Gå til innhold

Venner som syntes det er rart at jeg blir hjemme med mann med brukket ben.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
TomKrus skrev (2 minutter siden):

Fatter det ikke, om jeg kjeder meg fordi jeg er stasjonær på grunn av en skade så ville det ikke hjulpet om madammen satt der i stolen ved siden av og tok synd på meg eller bare satt og glodde og tørrpratet. Hadde funnet på ting selv, tv, bøker, dokumentarer og slappet av til krampen tok meg. Fått madammen ut av huset slik at hun kunne kose seg. En glad og fornøyd kone er en god kone :) 

Vet ikke om du leste innlegget mitt, men jeg velger selv å bli hjemme og eventuelt hjelpe til med å lage mat osv. Ikke snakk om å bare sitte og tørrprate og glo. 

Anonymkode: b168f...845

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

For noen uker siden brakk mannen benet på flere steder. Langt sykehus opphold og to operasjoner. 
Han er nå hjemme og det går bedre, men han er fortsatt på krykker og ikke særlig mobil. 
Vi er blitt invitert på fester, men han føler seg ikke klar for det enda (selvfølgelig tenker vi å ikke drikke) da han syntes det er kjedelig å bare sitte der. Dessuten går han på smertestillende enda som han lan bli litt trøtt av. 
Jeg jobber som normalt, så dagene hjemme blir jo litt lange for han. Ikke at han klager, men det er jo forståelig. 
Men, altså så velger jeg 100% selv å være hjemme med mannen min og ikke gå på disse festene. Det er naturlig for meg å ra hensyn til han nå disse ukene. 
Vennene våre kan absolutt ikke forstå dette, de mener jeg har godt av å komme meg ut osv. De kaller med underkuet som blir hjemme osv. Mannen har sagt at jeg bare må gå, men vet jo at det blir kjedelig for han i lengden. 

Er det ikke vanlig å ønske å være hjemme med den en er glad i når hen er skadet og ikke særlig mobil? 

Når mannen har sagt at du bare må gå, så burde du det. Han føler seg nok veldig som en pleiepasient når du dropper hele ditt sosiale liv for å sitte ved siden av ham. Han klarer vel å komme seg på toalettet og få i seg næring alene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være måte på hva venner skal legge seg opp i. Er dette mer overfladiske vennskap? Det høres ikke ut som de respekterer deg og din autonomi. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er merkelig å holde seg innendørs i lange tider fordi mannen har brukket beinet, man kan da være sosial og kommer seg litt ut av den grunn. Det kan være godt for både deg og mannen at du ser andre, går helt fint an å møte opp på sosialt samvær, være edru og kjøre hjem igjen etter en stund. Går da fint an å gå begge to også, og så gå etter en time fordi mannen blir trøtt. Merkelig hvordan folk mener at man skal isolere seg fullstendig pga en skade, og hvordan det å bli invitert i festlig lag er synonymt med fyllefest og ravende driting oppførsel fra man kommer til man går. 

Anonymkode: 5dbfd...00a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomKrus skrev (2 minutter siden):

Da går du ikke, enkelt og greit. Så må du slutte å lage så mye drama omkring hva vennene dine sier om det. Si nei, og så snakker du ikke mer om det. Hva dine venner synes er merkelig får vel være opp til de ? Eller skal du bruke tiden hjemme til en lengre krangel med de :) Det gjør nok susen for vennskapet. Si at du ikke kan møte på den festen, og at du gjerne stiller en annen gang. Og joda noen piller og litt øl, så blir det dobbelt moro :) 

Jeg lager ikke drama, har sagt jeg ikke kommer. Det er de som fortsetter å mase. Jeg har takket nei og slik blir det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er merkelig å holde seg innendørs i lange tider fordi mannen har brukket beinet, man kan da være sosial og kommer seg litt ut av den grunn. Det kan være godt for både deg og mannen at du ser andre, går helt fint an å møte opp på sosialt samvær, være edru og kjøre hjem igjen etter en stund. Går da fint an å gå begge to også, og så gå etter en time fordi mannen blir trøtt. Merkelig hvordan folk mener at man skal isolere seg fullstendig pga en skade, og hvordan det å bli invitert i festlig lag er synonymt med fyllefest og ravende driting oppførsel fra man kommer til man går. 

Anonymkode: 5dbfd...00a

Vi er ikke isolert, men fest med masse alkohol er ikke så interessant akkurat nå. Vi har hatt besøk her hjemme og vi har vært ute, men fest er ikke på agendaen for øyeblikket.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen uker siden brakk mannen benet på flere steder. Langt sykehus opphold og to operasjoner. 
Han er nå hjemme og det går bedre, men han er fortsatt på krykker og ikke særlig mobil. 
Vi er blitt invitert på fester, men han føler seg ikke klar for det enda (selvfølgelig tenker vi å ikke drikke) da han syntes det er kjedelig å bare sitte der. Dessuten går han på smertestillende enda som han lan bli litt trøtt av. 
Jeg jobber som normalt, så dagene hjemme blir jo litt lange for han. Ikke at han klager, men det er jo forståelig. 
Men, altså så velger jeg 100% selv å være hjemme med mannen min og ikke gå på disse festene. Det er naturlig for meg å ra hensyn til han nå disse ukene. 
Vennene våre kan absolutt ikke forstå dette, de mener jeg har godt av å komme meg ut osv. De kaller med underkuet som blir hjemme osv. Mannen har sagt at jeg bare må gå, men vet jo at det blir kjedelig for han i lengden. 

Er det ikke vanlig å ønske å være hjemme med den en er glad i når hen er skadet og ikke særlig mobil? 

mannen din er voksen og klare seg jo helt fint hjemme alene en kveld, selv med brukket ben.

Men det er jo selvfølgelig helt opp til deg hva du ønsker og ikke noe vennene dine har noe med.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det faktisk nitrist å måtte dropoe festing noen uker for å ta hensyn til den en er gift med? 

Det er nitrist å måtte sitte oppå hverandre i ukesvis fordi den ene har brukket et bein.

Får du i det minste dratt ut å trent, gått deg en tur, sånne ting? 

Å droppe festing hadde ikke vært noe offer, men hvis grunnen er at du ikke kan forlate mannen noen timer går jeg ut i fra at du heller ikke kan dra på stranden, dra og trene eller sånne ting?

Hvorfor ønsker mannen at du skal sitte i sofaen med ham 24/7? Jeg hadde klikket om mannen min satt hjemme og gnuret på meg dag ut og dag inn mens jeg var skadet.

Anonymkode: 1cd84...52d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lager ikke drama, har sagt jeg ikke kommer. Det er de som fortsetter å mase. Jeg har takket nei og slik blir det. 

Hvordan takler man en som maser :) Slutt å svare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomBombadil skrev (3 minutter siden):

Når mannen har sagt at du bare må gå, så burde du det. Han føler seg nok veldig som en pleiepasient når du dropper hele ditt sosiale liv for å sitte ved siden av ham. Han klarer vel å komme seg på toalettet og få i seg næring alene.

Så jeg skal gå selv om jeg egentlig inne har lyst tenker du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tingen her er jo at jeg har ikke lyst å gå, og det syntes våre venner er helt merkelig. Mannen sier jeg kan gå, men som sagt så velger jeg selv å være hjemme. 
Dessuten kan han ikke drikke alkohol så lenge han går på sterke smertestillende. 

Men da er jo tingen at du ikke vil på fest? Hvorfor blander du inn skaden til mannen din i det hele? Du surrer det jo til overfor deg selv, vennegjengen og denne tråden når du blander inn en irrelevant faktor.

Endret av TomBombadil
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nitrist å måtte sitte oppå hverandre i ukesvis fordi den ene har brukket et bein.

Får du i det minste dratt ut å trent, gått deg en tur, sånne ting? 

Å droppe festing hadde ikke vært noe offer, men hvis grunnen er at du ikke kan forlate mannen noen timer går jeg ut i fra at du heller ikke kan dra på stranden, dra og trene eller sånne ting?

Hvorfor ønsker mannen at du skal sitte i sofaen med ham 24/7? Jeg hadde klikket om mannen min satt hjemme og gnuret på meg dag ut og dag inn mens jeg var skadet.

Jeg er på jobb, jeg handler og trener som vanlig. Er bare festing jeg dropper for øyeblikket. Han sier jeg kan gå, men jeg har ikke lyst. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vennene dine vil nok bare gjerne ha deg med. Høres kanskje ut som om du egentlig ikke vil på fest, men være hjemme? Og bruker da "syk mann" som unnskyldning. Dette er ikke kritikk altså, skjønner deg godt. Samtidig er det jo unødvendig at begge sitter hjemme med "brudd i foten" og at du skal være selskapsvert. Han er jo en voksen mann og sier du kan dra på fest. Hadde en venninne av meg blitt hjemme fordi mannen har knekt noe, så hadde jeg nok tenkt at hun ikke ville på fest. Mannen er jo ikke en unge som må passes på.

Anonymkode: d1ccf...202

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomBombadil skrev (Akkurat nå):

Men da er jo tingen at du ikke vil på fest? Hvorfor blander du inn skaden til mannen din i det hele?

Jeg blir jo hjemme fordi han er skadet, hadde han ikke vært det, så hadde vi nok gått. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde nok ikke blitt med på alt, men jeg hadde heller ikke sittet hjemme i ukesvis hver kveld kun fordi mannen ikke kan/vil dra ut på aktiviteter. Jeg hadde heller ikke forventet at han satt hjemme med meg i ukesvis. Helt ærlig: Jeg ville foretrukket at han kom seg litt ut av huset, gjorde aktiviteter og var noe med venner. Blir fort klamt og kvelende om man bare trør hjemme oppå hverandre i ukesvis

Anonymkode: b4b32...487

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det ville vært en selvfølge for meg også, for meg er det en del av å være i et partnerskap. Vi får perioder hvor den ene må gi mer enn den andre klarer, dette er uansett bare snakk om en kortere periode og ikke noe dere må leve med for resten av livet. Samboeren min spør om han skal være hjemme dersom jeg får migreneanfall og han har planer, jeg takker alltid nei, men setter alltid pris på at tilbudet er der. 

Anonymkode: dad76...a17

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men om du ikke har lyst er det jo irrelevant at mannen har brukket beinet?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er på jobb, jeg handler og trener som vanlig. Er bare festing jeg dropper for øyeblikket. Han sier jeg kan gå, men jeg har ikke lyst. 

Men om du ikke har lyst så sier du jo bare det! Jeg hadde syntes det var skikkelig sært om en venn ikke kunne bli med på noe fordi mannen hadde brukket beinet for flere uker siden, men å ikke bli med fordi man ikke har lyst er jo noe helt annet og helt ok.

Jeg blir jo hjemme fordi han er skadet, hadde han ikke vært det, så hadde vi nok gått. 

Så hvis han ikke var skadet hadde du dratt selv om du ikke har lyst? Hva slags dørmatte-oppførsel er det?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det være han har lyst til å du skal dra? Altså at han har lyst på alenetid? Gjør dere alt sammen ellers også, uten alenetid?

Anonymkode: 93983...647

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt her... 

Det virker som det ligger noe under her, både at TS egentlig begynner å bli lei av festing og at vennene til TS kanskje begynner å bli lei av dem også.

For når til og med mannen sier du kan gå, så er det jo ingen unnskyldning. Og når det smeller fra vennene dine at du er underkuet, så ligger det noe mer bak.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...