AnonymBruker Skrevet 28. juli #21 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gikk klagen ut på da? Om det var fordi du ikke kjørte henne hjem, så er det jo ikke noe å bry seg om. Du bestemmer selv hvem som skal sitte på med deg. Om det er fordi du ignorerer henne, så bør du jo skjerpe deg der. Det ville kostet det lite å sagt at det blir en halvtimes omkjøring for meg, så det går dessverre ikke, istedenfor å bare ignorere henne. Anonymkode: 433e5...5b8 Dette! Spent på hva og hvem, og satser på at det ikke er nok en sommertråd hvor ts forsøker å kaste inn en brannfakkel han/hun ikke har planer om å slukke. Anonymkode: 699cf...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #22 Del Skrevet 28. juli Ts Sjefen min er på ferie, og kommer ikke tilbake før i morgen. Men han ringte meg og spurte hva som skjer, siden han hadde fått en mail om at det var dårlig stemmning mellom oss, og at hun hadde klaget på hvodan jeg behandlet henne. Men vi skal snakke om det til uken, så da får jeg sikert all info da. Jeg har et veldig godt forhold til sjefen, så jeg er ikke bekymret sånn sett. Men det plager meg at hun er helt ny, og allerede klager på meg.vi har jo ikke hatt noe med hverandre å gjøre, og jeg har vært hyggelig, sagt hei, hentet kaffe til henne, og bahandler henne som jeg har gjør mot alle andre. Dere har sikkert rett i at jeg burde svart henne skikkelig, jeg var bare ikke i humør til å forklare hvorfor jeg ikke vil kjøre henne hjem. Og jeg ignorerte ikke henne, men jeg ignorerte hintene. Jeg svarte noe sånt som "å ja, det høres irriterende ut, jeg bor... Så det er et stykke unna. Du får ha lykke til, ha en fin kveld, takk for i dag blabla. Hadet." jeg pleier ikke å kjøre folk hjem, skjer bare noen ganger i året da de spør meg, eller de ikke rakk siste buss. Har hatt noen episoder for noen år siden om kjøring før så er litt" sensetiv" når det kommer til dette. hadde foreksmpel en son skjelte meg ut for at han ikke fikk skyss siden bilen min var full. (hadde vært på ikea før jobb) og han sa jeg måtte da for helvete rydde bilen min. Dårlig stemmning noen dager etterpå.. Folk som har spurt om skyss til jobb og kommer for sent så jeg blir sen til jobb. Eller folk som bare setter seg i bilen og forventet at jeg skulle kjøre de hjem.. Så redd det skal bli slik igjen. (unnskyld hvis dette ble rotete, my distrahert med barn, og husarbeid mens jeg skriver😅) Anonymkode: 5a406...aac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #23 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det plager meg at hun er helt ny, og allerede klager på meg.vi har jo ikke hatt noe med hverandre å gjøre, og jeg har vært hyggelig Enig i at det er foruroligende. Problemet her er henne, ikke deg. Tipper hun er en av disse unge som aldri har opplevd å få et nei. Lykke til, dere som må hanskes med hun der. Håper sjefen kommer raskt på banen og tar oppførselen hennes på alvor. Jeg hadde kalt henne inn til en personalsamtale for å ta litt voksenopplæring. Disse unge «Jeg har rett på alt, og plikt til ingenting» trenger veldig mye oppfølging før de fungerer i arbeidslivet. Anonymkode: fd6ac...4a4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #24 Del Skrevet 28. juli 2 hours ago, AnonymBruker said: Sjefen min er på ferie, og kommer ikke tilbake før i morgen. Men han ringte meg og spurte hva som skjer, siden han hadde fått en mail om at det var dårlig stemmning mellom oss, og at hun hadde klaget på hvodan jeg behandlet henne. Men vi skal snakke om det til uken, så da får jeg sikert all info da. Jeg har et veldig godt forhold til sjefen, så jeg er ikke bekymret sånn sett. Anonymkode: 5a406...aac Hvis du har en normal sjef har du ingenting å bekymre deg for. En halvtimes omvei kan ingen forvente at noen skal ta. Man kan strengt tatt ikke forvente fem minutter en gang. Jeg reiser selv kollektivt og har kolleger som kjører rett forbi meg. Men jeg ville aldri hintet eller spurt om å få sitte på, da ville jeg følt at jeg måtte betale litt for bensin i tillegg til at jeg allerede har årskort på kollektiven. Anonymkode: cda48...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. juli #25 Del Skrevet 28. juli (endret) Hadde hun falt og slått beinet samme dag på jobb slik at det hadde vært svært vanskelig for henne å gå de 30 min fra buss stoppet og hjem så hadde jeg syntes at det hadde vært kjipt gjort å ikke kjøre henne hjem. Eller om hun ble dausjuk med feber i løpet av arbeidsdagen. I dette tilfellet syntes jeg derimot at du ikke gjorde noe galt. Det forstår garantert sjefen din også. Endret 28. juli av Sirah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #26 Del Skrevet 28. juli 16 hours ago, AnonymBruker said: Hjelpes for et menneske. Jeg trodde jeg var frekk. Jeg spurte kollegaen min rett ut om jeg kunne få sitte på til x bensinstasjon, en dag det pøsregnet og jeg helst ville slippe å styre med bussbytter. Hun kjører rett forbi den bensinstasjonen på vei hjem, så ingen omvei. Jeg fikk lov til å sitte på men følte meg så frekk. Anonymkode: fd6ac...4a4 I et sånt tilfelle ville jeg vært glad for å bli spurt, det er en lett ting å bidra med. Jeg har både hentet kollegaer om morgenen og skysset hjem etter jobb, men da har de spurt rett ut, og ikke drevet og hintet. Dette har vært tilfeller hvor det er unntakssituasjon med bil på verksted, men jeg har noen dager kjørt opptil 20 min omvei. Tilsvarende har jeg spurt en kollega om å få sitte på, men da en som kjører rett forbi, og kan plukke opp på ei busslomme. Jobbet da et sted som er veldig tungvint å komme til kollektivt, så det er naturlig å hjelpe hverandre litt. Men igjen, det bør spørres skikkelig, ikke bare hintes - og surere miner om det ikke passer, er ikke ok. Anonymkode: 95913...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #27 Del Skrevet 28. juli Du er ikke pliktig til å kjøre henne, men jeg syns du kan svare skikkelig. Det koster deg ingenting å si "jeg skjønner at det er styr med buss, men jeg kan ikke kjøre deg da det ikke passer med en halvtime omvei i dag", evt legge på "jeg driver med ammeavvenning, har melkespreng og må hjem til babyen fortest mulig". Så lite skal til for å fremstå som et litt hyggeligere menneske. Anonymkode: 9473f...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 28. juli #28 Del Skrevet 28. juli Du kan jo bare si at det ikke passer, og hun har ingen rett til å bli sur for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå