Gå til innhold

MA/SA IVF og cyclogest - når begynte du å blø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Var på 7-ukerskontroll denne uken og fikk beskjed om at fosteret hadde sluttet å vokse/utvikle seg, var 6-7mm for lite, men det var antydning til hjerteslag. Fikk beskjed om å slutte på cyclogest og progynova, og da håpte de at jeg skulle få en naturlig blødning.

Foreløpig har jeg ikke fått det, så jeg lurer på om andre i lignende situasjon kan fortelle litt om hvor lang tid det tok for dere før kroppen ryddet opp av seg selv eller om du måtte få tabletter/utskrapning?

Når fikk du mensen igjen etter blødningen (mtp nytt fryseforsøk)?

Skal på kontroll i neste uke dersom blødningen ikke har kommet av seg selv til da. 

Anonymkode: 529a9...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gang nr 1 fikk jeg spontanabort blødning før jeg sluttet på progesteron i uke 7, 

Gang nr 2 fikk jeg abortblødning ca 1 uke etter avsluttet progesteron. 

Gang 3 fikk jeg ikke noe blødning og måtte ha medikamentell abort. 

Min klinikk praktiserer minst 2 sykluser etter abort før nytt innsett. 

Anonymkode: 42a19...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gang nr 1 fikk jeg spontanabort blødning før jeg sluttet på progesteron i uke 7, 

Gang nr 2 fikk jeg abortblødning ca 1 uke etter avsluttet progesteron. 

Gang 3 fikk jeg ikke noe blødning og måtte ha medikamentell abort. 

Min klinikk praktiserer minst 2 sykluser etter abort før nytt innsett. 

Takk for svar! Kjedelig å måtte gå gjennom så mange mislykkede forsøk. Har du lykkes til slutt? 

Begynt å få en liten blødning nå idag, 4 dager etter siste cyclogest, så da håper jeg kroppen ordner opp alt selv nå. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar! Kjedelig å måtte gå gjennom så mange mislykkede forsøk. Har du lykkes til slutt? 

Begynt å få en liten blødning nå idag, 4 dager etter siste cyclogest, så da håper jeg kroppen ordner opp alt selv nå. 

TS

Er i uke 30 nå :)

Hatt 3 sa, 3 Ma, 1 exu. 

Det tar gjerne kroppen 3-5 dager etter avsluttet progesteron, så håper det ordner seg naturlig for deg. Bare vær forberedt på at det kan gå alt mellom 4-9 uker før kroppen er  i "normal"  syklus igjen etter selve aborten er gjennomført ❤️ det er helt individuelt hvor lang tid kroppen bruker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...