Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 #1 Del Skrevet 27. juli 2024 Han ble fort veldig intens i datingen. Vi har kun møttes 4/5 ganger alene og snakket fort om «oss» og «tid sammen» og bo sammen. Vi har aldri snakket om at det er noe oss enda. Jeg har barn og sa tidlig i fra at flytting var uaktuelt. Kan virke som han har sett for seg en framtid sammen. Jeg likte han i starten, men datingen besto av og gjøre ingen ting. Jeg ble helt kvelt og kjedet meg, foreslo flere ting men ikke noe respons. Vi skulle bare ligge og slappe av hele helgen og spise. Etter hvert sluttet jeg og gjøre avtaler og gi han forhåpninger. Jeg burde avsluttet det tydelig, men fikk en vond følelse av at det ikke ville bli lett. Sist han tok kontakt foreslo jeg noe som vi kunne finne på, men da ble han plutselig stille og nå er han sur på meg. Han vil bare at vi skal sitte hjemme. Vi kommer til og møtes tilfeldig framover og jeg ønsker ingen dårlig stemning, men han skremmer meg på en måte, får litt dårlig magefølelse på han og er redd for og gjøre han sint nå. Hva fader gjør jeg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 27. juli 2024 #2 Del Skrevet 27. juli 2024 Drit i han. Finn deg en annen som passer deg bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 27. juli 2024 svartkatt skrev (16 minutter siden): Drit i han. Finn deg en annen som passer deg bedre. Det var planen, men nå er han bare et stort rødt flagg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Del Skrevet 27. juli 2024 Vær ærlig om at dere ikke er kompatible, si klart i fra. Ikke pin han inn i en uønsket vennesone, kutt all kontakt. Anonymkode: b11e8...c1d 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Del Skrevet 27. juli 2024 kommuniser bedre. Kanskje dere ikke er en god match? Spør hva han liker å gjøre sammen? Anonymkode: 5d25b...b38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 27. juli 2024 #6 Del Skrevet 27. juli 2024 Så du, som mor, skal treffe en mann du er redd for? Du må si fra, menneske! Hva ville du ønsket at dine barn gjorde? Skal du ha sex med ham også? Fordi du er redd?? Røde flagg fra deg og egen helse! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 27. juli 2024 Ok, si han har litt narsissistiske tendenser, noen røde flagg. Og jeg kommer til og møte han tilfeldig framover. Hvordan skal jeg komme meg best ut av dette? Han har ikke tatt hintet over lengre tid, og nå når han endelig tar hintet så blir han sur. Vi er i starten av førti åra og han oppfører seg så barnslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 27. juli 2024 Rotemor skrev (1 minutt siden): Så du, som mor, skal treffe en mann du er redd for? Du må si fra, menneske! Hva ville du ønsket at dine barn gjorde? Skal du ha sex med ham også? Fordi du er redd?? Røde flagg fra deg og egen helse! Nei, nei, nei. Har avvist han i en mnd nå. Vi har ikke truffet hverandre noe mer. Ingen sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 27. juli 2024 #9 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (4 minutter siden): Ok, si han har litt narsissistiske tendenser, noen røde flagg. Og jeg kommer til og møte han tilfeldig framover. Hvordan skal jeg komme meg best ut av dette? Han har ikke tatt hintet over lengre tid, og nå når han endelig tar hintet så blir han sur. Vi er i starten av førti åra og han oppfører seg så barnslig. Du oppfører deg jo veldig umodent og dårlig selv også da, når du driver å hinter og goster (synes man burde kunne forvente mer av deg når du er voksen nok til å ha barn, og i tileg har han i omgangskretsen din). Så han har jo god grun til å bli sur synes jeg. Så det du burde gjøre er vel og være ærlig med mannen på en høfelig måtte. Si noe sånt som at du har hat det koselig men desvere føler du ikke kjemien er helt rett for forhold, så ønsker du han alt gått. Om han blir sur beklager du at du har vært utydelig, si du synes det er vanskelig å avise folk og beklage at det gikk ut over han. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 27. juli 2024 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Du oppfører deg jo veldig umodent og dårlig selv også da, når du driver å hinter og goster (synes man burde kunne forvente mer av deg når du er voksen nok til å ha barn, og i tileg har han i omgangskretsen din). Så han har jo god grun til å bli sur synes jeg. Så det du burde gjøre er vel og være ærlig med mannen på en høfelig måtte. Si noe sånt som at du har hat det koselig men desvere føler du ikke kjemien er helt rett for forhold, så ønsker du han alt gått. Om han blir sur beklager du at du har vært utydelig, si du synes det er vanskelig å avise folk og beklage at det gikk ut over han. Jeg turte ikke ta den praten med han fordi han hadde noen røde flagg og jeg plutselig fikk en vond følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 Da skriver du at du blir litt opptatt framover, og må avvente videre dating. Anonymkode: 5d25b...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (1 minutt siden): Jeg turte ikke ta den praten med han fordi han hadde noen røde flagg og jeg plutselig fikk en vond følelse. Og jeg burde si akkurat det du skriver, men nå er jeg rett og slett blitt redd han fordi han oppfører seg litt narsissistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (1 minutt siden): Jeg turte ikke ta den praten med han fordi han hadde noen røde flagg og jeg plutselig fikk en vond følelse. Mulig at dette var det rette å gjøre. Men på et tidspunkt må/vil han forstå. Allier deg med venner/familie, slik at du slipper å være alene etter at han tar hintet. Hadde jeg hatt en veldig dårlig magefølelse, så hadde jeg tatt litt sikkerhetshensyn rundt boligen. Ringeklokke med kamera, utelys med sensor, osv. Anonymkode: a6c16...4cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (2 minutter siden): Og jeg burde si akkurat det du skriver, men nå er jeg rett og slett blitt redd han fordi han oppfører seg litt narsissistisk. Nå siterte jeg meg selv i stedet for Pippi Lotta her… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (19 minutter siden): Ok, si han har litt narsissistiske tendenser, noen røde flagg. Og jeg kommer til og møte han tilfeldig framover. Hvordan skal jeg komme meg best ut av dette? Han har ikke tatt hintet over lengre tid, og nå når han endelig tar hintet så blir han sur. Vi er i starten av førti åra og han oppfører seg så barnslig. Hvordan er han når han er sur? Hvordan merker du det? Hvordan har han tatt hintet? Hva er det som gjør at du er redd ham? Jeg rviler ikke på din opplevelse,men jeg synes det er litt lite info her til å kunne gi noe råd. Anonymkode: 0f8de...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 27. juli 2024 Han svarte plutselig frekt i en meldingstråd helt ut av det blå. Sur fordi jeg ikke hadde satt av tid til han i ferien min. Han vikrer snill så er ikke sånn direkte redd han, men bare synes han oppfører seg merkelig. Han var veldig intens og planla liksom framtiden vår på 2.date. Tok liksom alt som en avvisning om jeg ikke hadde tid til han en dag, og gav meg på en måte dårlig samvittighet slik at jeg fant ny og møtes selv om jeg egentlig ikke ville møte han mer. Vanskelig og forklarer den dårlige magefølelsen som kom snikende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymaaaa Skrevet 27. juli 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (2 minutter siden): Han svarte plutselig frekt i en meldingstråd helt ut av det blå. Sur fordi jeg ikke hadde satt av tid til han i ferien min. Han vikrer snill så er ikke sånn direkte redd han, men bare synes han oppfører seg merkelig. Han var veldig intens og planla liksom framtiden vår på 2.date. Tok liksom alt som en avvisning om jeg ikke hadde tid til han en dag, og gav meg på en måte dårlig samvittighet slik at jeg fant ny og møtes selv om jeg egentlig ikke ville møte han mer. Vanskelig og forklarer den dårlige magefølelsen som kom snikende. *fant ny DAG og møtes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 27. juli 2024 #18 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (16 minutter siden): Og jeg burde si akkurat det du skriver, men nå er jeg rett og slett blitt redd han fordi han oppfører seg litt narsissistisk. Det er ingen grunn til å være redd for narsissister i seg selv. Men det er tåpelig å ha kontakt.. Skaff deg mot. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 27. juli 2024 #19 Del Skrevet 27. juli 2024 Anonymaaaa skrev (5 minutter siden): Han svarte plutselig frekt i en meldingstråd helt ut av det blå. Sur fordi jeg ikke hadde satt av tid til han i ferien min. Han vikrer snill så er ikke sånn direkte redd han, men bare synes han oppfører seg merkelig. Han var veldig intens og planla liksom framtiden vår på 2.date. Tok liksom alt som en avvisning om jeg ikke hadde tid til han en dag, og gav meg på en måte dårlig samvittighet slik at jeg fant ny og møtes selv om jeg egentlig ikke ville møte han mer. Vanskelig og forklarer den dårlige magefølelsen som kom snikende. Du må slutte å forklare det og dumpe han. Dette er vås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #20 Del Skrevet 27. juli 2024 Min erfaring med slike i datingsituasjon er at det lønner seg å være veldig tydelig. Så lenge man selv er utydelig så vil slike forsøke å utnytte din usikkerhet, med alt fra å begynne å presse deg, gi deg skyldfølelse m.m. Jeg har lært at jeg må være veldig tydelig, og ikke minst, at man må være det veldig tidlig. Dette siste er viktig fordi slike menn (og sikkert kvinner som er slik også, vil jeg tro) har en tendens til å lage mer drama jo lenger tid man har hatt en relasjon. Så mitt råd er som andre har sagt, allier deg med venner/familie, fortell om denne mannen. Andre må vite om ham og at du har en dårlig magefølelse når det gjelder ham og at han har narsissistiske trekk i sin oppførsel mot deg. Og så kutter du kontakten på en ordentlig, men tydelig måte. Si noe om at du har innsett at dere nok er for forskjellige til å fungere i et forhold, og at du derfor kutter videre kontakt. Kort og greit og høflig og ønsk ham lykke til videre. Ikke gå inn i en diskusjon rundt dette med ham, bare gjenta at han er en hyggelig fyr, men at dere er for forskjellige til å fungere i et forhold sammen i lengden, og at du regner med at han fra nå av respekterer at du ikke ønsker noe mer kontakt. Om han fremdeles ikke godtar det, så sender du én siste melding hvor du viser til tidligere to meldinger hvor du har gjort det klart at du kutter kontakten med ham og ikke ønsker å ha mer kontakt med ham. At du nå forventer at han respekterer dette og ikke tar kontakt med deg eller noen av dine på noen som helst måte i fremtiden. Og at hvis han ikke respekterer dette, men fortsetter å ta kontakt, så vil du anse dette som trakassering og gå videre med saken. Tar han kontakt etter dette, da går du til politiet uten å svare ham først! (Og da har du bevis i meldingshistorikken på at du har kuttet kontakten og at han nekter å følge dette, men da trakasserer deg.) Din taktikk fungerer kun hvis han allerede har fått øye på en ny dame. Men så lenge han er fokusert på deg, da kan det - om magefølelsen din stemmer - bli farlig for deg å la ham leve i et håp og i usikkerhet. For da blir slike menns sinne dessto større når de innser at de virkelig er dumpet, etter at de har brukt mye tid på å blåse opp "romansen" i eget hode. Vær tydelig, høflig, kort og kontant. Anonymkode: 68e56...dd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå