Gå til innhold

Orker ikke noen avtaler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kom fra ferie nå og jeg kjenner at jeg er sliten. Vært rundt og med familie i 2 uker. Jeg har 1 uke ferie igjen. Har lyst å bare ta de dagene som de kommer. Hvis jeg en dag har lyst å bare gå hjemme, så gjør jeg det. Men så får jeg meldinger fra venninner som spørr om å møttes f eks Tirsdag og Fredag. Hvordan forklare at jeg vil ikke binde meg til noen avtaler i neste uke?

Anonymkode: 36e0e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orker du å få de på besøk hos deg? Evt ha en lunsj hos deg med alle samlet? 

Anonymkode: fd24e...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Er samme selv. Vil ta ting på sparket og ikke binde meg til noe. 
Nå handler ikke dette om meg, men da jeg var 16 år sluttet jeg på håndball, fotball, og alt jeg var med på. Jeg kveltes av avtaler. 30 år etter føler jeg det samme. Greit hvis det er noe jeg har lyst til, men det har vært ekstremt mye jeg var med på både sosialt og idrett som til slutt fikk begeret til å rekne over. Jeg ville bestemme over egen tid selv. 
Du kan fint si at du er litt sliten og vil ta dagene som det kommer, og heller ta det på sparket 

Anonymkode: 4c438...b94

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å svare at siste ferieuke vil du bare ta ting som det kommer  og etter to sosiale uker tett på folk, vil du ikke ha faste avtaler disse dagene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike "se det an" venner har jeg faset ut. Man blir lei av å ikke føle seg prioritert etterhvert. 

Selvfølgelig har jeg helger og perioder der jeg ikke orker like mye. Men hører ei venninne da om vi skal finne på noe, så foreslår jeg neste uke i stedet. Om jeg tilsvarende møter "må se det an" så er det ikke henne jeg ringer neste gang. Og ringer hun fredag og har lyst likevel så har jeg andre planer. 

Anonymkode: d2d7e...c71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å si nei? Jeg sier ofte nei til venner, når jeg ikke ønsker å binde meg til avtaler. Jeg har jo forståelse for at de ikke ønsker å binde seg til uklare «vi får se an»-avtaler også. Litt kjipt for dem om de bare blir sittende hjemme, fordi jeg ønsker å finne på andre ting enn å være med dem. Da er det bedre å si nei, så de heller får finne på ting sammen med andre. 

Anonymkode: 97410...b97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi kom fra ferie nå og jeg kjenner at jeg er sliten. Vært rundt og med familie i 2 uker. Jeg har 1 uke ferie igjen. Har lyst å bare ta de dagene som de kommer. Hvis jeg en dag har lyst å bare gå hjemme, så gjør jeg det. Men så får jeg meldinger fra venninner som spørr om å møttes f eks Tirsdag og Fredag. Hvordan forklare at jeg vil ikke binde meg til noen avtaler i neste uke?

Sett av fredag til det. Og si nei til de andre dagene. Evnt be de til deg litt spontant. Om du får lyst til å være sosial. Eller si at du har endel å rekke å gjøre hjemme siste uka. Så det går ikke

Anonymkode: 91c35...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si "vi får se" det er bare frekt. Men forklar at du er sliten og orker ikke å lage noen avtaler. Men at dere kan snakke på tirsdag hvis hun ikke har laget seg andre planer. Dette synes jeg er helt greit, og er heldigvis slik jeg og mine venner kan snakke sammen. Vi skjønner alle at noen ganger er vi bare slitne, det har ingen ting med at vi ikke vil treffes. 

Den der "kanskje, vi får se" er utrolig irriterende. For da føler man at mann ikke kan lage nye planner, siden man "kanskje" har planner. Er bedre å gi henne muligheten til å finne på noe annet. 

Anonymkode: abcc8...e10

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer du at du er sliten etter ferien, og må slappe av. Hva er problemet?

Anonymkode: 77fc6...b76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

trenger alt å forklares, kan du ikke si at du ikke kan? eller at du er trøtt etter reise å tenke å slappe litt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg. Jeg blir stresset om det blir for mye avtaler. Jeg har en uke ferie igjen og må ut en dag fordi jeg var så dum å avtale. De andre dagene skal jeg ta som det kommer. Du bare sier du ikke kan eller at du vil ta det med ro hjemme etter at dere har vært borte i 2 uker. 

Anonymkode: f5eab...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...