Gå til innhold

Ville du reist bort en helg fra en baby på 4 måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Basert på svarene her, og mange av innleggene på samlivsforumet, tror jeg det har sviktet i det de valgte seg partner i livet... 

Anonymkode: 540d6...223

Forstår fremdeles ikke hva du mener. Eksakt hva skjer med barna som må være alene hjemme med pappaen sin en helg når de er små? Du blir ikke tatt seriøst når du ikke klarer å utdype. 

Anonymkode: 7822b...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og latt baby være hjemme med pappaen sin? Babyen tar flaske.

 

Reis. Jeg reiste en liten uke fra en på den alderen. Gikk strålende det😊 Far er også en god og trygg omsorgsperson og du har godt av en pause og å kose deg med noe du har gledet deg til.

PS. og det barnet jeg reiste fra er nå godt oppi tenårene og vi har alltid hatt en tett tilknytning. 

Endret av kaskazini
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden jeg hadde 4 mnd gammel baby. Men slik jeg husker det likte jeg dårlig å bare være noen timer ifra..  men tenker ikke negativt om folk som velger å gjøre det. Alle er forskjellige. Så jeg tenker at det er en positiv ting at du får tid alene, pappa får være skikkelig nær baby i noen dager og vil nok kjenne masse kjærlighet og mestring, du vil snart nok være tilbake. Kjenn etter magefølelsen. Tenker du det går bra i deres situasjon, så kjør på ☺️🌸

Anonymkode: 338b0...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonsbetinget. Med mitt første barn, Ja. Far til barna var i en arbeidsulykke 6 uker før fødsel til den første. Han ble derfor sykemeldt, måtte vente på operasjon, deretter rehabilitering og trening. Med alt dette brukte han 15 mnd før han var tilbake igjen i jobb, så barnet vårt hadde begge foreldrene sine hjemme i hele permisjonstiden. Babyen ble aldri ammet pga div problemer og brukte flaske helt fra fødsel av, så jeg og far gjorde alt av mating og stell 50/50. Vi sto også opp annenhver natt. Med de andre to så hadde jeg ikke reist vekk så tidlig.

Anonymkode: 08bc6...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forstår fremdeles ikke hva du mener. Eksakt hva skjer med barna som må være alene hjemme med pappaen sin en helg når de er små? Du blir ikke tatt seriøst når du ikke klarer å utdype. 

Anonymkode: 7822b...b70

Jeg skriver jo flere ganger at det går helt fint, og er sunt for alle parter. De er med sin primære omsorgsperson, i eget hjem. 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Så lenge far er tilstede så ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Om du er borte så er jo far der

Her ble eldste hos besteforeldre da det var 4 mnd fordi vi foreldre måtte i begravelse og vi ville ungå lang reise veg med barn i bil i 8 timer

Anonymkode: a8601...484

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke noe problem med det. Med yngste her så var nå far mer med unga en meg. Han tok all permisjon. Jeg startet å jobbe med å ha fjøs og jordene. Han tok seg av unga

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innlagt på sykehuset i 4 uker når babyen var 4 måneder. Pappa klarte det fint 

Anonymkode: 4f93f...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Er ikke hønemor.

Anonymkode: 0b4be...f88

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med baby om det var begravelse! En baby på 4 måneder bør jo strengt tatt die fra brystet og være nær mor. Men mange påstår at det ikke er forskjell på mor og far.. Sophie Elise er med på å sette den trenden

Anonymkode: f8abf...ee3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble innlagt på sykehuset i 4 uker når babyen var 4 måneder. Pappa klarte det fint 

Anonymkode: 4f93f...803

Når du er på sykehus kan du jo ha baby mye hos deg

Anonymkode: f8abf...ee3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her.

Det er en konsert som jeg har kjøpt billetter til i fjor, før jeg visste at jeg var gravid. Det kan hende jeg bare må være en natt også. Er ikke noe krise om jeg ikke får dratt,men har kjempelyst. Dette er vårt fjerde barn, så mannen er like flink og nær barna som meg.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Reis og kos deg! Barnet er med PAPPA’EN!! 
 

Jeeezz, for ett hysteri!

Anonymkode: ea442...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du er på sykehus kan du jo ha baby mye hos deg

Anonymkode: f8abf...ee3

Klarte ikke det. Fikk morfin intravenøst. Måtte ha hjelp for å gå toalettet. Jeg hadde nok med meg selv 

Anonymkode: 4f93f...803

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En baby på 4 mnd trenger en ansvarlig og kjent voksen. Om barnet er like kjent med bf, så kan mor reise bort en helg.

Mine barn har vokst opp med å være mye alene med meg eller bf, mye pga jobb. De har også vært mye hos slektninger hvis bf og jeg skulle noe en kveld eller helg.

Begge barna er nært knyttet til meg (mor) og andre slektninger. En kusine og fetter av mine barn har ALDRI hatt barnepass. Det har ført til at de svært sjelden ønsker å være med på feks bursdager eller andre ting med øvrige slekt. De er helt oppegående begge to, men virker som de er livredd folk.

Bare reis ta og kos deg den helgen. Det vil gjøre deg godt.

Anonymkode: d5d9e...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror knapt jeg hadde klart å dra fra min fire måneder gamle valp, og langt mindre en baby. Noen timer toppen. Hadde det vært snakk om begravelse hadde jeg tatt babyen med. Hadde ikke det vært mulig å ta med babyen, hadde alle rundt meg skjønt at jeg ikke kunne komme.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Far kan bo på hotell med dere, så kan du dra på konserten og slik er du bare borte noen timer.

Anonymkode: 18e67...636

Vi har 3 barn til, litt heftig og dyrt med alle 4 pluss oss på hotell og flyreise - dyrt å reise når man bor på bygda😅

Anonymkode: 6c2dd...9b7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde spørsmålet kommet fra en pappa, hadde ikke dette vært ett tema en gang……

Pappa her virker oppegående og som en primær omsorgsperson, ser virkelig ikke problemet!!!

Anonymkode: ea442...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo barnemisshandling. 

Hva om du plutselig blir syk og innlagt? Eller må reise på grunn av plutselig dødsfall i familie? 

Og du sitter der med en toåring som aldri har opplevd at mamma ikke er der.

Det er jo ekstremt traumatiserende. Slikt må man venne dem til - at de er trygge også med andre gjennom kveld, natt og helg. 

Anonymkode: 540d6...223

Barnemishandling, faktisk, den var kreativ!
 

Jeg forholder meg ellers til anbefalingene fra sentralt hold, som sier at man ikke bør være flere timer borte fra små barn enn de er måneder. Det vil si maks et døgn for en som er to år. Du må gjerne reise fra dine små barn og tro det gjør dem trygge. Jeg har en annen oppfatning.

 

Endret av Lorieen
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En baby på 4 mnd trenger en ansvarlig og kjent voksen. Om barnet er like kjent med bf, så kan mor reise bort en helg.

Mine barn har vokst opp med å være mye alene med meg eller bf, mye pga jobb. De har også vært mye hos slektninger hvis bf og jeg skulle noe en kveld eller helg.

Begge barna er nært knyttet til meg (mor) og andre slektninger. En kusine og fetter av mine barn har ALDRI hatt barnepass. Det har ført til at de svært sjelden ønsker å være med på feks bursdager eller andre ting med øvrige slekt. De er helt oppegående begge to, men virker som de er livredd folk.

Bare reis ta og kos deg den helgen. Det vil gjøre deg godt.

Anonymkode: d5d9e...04e

Jeg har samme erfaring som deg. 

Hadde denne samtalen med noen mødre i klassen til barnet da det skulle arrangeres overnatting for noen år tilbake og det var så mange barn som var skeptiske til å sove borte. Det kom frem at flere av barna aldri har sovet borte fra foreldrene. 

Mitt barn overnattet førstegang hos svigermor da hn var 4 mnd og gjort det mange ganger etter det. 

Har aldri vært skeptisk til å sove hos andre og vi har heller ikke hatt noe problemer med tilknytning. 

Anonymkode: fec1a...7a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, babyen er med pappaen sin

Anonymkode: 0367a...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...