AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Del Skrevet 27. juli Har en venninne fra barneskolen. Vi er i tredveårene nå. Har i det siste begynt å stusse litt over relasjonen vår. Er det så dypt som jeg trodde? De siste ti årene føler jeg at har vært veldig ensidig. Hennes behov. Hver gang hun har ringt har jeg lagt vekk det jeg driver med, enten det er middag, etterlengtet kveld med kjæresten eller om jeg ligger rett ut med hodepine. Jeg har alltid passet på å være der for henne føler jeg. Jeg har stått i flere kriser gjennom årene. Hun har sjeldent ringt for å høre hvordan det går. Samme med bursdager, også rundt tall, blir generelt sjeldent husket, og mannfolk har vært prioritert foran rundt tall feiringene. Hun takket ja til å være min forlover, men hadde ikke tid til å være med på en eneste ting (verken finne kjole, pynte, planlegge, utdrikningslag). Jeg fikk kreft for noen år tilbake, ikke dødelig, men tøff periode. Hun ble samtidig sykmeldt en kort periode, og klaget i den perioden på hvor syk hun var. Det må hun selvsagt få lov til, samtidig så hadde det vært hyggelig å få anerkjent min situasjon også. Da hun opplevde dødsfall så fulgte jeg opp tett, slik hun ytret at hun trengte. Da personen som hadde ligget på dødsleiet døde fikk jeg ikke en gang vite det. Fikk melding fire dager senere om at hun hadde vært på seiltur!! Da jeg mistet min gutt i magen og hadde en utrolig vanskelig tid, så var det nok en gang mindre viktig enn hennes nye kjæreste. Hun var ikke der som en venn på det vondeste jeg har opplevd, og det gjorde nok noe med meg. Forteller meg ofte om den og den som stiller så opp for henne, ikke kunne klart seg uten, og jeg får en følelse av at mine titalls timer med lytting ikke engang merkes. Hun er veldig raus med kjærester, så det er ikke det at hun glemmer alle andre. Det er som om akkurat jeg ikke er bra nok. Kritiserer meg til tider fordi jeg ville ha barn ("egoistisk"), eller fordi jeg spiser kake ("usunt") eller andre større livsvalg som at jeg giftet meg ("bortkastet"). Kan til tider føle meg litt tråkket på og lei meg etter å ha vært med henne fordi hun kommer med en del ytringer som er sårende og bastante (som at kreften er selvforskyldt og at om jeg tenker positivt så vil jeg bli frisk). Når hun har kjæreste eller livet er problemfritt så hører jeg lite fra henne. Kan gå flere uker til en mnd uten livstegn. Med en gang hun har motgang kommer telefonene. Gjerne hver dag (og også flere ganger daglig). Motgangen er oftest gutteproblemer. Har gitt opp å ringe henne på eget initiativ da hun aldri (!) svarer. Jeg føler at jeg gir av meg selv, men kun møter utakknemlighet og lite gjensidighet. Er jeg storkrevende? Hva kan jeg gjøre for å føle at relasjonen blir likeverdig? De nevnte eksemplene over er kun små utdrag av årene som har vært. Hun er viktig for meg fordi jeg er glad i henne. Vi har mange år sammen bak oss. Mye historikk fra yngre alder. Hun er en blid og omgjengelig person i sine gode perioder. Hun har like interesser som meg og vi deler generelt verdier (foruten akkurat verdien vennskap kanskje?). Jeg lurer på om jeg krever for mye av en venninne. Hva gjør jeg galt? Hvorfor føler jeg vondt over vår relasjon plutselig. Bør jeg lufte følelsene og tankene mine med henne, eller blir det for direkte og sårende for henne? Jeg ønsker ikke å såre henne eller å lage problemer. Dette er kun min side av saken, og jeg vet at jeg garantert har noe ved meg som gjør at akkurat jeg føler slik (jeg vet ikke hva). Anonymkode: c71c0...cf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 27. juli #2 Del Skrevet 27. juli Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, adm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg