Gå til innhold

Ville du reist bort en helg fra en baby på 4 måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble innlagt på sykehuset i 4 uker når babyen var 4 måneder. Pappa klarte det fint 

Anonymkode: 4f93f...803

Å nei hvordan kunne du bli innlagt , det går ko ikke..🙃

Anonymkode: 0367a...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ble innlagt på sykehuset i 4 uker når babyen var 4 måneder. Pappa klarte det fint 

Anonymkode: 4f93f...803

Hvordan gjorde du med amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 7.58):

Det vet du ikke ennå.

Anonymkode: 62f67...e0f

Min er 15 år, det har gått veldig fint så langt... Kjekk jente som både er flink på skolen, har masse venner, har sunne hobbyer og som fortsatt liker å henge med mamma på ettermiddagene.

Anonymkode: e041b...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (14 timer siden):

Barnemishandling, faktisk, den var kreativ!
 

Jeg forholder meg ellers til anbefalingene fra sentralt hold, som sier at man ikke bør være flere timer borte fra små barn enn de er måneder. Det vil si maks et døgn for en som er to år. Du må gjerne reise fra dine små barn og tro det gjør dem trygge. Jeg har en annen oppfatning.

 

Ja, det er patologisk å aldri reise fra en på 2 år. 

4mnd forstår jeg godt. Mange ammer. Og hormonene er jo sterke med tanke på tilknytning. Så det må være et individuelt valg.

Men 2 år... da er det direkte usunt for barnet. 

Anonymkode: 540d6...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er patologisk å aldri reise fra en på 2 år. 

4mnd forstår jeg godt. Mange ammer. Og hormonene er jo sterke med tanke på tilknytning. Så det må være et individuelt valg.

Men 2 år... da er det direkte usunt for barnet. 

Anonymkode: 540d6...223

Ja, skikkelig usunt for barnet å få ha primæromsorgspersonen sin tilgjengelig i en alder og utviklingsfase der det skjer ekstremt mye både fysisk og mentalt.

Som sagt, du må gjerne reise fra dine egne småbarn i dager og uker og tro det gjør dem trygge og selvstendige. Jeg for min del fikk ikke barn for å reise fra dem, og er opptatt av tilknytning og sosio-emosjonell utvikling, så jeg velger en annen tilnærming. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 1.50):

Nei. Barnet mitt er 15 mnd, så hun reiser jeg max fra i 15 timer.

Anonymkode: d0fb5...1e7

Når de bikker ett år så kan man regne i antall år = netter. Dvs 15 måneder skal etter denne "regneregelen" tåle en natt, uten at det sier noe om hvor mange time før og etter. (Jeg har aldri satt bort ettåringer over natten selv altså)

Anonymkode: 28dd9...9ea

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (15 timer siden):

Barnemishandling, faktisk, den var kreativ!
 

Jeg forholder meg ellers til anbefalingene fra sentralt hold, som sier at man ikke bør være flere timer borte fra små barn enn de er måneder. Det vil si maks et døgn for en som er to år. Du må gjerne reise fra dine små barn og tro det gjør dem trygge. Jeg har en annen oppfatning.

 

Når de bikker over til år så kan man regne i antall år = netter. Dvs to år skal etter denne "regneregelen" tåle to netter (eventuelt døgn, selv om det ikke sier noe om time før føste natt og etter siste natt). 

Anonymkode: 28dd9...9ea

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg delte permisjonen helt 50/50 fra starten av. Mor hjemme 3 dager og far hjemme 2 dager ene uka og omvendt neste uke. 

Barnet ble aldri ammet. 

Der reiste far på tur med fly til et annet land for å besøke familie med babyen da babyen var 10 uker gammel. De ble der en uke.

Jeg hadde aldri greid det, men for de som hadde det alt 50/50 fra start så gikk det greit. Babyen hadde da to primæromsorgspersoner og var da like trygg på begge.

Anonymkode: 2936f...2d0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å dra på fest eller ferie, men kun hvis det var nødvendig for meg å være borte og hvis jeg visste at babyen hadde det bra hos faren eller annen omsorgsperson.

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de bikker over til år så kan man regne i antall år = netter. Dvs to år skal etter denne "regneregelen" tåle to netter (eventuelt døgn, selv om det ikke sier noe om time før føste natt og etter siste natt). 

Anonymkode: 28dd9...9ea

At de «skal tåle» det betyr ikke at de har godt av det. Jeg velger å vente med å være frivillig borte fra mine barn over natta, til de er så store at jeg kan snakke med dem om det og de er i stand til å forstå det. Rundt tre år pleier å gå fint. 
 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er patologisk å aldri reise fra en på 2 år. 

4mnd forstår jeg godt. Mange ammer. Og hormonene er jo sterke med tanke på tilknytning. Så det må være et individuelt valg.

Men 2 år... da er det direkte usunt for barnet. 

Anonymkode: 540d6...223

Så når kan man reise fra barn da..når de er 18?

Det er så rart..om fae reiser bort en uke er det ikke farlig..mrm om mor reiser bort i noen dager..ja da er barnet ødlagt for livet 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge pappaen er der ser jeg ikke problemet. Hadde vært annerledes å sette igjen babyen til besteforeldre etc.

 

Men er babyen trygg på pappen og flaska så er det jo ikke noe stress :) 

Anonymkode: db582...944

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (3 timer siden):

Ja, skikkelig usunt for barnet å få ha primæromsorgspersonen sin tilgjengelig i en alder og utviklingsfase der det skjer ekstremt mye både fysisk og mentalt.

Som sagt, du må gjerne reise fra dine egne småbarn i dager og uker og tro det gjør dem trygge og selvstendige. Jeg for min del fikk ikke barn for å reise fra dem, og er opptatt av tilknytning og sosio-emosjonell utvikling, så jeg velger en annen tilnærming. 

Det er en del av livet å trene på det å være uten foreldrene sine. Å selvfølgelig trenger ikke å begynne med en baby. 

Men når barnet er to år aldr har vært borte fra moren sin. 

Hva gjør du den dagen du og barnefar  kanskje havner i en ulykke og du må ligge flere dager på sykehus. Eller noe annet som skjer, som medfører at du må dra uten barnet ditt? Og barne aldri har vært uten dere? 

Anonymkode: fec1a...7a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 timer siden):

Ja, skikkelig usunt for barnet å få ha primæromsorgspersonen sin tilgjengelig i en alder og utviklingsfase der det skjer ekstremt mye både fysisk og mentalt.

Som sagt, du må gjerne reise fra dine egne småbarn i dager og uker og tro det gjør dem trygge og selvstendige. Jeg for min del fikk ikke barn for å reise fra dem, og er opptatt av tilknytning og sosio-emosjonell utvikling, så jeg velger en annen tilnærming. 

Ok. Forstår du er av typen som vil flytte inn på naborommet i kollektivet når barnet blir student.. 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 timer siden):

Ja, skikkelig usunt for barnet å få ha primæromsorgspersonen sin tilgjengelig i en alder og utviklingsfase der det skjer ekstremt mye både fysisk og mentalt.

Som sagt, du må gjerne reise fra dine egne småbarn i dager og uker og tro det gjør dem trygge og selvstendige. Jeg for min del fikk ikke barn for å reise fra dem, og er opptatt av tilknytning og sosio-emosjonell utvikling, så jeg velger en annen tilnærming. 

 

Men så nå du er alenemor. Da er det mer forståelig. Men tenker fortsatt du bør gjøre dem tryggere med besteforeldre, også for 1-2 netter. 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En bekjent av meg delte permisjonen helt 50/50 fra starten av. Mor hjemme 3 dager og far hjemme 2 dager ene uka og omvendt neste uke. 

Barnet ble aldri ammet. 

Der reiste far på tur med fly til et annet land for å besøke familie med babyen da babyen var 10 uker gammel. De ble der en uke.

Jeg hadde aldri greid det, men for de som hadde det alt 50/50 fra start så gikk det greit. Babyen hadde da to primæromsorgspersoner og var da like trygg på begge.

Anonymkode: 2936f...2d0

Men amming ble valgt bort for å ha det sånn?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en del av livet å trene på det å være uten foreldrene sine. Å selvfølgelig trenger ikke å begynne med en baby. 

Men når barnet er to år aldr har vært borte fra moren sin. 

Hva gjør du den dagen du og barnefar  kanskje havner i en ulykke og du må ligge flere dager på sykehus. Eller noe annet som skjer, som medfører at du må dra uten barnet ditt? Og barne aldri har vært uten dere? 

Anonymkode: fec1a...7a0

Barna trener da på det fra de begynner i barnehagen. Mine begynner i barnehagen når de er ca 20 mnd. Da er de i barnehagen i noen timer hver dag, øker gradvis oppholdstiden til 7-8 timer ettersom de blir eldre. 

Skulle det skje noe med begge oss foreldre samtidig har barna besteforeldre de treffer hyppig og er trygge på, eller våre nære venner barna kjenner som kan stille opp i et knipetak. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Men så nå du er alenemor. Da er det mer forståelig. Men tenker fortsatt du bør gjøre dem tryggere med besteforeldre, også for 1-2 netter. 

Anonymkode: 540d6...223

Jeg er ikke alenemor. Jeg er gift og har seks barn. Tre fra mitt første ekteskap, og tre med min nåværende ektemann. 

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Forstår du er av typen som vil flytte inn på naborommet i kollektivet når barnet blir student.. 

Anonymkode: 540d6...223

På ingen måte. Barna mine overnatter hos besteforeldre innimellom fra de er rundt tre år. De går i barnehage, og de kan også ha (kjent) barnevakt noen timer på kveldstid hjemme om vi skal bort. 
Eldstemann her er 21, han flyttet ut til egen hybelleilighet som 18-åring og er, tro det eller ei, blitt selvstendig, til tross for at jeg unngikk å sende ham bort over natta som toåring. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...