AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Del Skrevet 27. juli 2024 Hei! er en kvinne på 175 cm. Har lenge vært misfornøyd med kroppsformen min - jeg har alltid vært slank med flat rumpe, har a-cups, brede ribbein og firkantform. Har ingen definert midje. Har vært både veldig tynn og i øvre sjikte av normalvek (med vilje, for å se om jeg fikk former, men alt la seg bare på feil plass). Alltid vært aktiv og aldri direkte utrent. Nå har jeg tenkt at kanskje den rette veien å gå er å trene styrke, og få mer markerte skuldre og armer, lår og rumpe. Jeg tror at kroppsformen min hadde passet godt til det, siden jeg aldri blir «petit» eller hva jeg skal si. Denne uken har jeg trent 60 minutt pilates en dag, 45 minutt med mølle/intervall en annen dag, 60 minutt med bodypump i går, og i dag trente jeg 45 minutt med styrketrening og 75 minutt med yoga etterpå for å tøye skikkelig ut. De dagene jeg ikke har vært på trening har jeg blant annet gått på en ganske lang fjelltur, med en gutt i bæresele på ryggen. Så jeg har fått litt aktivitet utenom trening også. Føler det er enklere å melde meg på gruppetimer, for jeg vet helt ærlig ikke helt hva jeg driver med enda. Men tenker å ha en time med PT for å få litt tips i øvelser og lignende Jeg har også justert kostholdet for å få i meg mer mat, og har begynt å ha ekstra fokus på proteiner. Legger ved screenshot fra Lifesum under. Ser dette ut som et ok nivå med kalorier for å gå opp i muskelmasse? Og trener jeg nok til å gå opp i muskelmasse, eller ender jeg bare opp med å legge på meg fett med denne mengden trening? Jeg legger også ved et bilde av mitt ultimate mål kroppslig - Rhea Ripley. Dette tar nok laaang tid, og kanskje jeg blir fornøyd før den tid kommer. Men da kanskje noen her inne kan gi meg noen tips ut ifra kroppen hennes, hva jeg burde fokusere på og hvordan jeg burde trene osv Anonymkode: ed105...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Del Skrevet 27. juli 2024 Du burde trene crossfit. Da får du sterk, smidig og muskuløs kropp. Anonymkode: 5c8dd...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Del Skrevet 27. juli 2024 Hvorfor har du trent mye kardio, når det er muskelmasse du vil ha? Du må jo bare starte å trene styrke. Det er vekter. Anonymkode: eb6c9...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Del Skrevet 27. juli 2024 Pilates og løping vil ikke gi deg slik kropp. Du bør trene tung styrke med vekter 😊 Om du ikke har trent slik før vil du se fremgang ganske raskt Anonymkode: 6ed55...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Del Skrevet 27. juli 2024 Tren styrke og crossfit og spis nok proteiner. Anonymkode: b2be7...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har du trent mye kardio, når det er muskelmasse du vil ha? Du må jo bare starte å trene styrke. Det er vekter. Anonymkode: eb6c9...f4e Er derfor jeg spør her. Jeg har nemlig ikke peiling 😅 men takk for tips alle! 🤗 Anonymkode: ed105...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 28. juli 2024 #7 Del Skrevet 28. juli 2024 Inntaket ser ok ut, berre å justere etterkvart. Du vil få ein god del muskelmasse i «newbie»fasen, og fettet kan du deale med etterkvart, så bruk den for alt den er verdt! Mitt råd er å kanskje bruke eit par år på å bygge deg opp, med tung styrke og lean bulk. Du *vil* sjå endringa over tid, men det går gradvis, så heng deg meir opp i styrketala enn vekta. Trust the process 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå