Gå til innhold

Er badene for små?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Del gjerne hvordan et bad på 1,5 kvm var ordnet for å ikke føles trangt...😂 
 

Anonymkode: fa6e8...01a

Må være bygd i høyden. Kan ikke forstår noe annet😂😂 for det er Mega trangt. 

Anonymkode: cadcf...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 1.19):

Vi tenker å ha badekar på et av badene og dusj på det andre, samt toalett og dobbel servant på begge badene. 
Vi er litt opptatt av å ikke lage for store bad, da man i utgangspunktet kun dusjer/bader og går på do der. 
Men veldig dumt å lage de for små også😊

-ts

Anonymkode: 9a84c...8eb

Ville hatt toalett utenom.

Anonymkode: d6dcd...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (40 minutter siden):

Det er da absolutt ikke nødvendig. 

Jeg hadde også droppet badekar. Hadde badekar da vi bygde, men fjernet det etter noen år for det ble veldig lite brukt. Måtte tørke støv utav det mer enn det ble brukt. 

Dusj er mest brukt og mest praktisk. De fleste jeg kjenner har sammenleggbare små badekar til bruk i dusjen når barna er små. 

To servanter har jeg aldri hatt og ser ikke nødvendigheten med det. 

 

Og vi har enormt stor glede og nytte av det. Både dobbel servant, dobbel dusj og badekar. 

Så det er ganske irrelevant at det er unødvendig for deg :)

Anonymkode: b3558...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og vi har enormt stor glede og nytte av det. Både dobbel servant, dobbel dusj og badekar. 

Så det er ganske irrelevant at det er unødvendig for deg :)

Anonymkode: b3558...a50

Vel, jeg tok utgangspunkt i størrelsen på badene til TS - du gjør vel ikke akkurat det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg tok utgangspunkt i størrelsen på badene til TS - du gjør vel ikke akkurat det?

Hun spør om de er for små. De bygger fortsatt, de kan justeres. 

Hun har allerede planlagt dobbel servant. Jeg anbefaler også dobbel dusj. Da det gir meg og mannen mye verdi og glede. 

Anonymkode: b3558...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (På 27.7.2024 den 16.12):

Ø, hæ? Dette må være tull. En vaskemaskin er 60x60cm, dvs. den tar 0,36m2 gulvplass. De aller minste dusjkabinettene er 70x70, altså 0,49m2. Da siter du igjen med 0,65m2 som skal dekke toalett og servant. Det kan ikke være mulig, så sant det ikke var campingvognløsning med toalettet inne i dusjen og nedfellbar servant. Og i et 70x70 kabinett er det knapt mulig for høye personer å vaske seg. 

Det var 1,65 for å væren nøyaktig, men nei det kjentes aldri trangt. Til høyre for døren stod vask med 90 cm bredde og speilskap med oppbevaring. Ved siden av vasken vaskemaskin med hyller over på veggen. På venstre side av døren veggehengt toalett (som da er vis a vis vasken), og ved siden av toalettet innfellbare dusjdører på 80x90 cm. Der dusjen og vaskemaskinen stod var det opprinnelig badekar, som jeg rev ut da jeg flyttet inn. det fungerte helt supert, men for folk som må ha større bad enn andre har stue, med dobbelvask og boblebad og alskens annet, så er det klart det virker trangt. 

Anonymkode: 2ce9e...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var 1,65 for å væren nøyaktig, men nei det kjentes aldri trangt. Til høyre for døren stod vask med 90 cm bredde og speilskap med oppbevaring. Ved siden av vasken vaskemaskin med hyller over på veggen. På venstre side av døren veggehengt toalett (som da er vis a vis vasken), og ved siden av toalettet innfellbare dusjdører på 80x90 cm. Der dusjen og vaskemaskinen stod var det opprinnelig badekar, som jeg rev ut da jeg flyttet inn. det fungerte helt supert, men for folk som må ha større bad enn andre har stue, med dobbelvask og boblebad og alskens annet, så er det klart det virker trangt. 

Anonymkode: 2ce9e...fed

Regnestykket går fortsatt ikke opp. 

90cm bredde vask + 60cm vaskemaskin: 1,5m lengde på den veggen. 
60cm vaskemaskin + 80cm dusj: 1,4m lengde på den veggen. 

1,4*1,5=2,1m2. 

Selv med en 40cm smal toppmatet vaskemaskin går ikke regnestykket opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var 1,65 for å væren nøyaktig, men nei det kjentes aldri trangt. Til høyre for døren stod vask med 90 cm bredde og speilskap med oppbevaring. Ved siden av vasken vaskemaskin med hyller over på veggen. På venstre side av døren veggehengt toalett (som da er vis a vis vasken), og ved siden av toalettet innfellbare dusjdører på 80x90 cm. Der dusjen og vaskemaskinen stod var det opprinnelig badekar, som jeg rev ut da jeg flyttet inn. det fungerte helt supert, men for folk som må ha større bad enn andre har stue, med dobbelvask og boblebad og alskens annet, så er det klart det virker trangt. 

Anonymkode: 2ce9e...fed

Dette regnestykket går definitivt ikke opp. Du må tegne dette opp og sette på mål.

Anonymkode: fa6e8...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badene våre er på 4 kvm og 2,8 kvm 🤪 vaskerommet er vel på 3 kvm eller noe sånt. Det fungerer veldig fint, vi er 5 stk 😊  Badet vi flyttet fra var på 10 kvm og vaskerom på 8, ikke nødvendig for oss.

Anonymkode: 3b60a...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 10.58):

Her er badet 6 kvm uten eget vaskerom, og det holder i massevis. Har dere eget vaskerom utenom er badene mer enn store nok. Det handler like mye om planløsning og hvordan den er lagt opp, samt møbleringen. Mitt forrige bad var på 1,5 kvm, og der var planløsningen godt gjennomtenkt, så selv med vaskemaskin føltes det aldri trangt.  

Anonymkode: 2ce9e...fed

Det klarer jeg faktisk ikke å tro på, da må man ha en fryktelig forskjellig standard 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 8 kvadrat. Og et toalett på 4. Og vaskerom utenom

Anonymkode: b0c4f...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett bad på 11 kvm, med vaskemaskin og tørketrommel på. Og et bad på 14 kvm. Begge har dobbel vask. Trodde heller ikke at det ville være noe vits, men er veldig glad for at vi har dobbel vask nå. Vi har dobbelt boblebadekar på det største badet og en 2 kvm dusjnisje. Elsker dusjen vår, kjempegod plass. 

Anonymkode: 05389...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe standardsvar.  Dere må tenke over hvilke behov akkurat dere har.  Hva slags funksjon skal badene ha?  Dersom ingen liker å bade, så er det jo tull med badekar.  Pusser man ikke tennene samtid, er det neppe behov for to vasker?  Har man klærne sine på soverommene, er det ikke behov for masse skapplass? 

Store rom blir ikke nødvendigvis mer praktiske enn små.  Noen ganger blir de bare mer golv som må vaskes.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (8 timer siden):

Det finnes ikke noe standardsvar.  Dere må tenke over hvilke behov akkurat dere har.  Hva slags funksjon skal badene ha?  Dersom ingen liker å bade, så er det jo tull med badekar.  Pusser man ikke tennene samtid, er det neppe behov for to vasker?  Har man klærne sine på soverommene, er det ikke behov for masse skapplass? 

Store rom blir ikke nødvendigvis mer praktiske enn små.  Noen ganger blir de bare mer golv som må vaskes.  

 

Jeg er helt enig med deg. 

Har ikke fått med meg det om skapplass - men kan fortelle at da vi bygde hus tenkte jeg og å ha skapplass til klær på badet men ble advart mot dette fra baderomsleverandøren da klær vil bli skadet av fukt på badet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...