Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til incels?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner nada. Er for det meste damer som er bitre tapere, menn er simple og joviale skapninger og takk gud for det. Hadde menn oppført seg som kvinner hadde ikke jeg forlatt huset.

Anonymkode: 2860c...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner nada. Er for det meste damer som er bitre tapere, menn er simple og joviale skapninger og takk gud for det. Hadde menn oppført seg som kvinner hadde ikke jeg forlatt huset.

Dette høres også ut som inceltankegang. Å generalisere et helt kjønn. 

Det er bare fint at du er homofil, men det er merkelig å tro at din mor og alle kvinner er bitre tapere. 

Anonymkode: f692e...15d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dealer med de daglig i Call of Duty. I hverdagen er de vanskelig å spotte. Men det er skremmende, synd og på et personlig plan tragisk hvor lite disse mennene blir sett.

Gamingverden inneholder de peneste, fineste og beste mennene, men incelene blant de får vist sitt sann selv. De sliter psykisk, og det må belyses. De må ha hjelp, ikke bli ledd av.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om man lever livet med et utgangspunkt som er at alle (eller 50%) av befolkningen bare har dårlige egenskaper, er det vanskelig å skape relasjoner. Når man møter noen, og de i utgangspunktet regner med at du er en bitter taper, uten å ta seg tid til å bli kjent med deg, er det få som orker å bruke tid på å overbevise dem om det motsatte, da de fleste gir folk en sjanse før de dømmer noen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (6 minutter siden):

Jeg dealer med de daglig i Call of Duty. I hverdagen er de vanskelig å spotte. Men det er skremmende, synd og på et personlig plan tragisk hvor lite disse mennene blir sett.

Gamingverden inneholder de peneste, fineste og beste mennene, men incelene blant de får vist sitt sann selv. De sliter psykisk, og det må belyses. De må ha hjelp, ikke bli ledd av.

Hvordan tenker du at en kan hjelpe dem da når de sier kvinnefiendtlige og stygge og skremmende ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du at en kan hjelpe dem da når de sier kvinnefiendtlige og stygge og skremmende ting? 

Vanskelig, helt klart. Uansett psykiske og mentale vansker så må ønsket om hjelp og friskhet komme innenfra.

Det er naturlig at vi kvinner går i forsvar, men de fleste forstår an noe er galt med de mennene som sier slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Macro skrev (4 minutter siden):

Vanskelig, helt klart. Uansett psykiske og mentale vansker så må ønsket om hjelp og friskhet komme innenfra.

Det er naturlig at vi kvinner går i forsvar, men de fleste forstår an noe er galt med de mennene som sier slikt.

Jeg forstår at det er noe galt med dem. Og jeg pleide å ha mer empati. Nå er det sånn at jeg føler meg ofte redd på jobb. De ønsker ingen endring, og uansett er det vel ikke jeg som skal gjøre det. Så jeg er egentlig ute etter gode måter å forholde meg til dem på for min egen del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om man tror at vanlig folkeskikk skal gi en rett på å komme ned i buksa til noen, så er man incel. 

Uansett, incels lukter man på lang vei. De har en eim av bitterhet, sinne og forvrengt realitetsbilde som stinker "creep". Det spiller ingen rolle hvordan de ser ut. 

Anonymkode: a2df1...b71

Dette. 👆🏻

Jeg har en incel-bror. Har kuttet ham helt ut av livet mitt, orker ikke høre på oppgulpet hans. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var sammen med en en periode. Det ble slutt.

Nå har det seg slik at jeg har en sjef som er en skikkelig incel. Gift er han og, pluss en skikkelig gris. Nei, bare setter meg ikke nær han i lunsjen på jobb

Anonymkode: b0a21...d6f

Så du var sammen med en fyr en periode og dere hadde aldri sex?

Og sjefen din er gift, men har aldri hatt sex han heller?

Anonymkode: 2491a...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (7 minutter siden):

Dette. 👆🏻

Jeg har en incel-bror. Har kuttet ham helt ut av livet mitt, orker ikke høre på oppgulpet hans. 

Det synes jeg er sterkt. Tror min beste løsning er å slutte i jobben, samtidig er det vanskelig å finne en ny i dette området. 

Så hver gang jeg ser en slik her på KG blir jeg så frustrert. Hvordan forholder du deg til dem ellers i livet eller er det bare broren din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, dessverre fungerer ikke det alltid.

Jo selvfølgelig fungerer det alltid. Når en sølibat person har sex så er h*n ikke lenger sølibat. Har du noen kognitive mangler siden du sliter med slike helt åpenlyse sammenhenger?

Gå til psykolog med samfunnsmessige problemer? Den var ny. Jeg burde tvert i mot nok bytte jobb. 

Er vel helst incellene som burde til psykolog. Eller holdes i bur eller noe, segregerte samfunn så de ikke ødelegger for alle andre. Men hvorfor er du og incellene dine så kvinnefiendtlige egentlig? Er det ikke flaut å være så ekkel at du oppfordrer kvinner til å ligge bort incellene? 

Hvem var det som var fiendtlig innstilt ovenfor andre grupper mennesker sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo selvfølgelig fungerer det alltid. Når en sølibat person har sex så er h*n ikke lenger sølibat. Har du noen kognitive mangler siden du sliter med slike helt åpenlyse sammenhenger?

Hvem var det som var fiendtlig innstilt ovenfor andre grupper mennesker sa du?

Jeg innrømmer glatt at jeg er fiendtlig innstilt til menn med inceltankegang. De er skremmende, og ødelegger tryggheten for kvinner. Det er forskjell på å være fiendtlig innstilt overfor en gruppe basert på deres holdninger og handlinger, enn å være kvinnefiendtlig basert på egne mangler.

Og det er en misforståelse at menn som har hatt sex noen ganger ikke kan oppføre seg med inceltankegang. Innser at det ikke da er presist at de er involuntary celibate, likevel synes jeg den betegnelsen er presis. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det synes jeg er sterkt. Tror min beste løsning er å slutte i jobben, samtidig er det vanskelig å finne en ny i dette området. 

Så hver gang jeg ser en slik her på KG blir jeg så frustrert. Hvordan forholder du deg til dem ellers i livet eller er det bare broren din? 

Jeg unngår dem om jeg kan, konfronterer om jeg ikke kan unngå. Informerer dem da om at retorikken deres er avskyelig og kvalmende og at det er tankesettet og holdningene deres som gjør at de ikke får pult - og KUN det. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lorieen skrev (7 minutter siden):

Jeg unngår dem om jeg kan, konfronterer om jeg ikke kan unngå. Informerer dem da om at retorikken deres er avskyelig og kvalmende og at det er tankesettet og holdningene deres som gjør at de ikke får pult - og KUN det. 

Du syns det er avskyelig og kvalmende og være sølibat?

For noen forferdelige holdninger du har ovenfor andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er tydelig at du forsøker å misforstå hva som ligger i uttrykket incel. Det står tydelig hva det siktes til i HI. Og det er overhodet ikke at menn helt enkelt er ufrivillig i sølibat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (3 timer siden):

De kan være den høflige fyren som holder døra åpen for deg og bare er hyggelig, men alltid kommer i vennesonen. En som ingen damer ser på to ganger pga utseendet.

hjelpes.. dere menn må virkelig slutte med det utseende og penge tullet deres…🫣

Det er virkelig ikke hva flesteparten av oss kvinner vil ha. vi vil ha - 

* gentleman 

* noen med et okay kvinnesyn. 

*noen som ikke er rasist eller har ekstreme politiske meninger den ene eller andre veien

* noen som er god til å kysse 

*noen som er morsom 

* noen som har litt selvironi /kan by litt på seg selv og tulle med egne svakheter. 

*noen som er er sterk (okay, dette punktet har litt med kropp å gjøre, men fortsatt mye mer oppnåelig enn klassisk pen som lets face it, de færreste av oss er -hverken mann eller kvinne 😏)

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå til psykolog med samfunnsmessige problemer? Den var ny. Jeg burde tvert i mot nok bytte jobb. 

Er vel helst incellene som burde til psykolog. Eller holdes i bur eller noe, segregerte samfunn så de ikke ødelegger for alle andre. Men hvorfor er du og incellene dine så kvinnefiendtlige egentlig? Er det ikke flaut å være så ekkel at du oppfordrer kvinner til å ligge bort incellene? 

Du har så klart misforstått begrepet incel. Der betyr ufrivillig sølibat. Det er allmennkunnskap.

Man kan være en drittsekk som har sex, eller en snill person som ikke har sex. Sistnevnte er incel, uavhengig av hvordan man opptrer. Men det er oppførselen som får merkelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 minutter siden):

hjelpes.. dere menn må virkelig slutte med det utseende og penge tullet deres…🫣

Det er virkelig ikke hva flesteparten av oss kvinner vil ha. vi vil ha - 

* gentleman 

* noen med et okay kvinnesyn. 

*noen som ikke er rasist eller har ekstreme politiske meninger den ene eller andre veien

* noen som er god til å kysse 

*noen som er morsom 

* noen som har litt selvironi /kan by litt på seg selv og tulle med egne svakheter. 

*noen som er er sterk (okay, dette punktet har litt med kropp å gjøre, men fortsatt mye mer oppnåelig enn klassisk pen som lets face it, de færreste av oss er -hverken mann eller kvinne 😏)

Jeg nevnte ikke penger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er problemet. Du må lese innlegget: 

Sitat

Jeg unngår dem om jeg kan, konfronterer om jeg ikke kan unngå. Informerer dem da om at retorikken deres er avskyelig og kvalmende

Ingen har sagt at det er avskyelig eller kvalmende å leve i sølibat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (3 minutter siden):

Jeg nevnte ikke penger..?

i know, men har lest og hørt det så mange ganger.. er liksom bare kropp og penger som telles for oss kvinner og jeg er så lei så sorry meg hvis du ikke tilhører den «kategorien «.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...