Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til incels?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan Google incel så mye som bare det og jeg vet likevel hva som legges i det uansett hva ordet stammer fra. Det står også i HI. 

Såpass vet du. Hvorfor skaper du kvalme? Motbydelige innlegg har du med å si at kvinner skal ligge bort problemet. 

Les HI. Når en snakker om incel så handler det om langt mer enn dette. Gi faen i å avspore. Er dette typisk incel-oppførsel? 

Anonymkode: f692e...15d

Visste du at ordet "idiot" opprinnelig kom fra en som ikke var interessert i politikk. Nå kan det brukes om så mangt. Så ja, vi endrer på ordets opprinnelige betydning.

Det er vel du som skaper kvalme med de passiv-agressive innleggene hele tiden.

Jeg svarte helt normalt i tråden til du kom med personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hjernevaska offermentalitet som har funnet en kult på nettet. Det er makt i offerrollen, og makt føles godt. Å brute ut vil også bety å svikte kulten. 

Anonymkode: db45b...cc0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er klar over at det du gjorde er alvorlig kriminelt og dypt umoralsk?

Anonymkode: 2491a...439

Han drakk selv. 

Anonymkode: 4ee1e...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 5.32):

Menn som skylder på kvinner for at de ikke får ligge. Som påstår kvinner bare er ute etter penger og status. Som omtaler kvinner som stygge, tallfester dem, sier kvinner bare burde være glad noen vil ligge med dem osv. Bitre menn som sutrer over at ikke en gang stygge og overvektige kvinner vil ligge med dem. 

På studiet, på jobben, i familien, i vennegjengen, på KG? 

Jeg prøver litt forsiktig å lede de inn på en annen måte å tenke på. Prøver å bryte litt det mønsteret som gjør at de sitter fast i et hamsterhjul.

Men de gangene jeg har opplevd det, så erfarer jeg at de er lite mottakelige for å tenke annerledes. 

De tviholder på misoppfattelsen sin om at penger, statusjobb, høyde og muskler er det som vil gjøre at jenter blir nyskjerrige/tiltrukket. 

Anonymkode: 5ed90...048

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å gjøre dette til en diskusjon om hva «incel» er, blir meningsløst.

Incel er bare sammenfatningen av 2 ord, forkortet som «incel». "involuntary celibate" og betyr bare ufrivillig sølibat.

Man kan være verdens hyggeligste, deiligste og mest sjarmerende mann, strandet på en øde øy i 30 år og være incel.

Det er lettere om folk heller kan forholde seg til intensjonene som ligger bak tråden. Mer eller mindre alle her skjønner hvem man snakker om, når begrepet incel brukes. Er ingen grunn til å gjøre seg vanskelig ved å krangle om hva selve ordet betyr. Hva ordet incel betyr er et fakta og ikke en mening som kan diskuteres.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bryr meg om alle mennesker, også de som samfunnet klistrer merkelapper på og bestemmer seg for å ikke like grunnet merkelappen. 

Anonymkode: 4e292...8c1

Dette sier meg lite om hvordan du forholder deg til dem. Joda, jeg kan bry meg om kollegaene mine, men når de dag etter dag skaper et ubehagelig arbeidsmiljø for meg får en ikke lyst til å bry seg lenger. Og det løser ikke situasjonen for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
BerntHulken skrev (1 time siden):

Visste du at ordet "idiot" opprinnelig kom fra en som ikke var interessert i politikk. Nå kan det brukes om så mangt. Så ja, vi endrer på ordets opprinnelige betydning.

Det er vel du som skaper kvalme med de passiv-agressive innleggene hele tiden.

Jeg svarte helt normalt i tråden til du kom med personangrep.

Hva er feil med deg? Jeg søker svar på en problemstilling i mitt liv, og du er så butthurt at du avsporer hele tråden fordi jeg påpekte at innlegget du skrev var incel-retorikk. Jeg er ikke passiv-aggressiv, jeg er tydelig irritert på deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å gjøre dette til en diskusjon om hva «incel» er, blir meningsløst.

Incel er bare sammenfatningen av 2 ord, forkortet som «incel». "involuntary celibate" og betyr bare ufrivillig sølibat.

Man kan være verdens hyggeligste, deiligste og mest sjarmerende mann, strandet på en øde øy i 30 år og være incel.

Det er lettere om folk heller kan forholde seg til intensjonene som ligger bak tråden. Mer eller mindre alle her skjønner hvem man snakker om, når begrepet incel brukes. Er ingen grunn til å gjøre seg vanskelig ved å krangle om hva selve ordet betyr. Hva ordet incel betyr er et fakta og ikke en mening som kan diskuteres.

Amen! 

Til nå har jeg fått en avsporing om en eller annen statistikk og det som fremstår som butthurte menn som skal påstå at en er slem som ønsker å finne en måte å forholde seg til incels på uten å måtte bytte jobb. Det er også faen så paradoksalt siden dette da er nettopp menn som ikke TAKLER at kvinner har en mening og misliker dem for deres VALGTE menneskesyn. Jævla drittfolk. Ikke en gang Internett kan en ferdes på uten at de skal presse deg ut. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er feil med deg? Jeg søker svar på en problemstilling i mitt liv, og du er så butthurt at du avsporer hele tråden fordi jeg påpekte at innlegget du skrev var incel-retorikk. Jeg er ikke passiv-aggressiv, jeg er tydelig irritert på deg. 

I mitt første innlegg her var det ikke engang deg jeg siterte. Det må være lov å sitere andre enn ts..

Du siterte meg og kalte meg en vaskeekte incel. På grunnlag av hva da? Hvordan bidrar det til spørsmålet du stiller i HI?

Ar du er tydelig irritert er ikke mitt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BerntHulken skrev (2 minutter siden):

I mitt første innlegg her var det ikke engang deg jeg siterte. Det må være lov å sitere andre enn ts..

Du siterte meg og kalte meg en vaskeekte incel. På grunnlag av hva da? Hvordan bidrar det til spørsmålet du stiller i HI?

Ar du er tydelig irritert er ikke mitt problem. 

Og det må være lov som TS å diskutere i sin egen tråd. Jeg kalte deg vaskeekte incel basert på innlegget ditt naturligvis, det er åpenbart for alle andre enn deg.

Nei, det er mitt problem. Det er mitt problem at jeg jobber på en arbeidsplass med flere menn som tror at kvinner, særlig stygge og overvektige skylder dem sex bare fordi, det er mitt problem at jeg omgås bitre menn som stadig gnager på hvordan lønna deres, det manglende håret deres, de skeive tenna deres, den manglende statusjobben deres gjør at de aldri får kone og barn, samtidig som de seksualiserer meg og trakasserer meg. Og du avsporer tråden med idiotiske "definisjonsspørsmål", mansplaining og generelt dine sårede følelser. Kan ikke du gi faen i det, du har 1000 andre tråder om hvor mye livet ditt suger. Dette handler ikke om deg. 

Det er enda en ting incel-menn gjør, alltid er de det største offeret. En kan faen ikke åpne munnen en gang uten at de har et større og mer urettferdig problem. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og det må være lov som TS å diskutere i sin egen tråd. Jeg kalte deg vaskeekte incel basert på innlegget ditt naturligvis, det er åpenbart for alle andre enn deg.

Nei, det er mitt problem. Det er mitt problem at jeg jobber på en arbeidsplass med flere menn som tror at kvinner, særlig stygge og overvektige skylder dem sex bare fordi, det er mitt problem at jeg omgås bitre menn som stadig gnager på hvordan lønna deres, det manglende håret deres, de skeive tenna deres, den manglende statusjobben deres gjør at de aldri får kone og barn, samtidig som de seksualiserer meg og trakasserer meg. Og du avsporer tråden med idiotiske "definisjonsspørsmål", mansplaining og generelt dine sårede følelser. Kan ikke du gi faen i det, du har 1000 andre tråder om hvor mye livet ditt suger. Dette handler ikke om deg. 

Det er enda en ting incel-menn gjør, alltid er de det største offeret. En kan faen ikke åpne munnen en gang uten at de har et større og mer urettferdig problem. 

Du kalte meg en vaskeekte incel på bakgrunn av at jeg svarte en annen bruker at "en incel kan være den høflige og snille fyren som holder døra for deg". Som er sant. En incel er en som ikke har sex, ufrivillig. Trenger ikke være hatefull eller slem.

At du legger over all frustrasjon på meg går helt fint. Det er du som viser mest bitterhet her. Og personangrepene mot meg hagler.

DU fikk det til å handle om meg.. Skjønn det, please. Se deg selv. Hadde ikke svart deg om du ikke svarte meg på en nedlatende måte.

At du blir trakassert av menn på arbeidsplassen din får du nesten ta med lederen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BerntHulken skrev (5 minutter siden):

Du kalte meg en vaskeekte incel på bakgrunn av at jeg svarte en annen bruker at "en incel kan være den høflige og snille fyren som holder døra for deg". Som er sant. En incel er en som ikke har sex, ufrivillig. Trenger ikke være hatefull eller slem.

At du legger over all frustrasjon på meg går helt fint. Det er du som viser mest bitterhet her. Og personangrepene mot meg hagler.

DU fikk det til å handle om meg.. Skjønn det, please. Se deg selv. Hadde ikke svart deg om du ikke svarte meg på en nedlatende måte.

At du blir trakassert av menn på arbeidsplassen din får du nesten ta med lederen din.

Snakk om å innta offerrollen. Det er ikke personangrep å påpeke at det du skriver fremstår incel. Jeg tar ikke frustrasjonen min over jobb ut på deg, jeg tar frustrasjonen min over deg, din avsporing, dine bedritne holdninger, ut på deg. 

Du har misforstått hele begrepet incel. Og det er uansett ikke hva tråden handler om. Nå har du over 3 sider fått det til å handle om deg og dine krenka følelser. Kommer ikke til å svare deg mer, og håper du kan gi tråden den minste sjanse til å handle om det den skulle og ikke deg. Du kan heller opprette din egen tråd om de såre følelsene dine. 

Lederen min er en av dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Snakk om å innta offerrollen. Det er ikke personangrep å påpeke at det du skriver fremstår incel. Jeg tar ikke frustrasjonen min over jobb ut på deg, jeg tar frustrasjonen min over deg, din avsporing, dine bedritne holdninger, ut på deg. 

Du har misforstått hele begrepet incel. Og det er uansett ikke hva tråden handler om. Nå har du over 3 sider fått det til å handle om deg og dine krenka følelser. Kommer ikke til å svare deg mer, og håper du kan gi tråden den minste sjanse til å handle om det den skulle og ikke deg. Du kan heller opprette din egen tråd om de såre følelsene dine. 

Lederen min er en av dem. 

Jo, det er det.

Skal jeg anta at du er stygg og overvektig siden du sa at menn på arbeidsplassen behandler dem dårlig, og at de behandler deg også dårlig..?

Nei, man skal ikke bare anta ting. Selv om man svarer i en tråd betyr det ikke at man er det som diskuteres.

Kan ikke relatere til noe av det som bitre og sinte kvinner kaller incel. Er ikke hatefull mot noen, sier ingen stygge ting eller noe slikt.

Du er bare på bærtur og som sagt var det du som startet diskusjonen med meg, når du enkelt kunne latt være å sitere meg.

Hvis lederen er en av dem anmelder du eller bytter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg unngår dem, men opplever dem stort sett på nett. Før prøvde jeg å diskutere med dem, men jeg orker ikke det mer. Jeg har kanskje opplevd noen sånne før merkelappen 'incel' ble lansert. Sytete menn som mener at alt er alle andres feil og som har dårlig kvinnesyn.

Jeg tenker at de har et eget ansvar for å ordne opp i eget liv og da hjelper det ikke å skylde på andre eller å gjøre seg selv til offer.

Anonymkode: 16303...84d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Redd verden! Knull en incel!

Anonymkode: 66900...e45

Jeg tror seriøst at det råtne de har på innsiden ikke ville forsvunnet selv med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror seriøst at det råtne de har på innsiden ikke ville forsvunnet selv med det. 

Ingen blir lykkelige bare de får sex. Alle menn vil ha nærhet og kjærlighet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 5.32):

Menn som skylder på kvinner for at de ikke får ligge. Som påstår kvinner bare er ute etter penger og status. Som omtaler kvinner som stygge, tallfester dem, sier kvinner bare burde være glad noen vil ligge med dem osv. Bitre menn som sutrer over at ikke en gang stygge og overvektige kvinner vil ligge med dem. 

På studiet, på jobben, i familien, i vennegjengen, på KG? 

Det er litt nifst, egentlig. Å se på at noen menn blir så hjernevasket. At de vil melde seg ut av samfunnet med sinnet, hatet og de fastlåste teoriene de sverger til. Det er skummelt rett og slett. 
Har møtt noen få menn med kvinnefientlige holdninger og inngrodde teorier om kjønn. De holder jeg meg i god avstand fra, de er bad news. Egoer med offermentalitet og med stort behov for å fraskrive seg ansvar for eget forgodtbefinnende. Disse har nok fra barndommen lært seg seg å komme unna med, eller overleve ved å klage og syte når de ikke får viljen sin i stedet for å se løsninger og jobbe for å oppfylle sine ønsker. Det er så integrert at dette er eneste måten å takle livet på. Mulig i kombinasjon med å ha blitt avvist av foreldre også. At det ligger usunne traumer fra barndom til grunn. Noe de muligens alltid vil benekte. De har funnet teoriene og synderen (kvinner) en gang for alle. 
Spesielt å lese om speiderleiren. Han som mener at 10 av 10 kun har seg med en, kan neppe ha vært på speiderleir selv. Det er ikke slik i det virkelige livet. Mulig at alle jentene synes at Petter er kjekkest, men det er mer sannsynlig at smaken er ulik og at i alle fall seks eller syv faller for hverandre. Ikke at alle ønsker kun han ene. Det skjer ikke. Selvfølgelig er det menn og kvinner som er mer populære og har mer draget. Dette skjønner vi allerede på barneskolen. Har man ikke det beste utseende så kompenserer man, eller i alle fall prøver å være den beste og hyggeligste utgaven av seg selv. Man furter ikke, spiller ikke offer eller skylder på noen, man skjønner at det ikke bærer seg. Men noen har ikke nøklene der. Går i barndommen og benytter seg av de fruktbare strategiene der som er å være offer, rette skyld, sutre og teoretisere mer enn å jobbe med seg selv. 

Anonymkode: 067c6...b71

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BerntHulken skrev (35 minutter siden):

Ingen blir lykkelige bare de får sex. Alle menn vil ha nærhet og kjærlighet også.

Æsj, "få sex", du greier bare ikke gi deg du. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...