AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Del Skrevet 27. juli De har gjort sette mange ganger før også. De reiser fra den og etterlater seg garasjeporten på gløtt så katten kan komme seg inn. Jeg mistenker at vannet sikkert er en uke gammelt og at noen andre har spist opp maten hennes siden hun hiver seg over der friske vannet og maten vi setter ut til henne. De hadde først to katter, men den første rømte faktisk fra dem etter å hengt hos oss i nesten to uker. Det har vært lyn og torden, så vi har ordnet det trygt for henne ute og har trøstet en veldig selskapssyk liten pus 😔 Nå har naboene kommet hjem igjen og jeg hører se roper på henne, men hun ligger ute på verandaen vår på femte døgnet, og enser dem ikke engang. I min bok er dette direkte dyremishandling og brudd på det nye lovverket. De har gjort dette minst fem-seks ganger som jeg kjenner til. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 2a9f0...301 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #2 Del Skrevet 27. juli Tillegg: Vi har tre katter fra før og kan ikke ta henne til oss, og vi vil heller ikke ha trøbbel med naboene. Kattens beste er det vi fokuserer på Anonymkode: 2a9f0...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Del Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tillegg: Vi har tre katter fra før og kan ikke ta henne til oss, og vi vil heller ikke ha trøbbel med naboene. Kattens beste er det vi fokuserer på Anonymkode: 2a9f0...301 Da burde dere vite at dere ikke burde mate katten til noen andre for da vil den jo bli deres etter hvert. Mistenker dere at pusen ikke har det bra så meld dem til rette instanser. Anonymkode: 82afe...45f 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Del Skrevet 27. juli Kanskje dere kan tilby dere å slippe katten inn/ut og gi den mat og vann mens de er på ferie? Anonymkode: 82afe...45f 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Del Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da burde dere vite at dere ikke burde mate katten til noen andre for da vil den jo bli deres etter hvert. Mistenker dere at pusen ikke har det bra så meld dem til rette instanser. Anonymkode: 82afe...45f Ja da burde de bare la den gå sulten da…. Anonymkode: a9801...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #6 Del Skrevet 27. juli Hadde meldt fra til mattilsynet hver eneste gang du ser at de har forlatt katten uten pass. Anonymkode: c60c3...932 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Del Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja da burde de bare la den gå sulten da…. Anonymkode: a9801...9ce Ah dårlig argument. Om alle i bygda mater min katt ville han takket ja! Han er umettelig. Og han må innimellom slankes pga idiotiske naboer! Han har noen som bor hos oss og passer han mens vi er på ferie, men han blir likevel rar. Setter seg og mjauer på trappa til alle naboer som om han er forlatt. Anonymkode: 7a5f8...268 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Del Skrevet 27. juli Jeg passer katten til noen som er på ferie. Er der og fyller på mat og vann hver dag, men det vet jo ikke de nysgjerrige naboene. Ikke vet de hvem jeg er, og ikke ser de meg når jeg går dit. Den første katten som kommer når jeg roper på katten jeg passer,e r nabokatten til naboene som er hjemme. Den vil gjerne ha kos, mat og vann. Betyr det at naboene ikke gir den mat? Nei, det betyr at den benytter anledningen. På samme måte som katten jeg passer sikkert spiser og drikker litt hos andre. Katter kan også drikke i naturen når de finner det for godt, de må ikke ha vannskål ute. Men du, hvis du er så bekymret så kan du jo SNAKKE med naboen om din bekymring, evt tilby deg å bytte vann og mat neste gang de skal reise. Anonymkode: d8d34...73b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Del Skrevet 27. juli Så fremst noen kommer innom regelmessig og ordner med mat, vann og kos, klarer jeg ikke helt å se dyremishandlingen her? At katten heller vil ha premiumoppgraderingen hos deg, er svært kattsk, og det er dessverre den enkleste måten å skaffe seg en ny katt på. Jeg skjønner at du er opptatt av kattens beste, men her har du ikke kanskje ikke gjort bakgrunnsjekken din nøye nok. For å vri på det. Om jeg var din nabo, og bestemte meg for at du ikke passet kattene dine etter min standard. Hva ville du tenkt om jeg lokket dem til meg med å gi dem mer fristende fôr enn du bydde på? For så å holde kjeft mens du gikk gatelangs og lette etter katta di? Anonymkode: d800c...1e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #10 Del Skrevet 28. juli Foreslår at du tilbyr deg å se om katten, TS. Du har jo katter selv - kanskje dere kan bruke hverandre som kattevakter? Det gjør jeg og naboen, utmerket ordning! Anonymkode: 13b4d...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 28. juli #11 Del Skrevet 28. juli er du sikker på at ingen mate katten? jeg har selv passet katt i sommer, dvs 2 korte turer innom per dag og fyllt opp mat og vannskål, noe du muligens ikke merker Etter min erfaring så vil mange katter kaste seg over mat uansett om de får tilgang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #12 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): De har gjort sette mange ganger før også. De reiser fra den og etterlater seg garasjeporten på gløtt så katten kan komme seg inn. Jeg mistenker at vannet sikkert er en uke gammelt og at noen andre har spist opp maten hennes siden hun hiver seg over der friske vannet og maten vi setter ut til henne. De hadde først to katter, men den første rømte faktisk fra dem etter å hengt hos oss i nesten to uker. Det har vært lyn og torden, så vi har ordnet det trygt for henne ute og har trøstet en veldig selskapssyk liten pus 😔 Nå har naboene kommet hjem igjen og jeg hører se roper på henne, men hun ligger ute på verandaen vår på femte døgnet, og enser dem ikke engang. I min bok er dette direkte dyremishandling og brudd på det nye lovverket. De har gjort dette minst fem-seks ganger som jeg kjenner til. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 2a9f0...301 Det kan ikke ha vært noen der å gitt henne mat da? Regner ikke med du har vert der å sett på huset 24/7 kanskje de har katteluke fra garasjen og inn Jeg har også reist fra katten en uke. Men jeg har folk som kommer innom 2 ganger om dagen kost med henne, gir henne mat og ny drikke. Anonymkode: a058c...6da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 28. juli #13 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): De har gjort sette mange ganger før også. De reiser fra den og etterlater seg garasjeporten på gløtt så katten kan komme seg inn. Jeg mistenker at vannet sikkert er en uke gammelt og at noen andre har spist opp maten hennes siden hun hiver seg over der friske vannet og maten vi setter ut til henne. De hadde først to katter, men den første rømte faktisk fra dem etter å hengt hos oss i nesten to uker. Det har vært lyn og torden, så vi har ordnet det trygt for henne ute og har trøstet en veldig selskapssyk liten pus 😔 Nå har naboene kommet hjem igjen og jeg hører se roper på henne, men hun ligger ute på verandaen vår på femte døgnet, og enser dem ikke engang. I min bok er dette direkte dyremishandling og brudd på det nye lovverket. De har gjort dette minst fem-seks ganger som jeg kjenner til. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 2a9f0...301 Katter er opportunister. Ikke stjel katta til naboen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #14 Del Skrevet 28. juli En av mine katter elsker vann som har stått flere dager, og veldig gjerne en uke. Han vil heller ha gammelt regnvann enn friskt vann. Det beste han vet er sølepytttene i nbaoen sin grus-innkjørsel. En av de andre vil helst ha vann fra alle andre steder enn sine egne skåler, uansett. Jeg passer mye katter, spesielt på sommeren. I år har jeg rundt 35 besøk innom katter jeg passer i juni/juli. De som er utekatter ser jeg tydelig at ikke rører vannskåler inne. Ikke spiser de mye tørrfor heller. Noen har katteluke i veggen på baksiden, noen har i kjellerdør. Jeg nekter tro at alle naboene får med seg at jeg er innom. Men! Det er også flere som reiser bort uten å ordne pass! Så hvis du er bekymret, så snakker du med dem. Ønsk de velkommen hjem fra ferien, si at pusen har vært mye innom å spist hos dere, og tilby dere passe den neste gang de drar bort siden dere bor så nært. Da vil de nok svare på om de allerede har pass eller om de mener det ikke er nødvendig. Hvis de mener det ikke er nødvendig, så kan du nevne at det er pålagt med tilsyn. Anonymkode: 98293...6dd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #15 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): En av mine katter elsker vann som har stått flere dager, og veldig gjerne en uke. Han vil heller ha gammelt regnvann enn friskt vann. Det beste han vet er sølepytttene i nbaoen sin grus-innkjørsel. En av de andre vil helst ha vann fra alle andre steder enn sine egne skåler, uansett. Jeg passer mye katter, spesielt på sommeren. I år har jeg rundt 35 besøk innom katter jeg passer i juni/juli. De som er utekatter ser jeg tydelig at ikke rører vannskåler inne. Ikke spiser de mye tørrfor heller. Noen har katteluke i veggen på baksiden, noen har i kjellerdør. Jeg nekter tro at alle naboene får med seg at jeg er innom. Men! Det er også flere som reiser bort uten å ordne pass! Så hvis du er bekymret, så snakker du med dem. Ønsk de velkommen hjem fra ferien, si at pusen har vært mye innom å spist hos dere, og tilby dere passe den neste gang de drar bort siden dere bor så nært. Da vil de nok svare på om de allerede har pass eller om de mener det ikke er nødvendig. Hvis de mener det ikke er nødvendig, så kan du nevne at det er pålagt med tilsyn. Anonymkode: 98293...6dd Jeg har utekatt og har merket at han ikke drikker vann inne om sommeren da han er ute mye, men visste ikke at det var vanlig. Anonymkode: ae76a...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli #16 Del Skrevet 29. juli Katten min drikker vann fra sølepytter. Han får rent vann inne hver dag. Når vi reiser bort om sommeren er katten ute med garasjeporten på gløtt. Vi har kattepassere som låser seg inn og fyller på mat og vann. Katten er stort sett ute hele døgnet uansett så langt ifra noe dyremishandling å reise bort noen dager. Pus spiser også hos naboen som har skål med kattemat i boden. Anonymkode: 27373...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli #17 Del Skrevet 29. juli Her er tanke politiet ute å går igjen. Har du ikke mer å fylle hverdagen din med? Pass dine egne saker! Anonymkode: 08a62...c09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå