Gå til innhold

Prøvde proteinpulver for første gang, blandet ut i mandelmelk. Sterke magesmerter noen timer etterpå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tilfeldighet eller reagerer jeg på proteinpulveret? Var et proteinpulver som var tilsatt koffein, grønn te ekstrakt, krom og L-tyrosin fordi dette skulle liksom hjelpe så man gikk raskere ned i vekt og samtidig fikk mindre sultfølelse. Puttet ca. 30 g oppi en shaker sammen med noen dl usøtet mandelmelk. Drakk dette og har ikke spist noe etterpå. Er det normalt å reagere på proteinpulver.?

Anonymkode: 55c47...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja er vel masse tørrmelk i det og? Og koffein skynder jo på magen.. 

Anonymkode: a5990...675

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan godt være du reagerer på det. Spesielt mtp de ekstra ingredienesene. Bruker selv mye proteinpulver og spesielt plantebasert / mysekonsentrat reagerer ialefal jeg på. Myseisolat er tingen.

Anonymkode: ef012...fc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig vanskelig si noe om det er tilfeldig eller ikke når du kun har testet en gang, og ikke sier noe om du ellers kan drikke mandelmelk, koffein og grønn te. Du sier heller ikke noe om du ellers pleier reagere på matvarer eller endringer i kosthold. 

Anonymkode: 6657b...33b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker du mandel melk før en grunn? Enkelt proteinpulver har proteiner fra melk produkter.

Anonymkode: 682b3...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Drikker du mandel melk før en grunn? Enkelt proteinpulver har proteiner fra melk produkter.

Anonymkode: 682b3...daf

Kun pga. lavt kalori innhold. Mandel melk som er uten sukker er det jeg har brukt, er ca. 15 kalorier per 100 ml. Men jeg tåler melk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 10.00):

Veldig vanskelig si noe om det er tilfeldig eller ikke når du kun har testet en gang, og ikke sier noe om du ellers kan drikke mandelmelk, koffein og grønn te. Du sier heller ikke noe om du ellers pleier reagere på matvarer eller endringer i kosthold. 

Anonymkode: 6657b...33b

Tåler alt det ellers. Bruker aldri å reagere på noen matvarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er proteinpulveret søtet? Tenker at det fort kan være årsaken... Maltitol for eksempel gir meg kraftige magesmerter og jeg sitter på do resten av kvelden.

Anonymkode: 61a4f...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er proteinpulveret søtet? Tenker at det fort kan være årsaken... Maltitol for eksempel gir meg kraftige magesmerter og jeg sitter på do resten av kvelden.

Står kun aspartam og acesulfam-K, ikke maltitol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står kun aspartam og acesulfam-K, ikke maltitol. 

Da var det nok enten for mye koffein eller for mye oksalater (som det er mye av i mandeldrikke). Drikk heller melk neste gang. Det er mye sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da var det nok enten for mye koffein eller for mye oksalater (som det er mye av i mandeldrikke). Drikk heller melk neste gang. Det er mye sunnere.

Mye mer kalorier i vanlig melk da... Prøvde å drikke pulveret igjen blandet ut i vann isteden og da smakte det fortsatt greit og fikk ingen smerter eller ubehag. Så da er det sikkert det du nevner her med mandelmelken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye mer kalorier i vanlig melk da... Prøvde å drikke pulveret igjen blandet ut i vann isteden og da smakte det fortsatt greit og fikk ingen smerter eller ubehag. Så da er det sikkert det du nevner her med mandelmelken.

Hva er "vanlig melk"? Hvis du ikke liker helmelk, så kan du jo drikke lettmelk eller skummet eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er "vanlig melk"? Hvis du ikke liker helmelk, så kan du jo drikke lettmelk eller skummet eller noe sånt.

Mente melk fra kyr. Altså ikke plantemelk. Jeg liker vanlig melk veldig godt, men det har mer kalorier generelt enn plantemelk har. Prøver å gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mente melk fra kyr. Altså ikke plantemelk. Jeg liker vanlig melk veldig godt, men det har mer kalorier generelt enn plantemelk har. Prøver å gå ned i vekt. 

Nå er det bare 33 kcal pr dl skummet melk, så det utgjør minimal forskjell fra den og mandelmelk. 

Anonymkode: b1199...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det bare 33 kcal pr dl skummet melk, så det utgjør minimal forskjell fra den og mandelmelk. 

Anonymkode: b1199...85c

Usøtet mandelmelk har 15 kcal pr dl. Alle monner drar tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke maltitol/ sukkeralkoholer proteinpulver-Da hadde jeg nærmest dødd 🥵

Det er som oftest aspartam og acesulfam. 

Anonymkode: 7e3c7...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kor mykje koffein per dl?

Anonymkode: 42595...d1e

10 mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

10 mg

Det er ikkje så mykje.

Du reagerte muligens på grønn te ekstrakt.

https://nafkam.no/alle-behandlinger-alternativ-behandling-ved-kreft-kreft-og-kosthold/gronn-te-ved-kreft#:~:text=Inntak av konsentrert ekstrakt av,skjer etter man har spist.

Anonymkode: 42595...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke noe som heter "plantemelk". Melk er fra hunnpattedyr. Du tenker på havredrikk. Se på kartongen en gang til. Det står ikke melk fordi de har ikke lov til å kalle det melk. Mandel er ikke et pattedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...