Gå til innhold

Ville du reist bort en helg fra en baby på 4 måneder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uanonym bruker skrev (11 timer siden):

Så lenge far har vært en deltakende forelder hittil i barnets liv, er det neppe noe problem.

Ingen som tenker at det er noe problem at far drar fra babyen en helg, så hvorfor mor? Dersom far har tilbrakt hver eneste ettermiddag og helg med babyen, tatt halvparten av nettene osv. så er det ikke stor forskjell på mor og far for barnet, spesielt ikke dersom barnet ikke blir ammet.

De har 3 barn pluss en baby, så jeg tipper det hadde vært et problem for de fleste å være helt alene med alle barna, mens partner dro på konsert en helg. Det gjelder begge kjønn.

Som mor hadde jeg ikke akseptert å være alene med baby pluss 3 større barn. 

Om denne superpappaen syns dette er greit, så får ts kose seg masse på konsert med god samvittighet.

Anonymkode: bd9d4...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Far her. Om barnet er trygt på far, og det tar flaske, så tenker jeg det går helt fint.

Anonymkode: 5f56d...4f8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr ikke babyer gratis på fly? Nei, det ville jeg ikke gjort. Kanskje tatt meg en helgetur når barnet har begynt å gå.

Men hvis morra er en kald fisk, får barnet før eller siden virkninger av det. Så den turen er nok ikke utslagsgivende.

Endret av Hoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde aldri latt far være alene med en nyfødt + 3 andre barn, mens jeg dro på konsert en helg. Han hadde ikke gjort det mot meg heller.

Om alle barna var litt eldre, så hadde deg gått fint, men en baby krever mye. Hadde ikke greid å være alene med så mange barn pluss baby alene. Tortur. 

Så om far drar på jobb reise i 2 dager og mor er alene med 3 barn og baby er det greit..men om mot reiser og far er alene da er det tortur?

Eller mener du at du ikke hadde klart å vært hjemme alene med dine 3 barn og baby?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Så om far drar på jobb reise i 2 dager og mor er alene med 3 barn og baby er det greit..men om mot reiser og far er alene da er det tortur?

Eller mener du at du ikke hadde klart å vært hjemme alene med dine 3 barn og baby?

Likestillingsspørsmål blir noen ganger bremset av biologien.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 12.51):

TS her.

Det er en konsert som jeg har kjøpt billetter til i fjor, før jeg visste at jeg var gravid. Det kan hende jeg bare må være en natt også. Er ikke noe krise om jeg ikke får dratt,men har kjempelyst. Dette er vårt fjerde barn, så mannen er like flink og nær barna som meg.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Jeg ville forsøkt å fått til den konserten, så lenge du er i form til det selv. Men jeg ville nok også forsøkt å få det til ved å være så kort som mulig borte fra baby. 

Er det noen mulighet for at noen kan passe de 3 andre barna, mens du, far og baby reiser på helgetur i nærheten av konsertstedet? (Evt. at hele familien reiser på helgetur.) Så får du reist på konserten, mens far ordner alt, og så er du ikke borte fra baby så mye mer enn noen timer. 

På den annen side er det jo massevis av fedre som forlater baby i flere uker av gangen fra de er 2 uker gamle. Så om dere virkelig er likeverdige omsorgspersoner for baby, så bør det egentlig ikke være noe problem at du er borte fra baby en dag eller to. (Men da bør han være tilgjengelig på baby denne perioden, og ikke ha masse andre planer med de andre barna.) 

Anonymkode: 18edf...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (21 minutter siden):

Tortur å være alene med et spedbarn + 3 eldre barn, uansett kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverdens skal man dra fra en 4 mnd gammel baby? En dag/kveld fordi man f.eks skal en tur i bryllup eller lignende kan man kanskje gjøre, men en hel helg?! Aldri i livet.

Anonymkode: cbd3a...f6a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fascinerende med folk som pynter på sannheten og lar være å fortelle hvordan ting egentlig er. I samme slengen klarer de å være svært nedlatende ! 

Anonymkode: 0367a...089

Sljønner ikke hva du sikter til. Har du eksempler?

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hadde aldri latt far være alene med en nyfødt + 3 andre barn, mens jeg dro på konsert en helg. Han hadde ikke gjort det mot meg heller.

Om alle barna var litt eldre, så hadde deg gått fint, men en baby krever mye. Hadde ikke greid å være alene med så mange barn pluss baby alene. Tortur. 

Tortur faktisk. Tipper alle de som faktisk er blitt torturert ville omtalt det som himmelrike 

Anonymkode: 429eb...99b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 23.45):

Og latt baby være hjemme med pappaen sin? Babyen tar flaske.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Ja😊 Her var babyen 3-4 mnd da han var med far på hytta. Vi var ikke sammen. 

Anonymkode: 8357d...242

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min hadde en mor som forlot henne på babystadiet i over et halvt år, til andre siden av landet. Hun klarte seg utrolig godt, med tanke på empati, før hun ufrivillig ble syk.

Endret av Hoia
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tortur å være alene med et spedbarn + 3 eldre barn, uansett kjønn. 

Huff...om du synes det hadde vært tortur med 3 barn og baby burde iallefall ikke du fått barn ( vet dette ikke er det..men du skjønner flere av oss synes det ikke er tortur å være alene med barna våre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Huff...om du synes det hadde vært tortur med 3 barn og baby burde iallefall ikke du fått barn ( vet dette ikke er det..men du skjønner flere av oss synes det ikke er tortur å være alene med barna våre)

Nei, sant!? De fleste planlegger for å være alenemor/far til 4. Det er null stress. Har lest utallige tråder her inne om hvor fantastisk det er å være alene om barna. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja😊 Her var babyen 3-4 mnd da han var med far på hytta. Vi var ikke sammen. 

Anonymkode: 8357d...242

Pluss 3 andre barn, eller bare babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor i allverdens skal man dra fra en 4 mnd gammel baby? En dag/kveld fordi man f.eks skal en tur i bryllup eller lignende kan man kanskje gjøre, men en hel helg?! Aldri i livet.

Anonymkode: cbd3a...f6a

Fedre gjør det jo hele tiden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fedre er sjelden primær omsorgsperson. Stor, stor forskjell. 

Anonymkode: b38ab...f91

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør fedre det om de har flere barn? Lar de kona være alene med en nyfødt pluss de andre barna? Gjør de det hele tiden? Ikke de fedrene jeg kjenner gjør det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Fedre er sjelden primær omsorgsperson. Stor, stor forskjell. 

Anonymkode: b38ab...f91

Både jeg og samboer (pappaen) har vært primære omsorgspersoner for vårt barn, helt siden fødselen. 

Anonymkode: 7822b...b70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hoia said:

Likestillingsspørsmål blir noen ganger bremset av biologien.

Hva med de som har f.eks alenefar, to fedre eller mødre, eller som er adoptert? Hvorfor er det alltid best at det er den som har født barnet som skal være primær omsorgsperson? Den personen barnet har best tilknytning til kan i noen få tilfeller også være den personen som mishandler barnet mest. Tilknytning, biologi og omsorg er helt forskjellige ting. En far, eller en besteforelder for den saks skyld kan i noen tilfeller gi bedre omsorg enn mor. Så biologien er ikke alltid rådende. Sålenge barnet får god omsorg fra en person, så er det i realiteten det samme hvem det er. Og barnet kan ha fler omsorgspersoner hvis det blir lagt til rette for det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med de som har f.eks alenefar, to fedre eller mødre, eller som er adoptert? Hvorfor er det alltid best at det er den som har født barnet som skal være primær omsorgsperson? Den personen barnet har best tilknytning til kan i noen få tilfeller også være den personen som mishandler barnet mest. Tilknytning, biologi og omsorg er helt forskjellige ting. En far, eller en besteforelder for den saks skyld kan i noen tilfeller gi bedre omsorg enn mor. Så biologien er ikke alltid rådende. Sålenge barnet får god omsorg fra en person, så er det i realiteten det samme hvem det er. Og barnet kan ha fler omsorgspersoner hvis det blir lagt til rette for det. 

Jeg sa bare det jeg tenkte, jeg. Hvis det var et spedbarn som var adoptert, hadde jeg i alle fall ikke dratt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...