Gå til innhold

Trump: –⁠ Gå ut og stem. Dere trenger ikke å gjøre det igjen

kat-e

Anbefalte innlegg

I følge norske, svenske og andre medier sier trump dette.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kw0JL9/trump-gaa-ut-og-stem-dere-trenger-ikke-aa-gjoere-det-igjen

Mang reagerer sterkt på dette, men problemet er at norske medier forstår ikke sammenhengen det har blitt sakt, eller så misforstår de bevist. Trump snakker om eller hevder at religions frihet er truet, når han blir president skal han ansette dommere som ivaretar dette for mange år framover. Han vil gjøre jobben så grundig at hvem som blir valgt neste gang er uten betydning.  Her er original artikkel :

https://www.washingtonpost.com/elections/2024/07/26/2024-election-campaign-updates-harris-trump/

Trump snakker med andre ord ikke om å avskaffe stemmeretten i USA.

Jeg er ikke noen fan av Trump, stakkars amerikanere som må velge mellom så dårlige kandidater, men orker snart ikke å lese norske aviser og medier, som vrir og manipulerer nyheter for å passe en agenda. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skriver, står jo i artikkelen: Trump lovet blant annet at han «igjen vil ansette «bunnsolide konservative dommere» – jeg skjønte iallfall umiddelbart hva Trump mente, og jeg synes det er skummelt nok.

• Liker 28
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ikke ansette bunnsolide dommere akkurat når han vil, det er bare i høyesterett og det er når en av de dauer. Det han sikter til i dette tilfellet er at nå står USA i et vegkryss ! Det er nå det gjelder ! Om 4 år om Trump har vunnet er det ikke så prekært at man stemmer, da kan han ha gjort det så godt at det går av seg selv for neste republikanske president kandidat.  Så dere leser jo her ting ut av det Trump sier som fanden leser bibelen :) En ting vet jeg, sist gang han var president i 4 år ? Det gikk helt greit, noe gjorde han bra, andre deler ikke så bra. Det er nesten umulig for en president å bygge noe nytt på bare 4 år, man kommer ikke halvveis en gang. I alle fall ikke Trump :) Han måtte jo sloss for alt, den muren som kunne forhindret 12 mill immigranter ? Enorm motstand. Den ble aldri ferdig.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med å velge dommere ? Det er noe politikere i USA gjør hele tiden, spesielt i Høyesterett er dette viktig om man ansetter konservative eller liberale ! For de fleste er de konservative viktig selv om dere ikke forstår det. Store endringer i et samfunn er noe som aldri går bra uansett ! Det ender i sosial uro. Et land som USA tar det 100 år å lage store forandringer i.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedre overskrift er, Trump ønsker å ansatte kristne konservative dommere.

Men, det er jo ikke så overraskende. Derimot konservative dommere i USA vil som regel veldig konservative og vil forby alle former for abort. 

Pawn Hearts skrev (38 minutter siden):

Det du skriver, står jo i artikkelen: Trump lovet blant annet at han «igjen vil ansette «bunnsolide konservative dommere» – jeg skjønte iallfall umiddelbart hva Trump mente, og jeg synes det er skummelt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kat-e skrev (2 timer siden):

En bedre overskrift er, Trump ønsker å ansatte kristne konservative dommere.

Men, det er jo ikke så overraskende. Derimot konservative dommere i USA vil som regel veldig konservative og vil forby alle former for abort. 

Og Kamelen vil gjøre det stikk motsatte om hun blir president. Da kan man drepe barna helt frem til fødselen. Velgerne får da velge hva de finner best. Vil de ha mer Woke, mer vold i gatene, mindre politi, mer immigrasjon, masse kriminalitet, ekstreme summer til krigføringen i Ukraina stem Kamelen ! Om ikke stem Trump. Retten til å utnevne dommere er det presidenten som har i høyesterett uansett side. Så det er bare skremmende når Republikanerne gjør det, og ikke demokratene. Demokratene burde endret navn til Demonkratene.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (14 minutter siden):

Og Kamelen vil gjøre det stikk motsatte om hun blir president. Da kan man drepe barna helt frem til fødselen. Velgerne får da velge hva de finner best. Vil de ha mer Woke, mer vold i gatene, mindre politi, mer immigrasjon, masse kriminalitet, ekstreme summer til krigføringen i Ukraina stem Kamelen ! Om ikke stem Trump. Retten til å utnevne dommere er det presidenten som har i høyesterett uansett side. Så det er bare skremmende når Republikanerne gjør det, og ikke demokratene. Demokratene burde endret navn til Demonkratene.

Men Nrk sier hun er ganske moderat 🥺

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (9 minutter siden):

Å være moderat i forhold til norsk eller amerikansk standard, er to helt forskjellige ting. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (32 minutter siden):

ekstreme summer til krigføringen i Ukraina stem Kamelen !

Hva er galt med å støtte Ukraina da?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (7 minutter siden):

Å være moderat i forhold til norsk eller amerikansk standard, er to helt forskjellige ting. 

I forhold til hvilken standard er Demokratene i USA ikke moderate? Da mener jeg ikke etter standarden til mentalt tilbakestående gubber i Midtvesten. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (15 minutter siden):

Hva NRK sier kan du ikke høre på faktisk ! Hent inn mange kilder og gjør deg opp en mening selv. Det er noen norske også som er utenfor MSM, de har mye om henne. Så er nok ikke alle helt "objektive" uansett. Det må du gjøre deg opp en mening om. Nrk er det i alle  fall ikke. Harris er rett og slett langt ute på Venstresiden ! Selv etter norsk standard. Normalt sett ville demokratene i USA vært omtrent "Høyre" i Norge eller litt mer til høyre. Det er ikke tilfellet lengre, og Harris er en av de mest ekstreme. Så er det ikke bare hun som styrer dette, bak henne står det mektige personer. Om de klare å kontrollere Harris ? Neppe.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (30 minutter siden):

Det er veldig bra å gjøre det lovlig med senaborter hos ikke-levedyktige foster. Du leste kanskje ikke artikkelen om kvinnen fra en av statene som nå har forbydd abort, der hun fant ut at barnet i magen ikke har hjerne? Likevel kunne hun ikke abortere fosteret i sin stat. Det er ikke mange år siden kvinner i USA måtte gå med døde fostre i magen sin fordi det ble ansett som abort å få ut det døde fosteret. En av disse kvinnene stod frem i media om dette, og hun døde nesten fordi det døde fosteret i magen hennes gav henne blodforgiftning.

Med det jeg har sett av deg her inne, vet jeg at du bryr deg null om det jeg skriver her, men jeg tenker det er fint at andre forstår alvoret. 

• Liker 21
  • Hjerte 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zikkzakk skrev (6 minutter siden):

Det er veldig bra å gjøre det lovlig med senaborter hos ikke-levedyktige foster. Du leste kanskje ikke artikkelen om kvinnen fra en av statene som nå har forbydd abort, der hun fant ut at barnet i magen ikke har hjerne? Likevel kunne hun ikke abortere fosteret i sin stat. Det er ikke mange år siden kvinner i USA måtte gå med døde fostre i magen sin fordi det ble ansett som abort å få ut det døde fosteret. En av disse kvinnene stod frem i media om dette, og hun døde nesten fordi det døde fosteret i magen hennes gav henne blodforgiftning.

Med det jeg har sett av deg her inne, vet jeg at du bryr deg null om det jeg skriver her, men jeg tenker det er fint at andre forstår alvoret. 

Problemet er at man ikke bare åpner for dette, du drar frem de ekstreme tilfellene. Abort skulle i utgangspunktet bare være for de mest ekstreme tilfellene med skader på fosteret, true mors liv etc.. Så ble det et "prevensjonsmiddel" i stedet. Åpner man for abort helt frem til fødselen vil dette gli inn for noe som gjelder alle som selv vurderer at de ikke kan eller vil ha barnet. Gi det enda litt tid  strekker de tiden til uker etter fødselen også. Jeg er uenig med deg! Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om det du skriver. Og i et demokrati må vi som ikke liker denne utviklingen ha funnet oss i det hittil, mens dere aldri godtar lover som mer konservative vil ha om de vinner valg. Det  er jo dette som er sannheten.

Foster ? Dagen før fødselen er det et foster, etter fødselen et menneske ? Rent moralsk sett er dette ekstremt tvilsomt. Og tillater man dette som en ordning der enkelt individer skal bestemme om de kan ta vekk barnet dagen før fødselen ? Da er dette drap, og ikke noe annet.

Uansett dette er politisk uenighet, og Trump vil det ikke ! Harris vil det.

Endret av TomKrus
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (På 27.7.2024 den 13.49):

Trump vil sende ekstreme summer til Israel. Men det er kanskje greit for deg?

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (7 minutter siden):

Hva er galt med å støtte Ukraina da?

Det er galt hvis man er fascist og hater demokrati.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TomKrus skrev (5 minutter siden):

Så er det ikke bare hun som styrer dette, bak henne står det mektige personer.

Men det er selvfølgelig ikke noe problem at så mange rikinger støtter opp om Republikanerne?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (4 minutter siden):

Men det er selvfølgelig ikke noe problem at så mange rikinger støtter opp om Republikanerne?

Det har jeg aldri sagt ! Rikinger står det bak alle ! Noen presidenter har en ekstrem sterk personlighet ! Lytter til sine rådgivere men de bestemmer og ingen andre ! Andre ikke så mye og lar seg lede av de som står bak de. Roosevelt kunne du bare glemme å "lede", Bush, Reagan, Clinton  og Obama også. Harris er bare ikke der, motsatt har du  Trump :) Han er vel helt ekstrem på akkurat det, og lytter knapt på rådgiverne sine heller. En av hans store svakheter mener jeg. Men like ille om det blir for mye andre veien også.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TomKrus said:

Hva NRK sier kan du ikke høre på faktisk ! Hent inn mange kilder og gjør deg opp en mening selv. Det er noen norske også som er utenfor MSM, de har mye om henne. 

Ja, nettsteder som document.no har mye om henne. De er 100% etterrettelige, og holder seg kun til sannheten i motsetning til MSM. /s

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presidenten kan som kjent utnevne høyesterettsdommere så sant Senatet godkjenner det. Men hva med vanlige dommere? Trump påstår at Harris vil utnevne hundrevis av venstreekstremistiske dommere for å "forcibly impose crazy San Francisco liberal values" over hele USA, ifølge economictimes. I så fall er det temmelig opplagt at han akter å gjøre det motsatte.

Et annet usikkert punkt er hvordan Trump stiller seg til  Project 2025. Ja da, han påstår han ikke har noe med det å gjøre og at han tar avstand fra iallfall deler av planen, men for det første har jeg ikke sett nøyaktig hva det er han misliker, og for det andre vet vi at man ikke alltid skal stole på at fyren er helt ærlig.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...