Gå til innhold

Venner som syntes det er rart at jeg blir hjemme med mann med brukket ben.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du er alt annet enn underkuet når du tar et bevisst valg om å være hjemme med mannen din... Det ville jeg gitt dem beskjed om også. Synes det er en utrolig barnslig kommentar fra dem.

Dette er jo en gyllen mulighet for deg og mannen å få masse tid sammen, uten å føle at man MÅ finne på noe med venner eller annet (som i hvert fall jeg kan føle er forventa i ferier). 

Anonymkode: 7d230...e46

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Hadde nok også blitt heime dersom han er åleine heile dagen pga du er på jobb. Han klarer seg, men det må jo bli kjedelig!

Huff da kjedelig ! Tenkt at man må kjede seg :) Her er det bare å ringe FN for litt humanitær støtte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg skal gå selv om jeg egentlig inne har lyst tenker du? 

Anonymkode: b168f...845

nei men høres ut som du brukte mannens brukket fot som unnskyldning da, kunne du ikke da bare sagt du ikke har lyst/orker ikke?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driver ikke å fester i utgangspunktet, så at dette er noe folk holder på med jevnlig er uforståelig for meg. Å treffe venner uten alkohol og festing derimot er viktig, dog skjer ikke det ukentlig her. Dere gjør som dere vil, men jeg hadde i  fortsatt med å treffe vennene mine dersom min mann var skadet. Jeg hadde nok trappet litt ned hvis jeg var en supersosial type som treffer venner hver helg, men det gjør jeg ikke. Her liker både mannen og jeg alenetid, så hadde han vært stuck hjemme pga skade, hadde det vært deilig for begge om jeg dro og traff venner/gjorde andre ting på egenhånd mens han var hjemme. Det kan jo hende mannen din også vil være litt alene. Hvis han sutrer over å måtte være litt alene når du ønsker å være sosial, er det et rødt flagg i mine øyne.

Anonymkode: 53412...05b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er alt annet enn underkuet når du tar et bevisst valg om å være hjemme med mannen din... Det ville jeg gitt dem beskjed om også. Synes det er en utrolig barnslig kommentar fra dem.

Ja fyr løs på den der, så skal hun se hvor mange venner hun har igjen :) La det ligge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er jo pga hans benbrudd jeg ikke har lyst å gå. Han kan ikke være med, og jeg har lyst å være hjemme med han siden han har brukket benet. 

Ingen liker sånne par hvor de aldri kan gjøre noe hver for seg, hvor de alltid må spørre kjæresten om den vil, eller spørre kjæresten om det er greit de går alene.

Det er jo også en tåpelig unnskyldning, jeg kan gå på fest selv om kjæresten min ikke går. Jeg kan ha det gøy på fest selv uten at kjæresten er med. 

For single og meg som ikke bor sammen med noen (og vil ha det sånn), så er det jo også litt vanskeligere å sett seg inn i. Buhu, han er alene hele dagen, liksom. Javel, er ikke det bare hyggelig iblant da 😂  Jeg er alene mange kvelder i uka, er jeg syk er jeg alene hele dagene.

Anonymkode: 53b73...011

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er hensynfull, og det er så klart ingenting feil med det!

Men er du helt sikker på at mannen din ikke vil du skal gå når han sier det? Kanskje han vil ha litt alenetid?

Anonymkode: e1466...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er helt enormt dårlig gjort overfor mannen din å skylde på hans brukne ben når det egentlig handler om at du ikke har lyst. Du får mannen din til å fremstå som en drittsekk av et barn, som trenger at du sitter og holder han i hånden, når det overhodet ikke er tilfellet.

Fortell vennene dine at du ønsker en rolig hjemmehelg (uten å skylde på mannen!). Du er voksen nok til å klare å stå i ubehaget av å takke nei til en invitasjon. 

Kjenner jeg ble rasende på din manns vegne av dette. 

Anonymkode: b6638...f7c

Jeg skylder ikke på hans brukne ben. Jeg har sagt at jeg ikke ønsker å komme fordi jeg ønsker å være hjemme med mannen fordi han har brukket benet. Han  fremstår ikke som en drittsekk, dessuten så kjenner våre venner oss godt og vet hva vi står for i vårt ekteskap. 
Legg fra deg raseriet, det gjør ingen rundt deg noe godt at du er rasende pga et KG innlegg. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har sagt til de at jeg velger å bli hjemme med han siden han har brukket benet. Jeg har ikke sagt til de noe om at mannen krever det, for det gjør han ikke. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

😊Nå må jeg smile her….jeg har jo sagt at jeg har ikke lyst fordi jeg  vil være hjemme med mannen som har brukket benet. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er jo pga hans benbrudd jeg ikke har lyst å gå. Han kan ikke være med, og jeg har lyst å være hjemme med han siden han har brukket benet. 

Ser du virkelig ikke at du fortsatt bruker «fordi han har brukket beinet» som grunn, og det skaper et rot for deg? Dette er nemlig veldig tvetydig kommunikasjon.

Ta lærdom av dette. Ikke «skyld» på skaden eller mannen din, selv om jeg tror du gjør det ubevisst. Stå for ditt eget valg om at du selv ønsker å være hjemme.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen liker sånne par hvor de aldri kan gjøre noe hver for seg, hvor de alltid må spørre kjæresten om den vil, eller spørre kjæresten om det er greit de går alene.

Anonymkode: 53b73...011

Det er da på sin plass å spørre partner om det passer, spesielt om man har barn i hus. Folk som kjører sitt eget løp i forhold med barn holder seg ikke lenge i det forholdet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er hensynfull, og det er så klart ingenting feil med det!

Men er du helt sikker på at mannen din ikke vil du skal gå når han sier det? Kanskje han vil ha litt alenetid?

Anonymkode: e1466...bb3

Ts er jo på jobb, trener og handler, så mannen har jo alenetid mens hun er vekke.

Anonymkode: 8bd59...246

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomBombadil skrev (2 minutter siden):

Ser du virkelig ikke at du fortsatt bruker «fordi han har brukket beinet» som grunn, og det skaper et rot for deg? Dette er nemlig veldig tvetydig kommunikasjon.

Ta lærdom av dette. Ikke «skyld» på skaden eller mannen din, selv om jeg tror du gjør det ubevisst. Stå for ditt eget valg om at du selv ønsker å være hjemme.

For noe tull….er jo pga han har brukket foren at jeg ikke har lyst å gå, men ønsker å være sammen med han hjemme. 
Hadde han ikke brukket foten, er det godt mulig vi hadde gått. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er tydelig at du bruker mannen din sin situasjon som unnskyldning for å ikke delta på festligheter. Det er rett og slett feigt og dårlig gjort av deg.

Mannen din sier rett ut at du burde delta på noe av det. Han vil ha tid for seg selv. Du er egoistisk og bruker han som unnskyldning for å slippe å være ærlig.

Vil du ikke på fest? Da sier du det. Ikke bland mannen din eller krykker inn i det svaret. 

Om du ikke vil på fest så må du for guds skyld forlate huset utenom jobb også. Mannen din sier han vil du skal gjøre det. Så får han slappet av på kveldstid i fred, sett noe på tv, snakke med kamerater, runke, sove, ha det vondt.

Om du vil bevare kontakt med vennene deres kan det være lurt å delta sosialt av og til. Jeg er helt sikker på at du klarer 3-4 timer borte fra huset ditt.

Anonymkode: 8c09f...694

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts, om mannen din sliter med å gå på krykker kan dere ringe til kommunen og be om å få snakke med de som har med utlån av hjelpemidler å gjøre, og så kan ha få låne seg en rullestol. Det er ikke de beste stolene å finne på sånne kommunale nærlagere, men de funker. De har også dusjstoler til utlån om det trengs.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er tydelig at du bruker mannen din sin situasjon som unnskyldning for å ikke delta på festligheter. Det er rett og slett feigt og dårlig gjort av deg.

Mannen din sier rett ut at du burde delta på noe av det. Han vil ha tid for seg selv. Du er egoistisk og bruker han som unnskyldning for å slippe å være ærlig.

Vil du ikke på fest? Da sier du det. Ikke bland mannen din eller krykker inn i det svaret. 

Om du ikke vil på fest så må du for guds skyld forlate huset utenom jobb også. Mannen din sier han vil du skal gjøre det. Så får han slappet av på kveldstid i fred, sett noe på tv, snakke med kamerater, runke, sove, ha det vondt.

Om du vil bevare kontakt med vennene deres kan det være lurt å delta sosialt av og til. Jeg er helt sikker på at du klarer 3-4 timer borte fra huset ditt.

Anonymkode: 8c09f...694

Man kan gå i besøk selv med krykker, så hvorfor er det ts som skal ut av huset om kveldene i tillegg til tiden hun er på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noe tull….er jo pga han har brukket foren at jeg ikke har lyst å gå, men ønsker å være sammen med han hjemme. 
Hadde han ikke brukket foten, er det godt mulig vi hadde gått. 

Wow, du er i 40-årene, og klarer ikke etter flere sider hvor dette påpekes forstå at det ser ut som du bruker mannen din som unnskyldning for at du ikke vil gå? Skremmende!

Jeg FORSTÅR at du er hjemme fordi han har brukket beinet, men det handler ikke om skaden hans! Som en voksen i 40-årene må du evne å forstå at grunnen til at du blir hjemme, er at du vil være sammen med ham fremfor å gå på fest!

Er du i så lite kontakt med eget følelsesliv og tankesett til å forstå dette?!

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts, om mannen din sliter med å gå på krykker kan dere ringe til kommunen og be om å få snakke med de som har med utlån av hjelpemidler å gjøre, og så kan ha få låne seg en rullestol. Det er ikke de beste stolene å finne på sånne kommunale nærlagere, men de funker. De har også dusjstoler til utlån om det trengs.

Dette har jo ingenting med saken å gjøre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner deg godt. Hadde lett droppet fester for å sitte hjemme med mannen i den situasjonen 

Anonymkode: 34166...758

Vi snakker om en brukket fot her og ikke kreft i endetarmen :) 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det faktisk nitrist å måtte dropoe festing noen uker for å ta hensyn til den en er gift med? 

I såfall tenker jeg man har et rusproblem faktisk. Enig med deg. 

Anonymkode: 32648...80c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomBombadil skrev (11 minutter siden):

Dette har jo ingenting med saken å gjøre…

Jo, for ts skriver i hi at mannen ikke er særlig mobil, ergo kan ha sikkert ha nytte av en rullestol, for da er han mer mobil!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...