Del Skrevet 5. august 2024 Er proteinpulveret søtet? Tenker at det fort kan være årsaken... Maltitol for eksempel gir meg kraftige magesmerter og jeg sitter på do resten av kvelden. Anonymkode: 61a4f...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er proteinpulveret søtet? Tenker at det fort kan være årsaken... Maltitol for eksempel gir meg kraftige magesmerter og jeg sitter på do resten av kvelden. Anonymkode: 61a4f...f6e Står kun aspartam og acesulfam-K, ikke maltitol. Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Står kun aspartam og acesulfam-K, ikke maltitol. Anonymkode: 55c47...909 Da var det nok enten for mye koffein eller for mye oksalater (som det er mye av i mandeldrikke). Drikk heller melk neste gang. Det er mye sunnere. Anonymkode: 61a4f...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da var det nok enten for mye koffein eller for mye oksalater (som det er mye av i mandeldrikke). Drikk heller melk neste gang. Det er mye sunnere. Anonymkode: 61a4f...f6e Mye mer kalorier i vanlig melk da... Prøvde å drikke pulveret igjen blandet ut i vann isteden og da smakte det fortsatt greit og fikk ingen smerter eller ubehag. Så da er det sikkert det du nevner her med mandelmelken. Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye mer kalorier i vanlig melk da... Prøvde å drikke pulveret igjen blandet ut i vann isteden og da smakte det fortsatt greit og fikk ingen smerter eller ubehag. Så da er det sikkert det du nevner her med mandelmelken. Anonymkode: 55c47...909 Hva er "vanlig melk"? Hvis du ikke liker helmelk, så kan du jo drikke lettmelk eller skummet eller noe sånt. Anonymkode: 61a4f...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er "vanlig melk"? Hvis du ikke liker helmelk, så kan du jo drikke lettmelk eller skummet eller noe sånt. Anonymkode: 61a4f...f6e Mente melk fra kyr. Altså ikke plantemelk. Jeg liker vanlig melk veldig godt, men det har mer kalorier generelt enn plantemelk har. Prøver å gå ned i vekt. Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mente melk fra kyr. Altså ikke plantemelk. Jeg liker vanlig melk veldig godt, men det har mer kalorier generelt enn plantemelk har. Prøver å gå ned i vekt. Anonymkode: 55c47...909 Nå er det bare 33 kcal pr dl skummet melk, så det utgjør minimal forskjell fra den og mandelmelk. Anonymkode: b1199...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det bare 33 kcal pr dl skummet melk, så det utgjør minimal forskjell fra den og mandelmelk. Anonymkode: b1199...85c Usøtet mandelmelk har 15 kcal pr dl. Alle monner drar tenker jeg. Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Del Skrevet 5. august 2024 Kor mykje koffein per dl? Anonymkode: 42595...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #17 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er proteinpulveret søtet? Tenker at det fort kan være årsaken... Maltitol for eksempel gir meg kraftige magesmerter og jeg sitter på do resten av kvelden. Anonymkode: 61a4f...f6e Det er ikke maltitol/ sukkeralkoholer proteinpulver-Da hadde jeg nærmest dødd 🥵 Det er som oftest aspartam og acesulfam. Anonymkode: 7e3c7...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #18 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kor mykje koffein per dl? Anonymkode: 42595...d1e 10 mg Anonymkode: 55c47...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #19 Del Skrevet 5. august 2024 31 minutter siden, AnonymBruker said: 10 mg Anonymkode: 55c47...909 Det er ikkje så mykje. Du reagerte muligens på grønn te ekstrakt. https://nafkam.no/alle-behandlinger-alternativ-behandling-ved-kreft-kreft-og-kosthold/gronn-te-ved-kreft#:~:text=Inntak av konsentrert ekstrakt av,skjer etter man har spist. Anonymkode: 42595...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #20 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mente melk fra kyr. Altså ikke plantemelk. Jeg liker vanlig melk veldig godt, men det har mer kalorier generelt enn plantemelk har. Prøver å gå ned i vekt. Anonymkode: 55c47...909 Det er ikke noe som heter "plantemelk". Melk er fra hunnpattedyr. Du tenker på havredrikk. Se på kartongen en gang til. Det står ikke melk fordi de har ikke lov til å kalle det melk. Mandel er ikke et pattedyr. Anonymkode: 61a4f...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå