Gå til innhold

Når flyttet barna dine ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle var de/den? Var barna i fast jobb?

 

Anonymkode: 8da4b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste flyttet på hybel da han var 18, og er ferdig med studiet sitt til våren. Da flytter han nok hjem igjen og skal få seg jobb 

Anonymkode: 74488...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De flyttet alle etter vgs. Noen begynte å studere, en dro først i førstegangstjeneste og en begynte å jobbe.

Anonymkode: 9790a...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bodde hjemme ett eller to år av studiene, så flyttet de ut. Så ca 20-21 år. 

Anonymkode: 5a366...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var 19 år og skulle studere i annen by. Neste er 21 år og studert i denne, men har fått seg studenthybler og vil bo for seg selv. Siste er 19 år, har byttet linje på Vgs og blir nok iallefall hjemme et eller to år til. 

Anonymkode: 5fbb5...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er ikke i den alderen enda. 

Men jeg flyttet da jeg var 17. Flyttet inn til kjæresten min. 

Min lillebror bodde hjemme til han var 21. 

Anonymkode: 25972...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29, men da flyttet hun bare i hybeldelen da, bodde der til hun var ferdigstudert som 26 åring. 

Anonymkode: b6ca5...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge til barna våre kommer i den alderen, men jeg flyttet ut første gang som 18 åring pga folkehøgskole. Bodde så et år hjemme igjen for å ta ferdig VGs, og da jeg var 20 flyttet jeg ut pga studier. Har siden da kun i kortere perioder bodd hjemme, feks i forbindelse med samlivsbrudd, i påvente av ny leilighet etc. Men er Lenge siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 (bodde på internat tilknyttet vgs, så bodde fortsatt hjemme i helgene da), 18 og 19.

Eldste datter og barnebarn på 1 år flyttet hjem igjen i fjor etter samlivsbrudd for å "komme seg på beina". Vi har heldigvis god plass og jeg er veldig glad for at vi har muligheten til å hjelpe til på den måten 🙂 Ellers stikker alle "ungene" med kjærester relativt ofte innom på middag osv. 

Anonymkode: 53bb1...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine er enda barnehagebarn, men jeg er mors eldste og flyttet noen måneder før jeg fylte 16 år.  Søster etter meg som 17 åring, yngste søster (har helse utfordringer) flyttet ut like før hun ble 21 og bror på 17 bor hjemme.

Håper barna mine flytter ut mellom 20-30. Slik som boligmarkedet er nå og muligens utvikler seg har jeg kanskje de noe de hjemme lenge☺️

Anonymkode: 4a324...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste da han var 18, den neste da han var 20. Begge var da lærlinger.

Den siste bor enda hjemme, ikke ferdig med VGS.

Anonymkode: 92ede...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge til mine egne er der, men jeg(35) og mine eldre søsken flytta alle hjemmefra når vi var ferdige med vgs. Vi var hjemme og jobba i ferier fram til vi var ferdige å studere. 
Lite sted, ingen mulighet for høyere utdannelse som vi alle hadde planer om. Foreldrene mine har alltid vært tydelige på at uansett hva vi ønsket å gjøre i livet håpet de at vi ville flytte og oppleve å bo et annet sted før vi eventuelt flyttet tilbake, men om vi ville jobbet et år og spart penger til noe spesifikt først hadde vi fått lov til det, og hadde fått bo gratis det året. De har aldri uttrykt skuffelse over at ingen flytta «hjem». De har litt spøkefullt sagt at vi gjerne kunne snakka sammen om hvilken landsdel vi skulle bosette oss i (Nordvestlandet, Sørlandet, Buskerud og Tromsø) , 😆men er fornøyd nå da hvertfall alle bor i Norge og de selv er pensjonister og har tid til å reise og besøke oss. 
ps: vi har et godt forhold til både hverandre og foreldrene våre, men har valgt bosted ut fra andre kriterier enn nær familie. 

Anonymkode: 8c2bc...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige her (storby) er at barna enten flytter ut (i praksis) når de begynner å studere i annen by. Eller at de blir boende hjemme til de er ferdige med å studere og begynner i fast jobb. 

Altså flytter barn ut som 19-åringer, 22-åringer eller 24 -åringer. 

De er nødt til å ha fulltidsjobb for å ha råd til å flytte ordentlig ut. 

Selv flyttet jeg hjemmefra da jeg var ferdig studert det året jeg ble 22. Det samme gjorde mine søsken. 

Anonymkode: 2624b...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper min datter flytter ut når hun begynner på vgs. 
Hun er 6 år nåog jeg teller dager

Anonymkode: ab4af...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet fra huset til et fullt innredet anneks i hagen året jeg fylte 18. Bodde der vederlagsfritt til det året jeg fylte 25 under forutsetningen om at jeg enten studerte og jobbet deltid, eller jobbet fulltid, hele veien for å spare til bolig. Flyttet til egen bolig.

Anonymkode: 9bc8a...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg håper min datter flytter ut når hun begynner på vgs. 
Hun er 6 år nåog jeg teller dager

Anonymkode: ab4af...e88

I alle dager. Hvorfor det?

Anonymkode: c12c6...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter vgs. Millitæret og studier. Jeg flyttet selv ut etter vgs. Syns egentlig det er en selvfølge. Og det syns barna mine også. Vi har et veldig godt forhold. Nå er begge rundt 30, og har forlengst kommet seg i jobb og kjøpt hus.

Anonymkode: a0e2e...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I alle dager. Hvorfor det?

Anonymkode: c12c6...67e

Hun har vel fått barn for ikke å angre når hun sitter på gamlehjemmet? Iflg noen på KåGee er det et helt akseptabelt argument.

Anonymkode: 83151...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så gamle unger ennå, men flyttet ut etter VGS. (regner ikke med utveksling til utlandet på VGS) Jeg tok førstegangstjeneste rett etter VGS og så rett over i studier. Bodde hjemme i sommerferien for å jobbe gjennom studietiden, ellers på hybel. Tok også deler av studiet utenlands. 

Den eldre søsteren min flyttet ut da hun var 17, dro utenlands og jobbet noen år før hun gjorde ferdig VGS pg begynte å studere. 

Tenker etter VGS eller evt. læretid er "passe". Kunne aldri tenkt meg å bo hjemme mens jeg studerte, det hadde gått utover det sosiale livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se når hun flytter ut. Foreløpig er ungen på ungdomsskolen. Selv flytta jeg til et annet fylket samme måned jeg ble 18 år. Ikke en dag for tidlig!

Anonymkode: 0cc1a...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...