Gå til innhold

Ville du reist bort en helg fra en baby på 4 måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ferieformål eller jobb: nei.

Besøke alvorlig syk nær venn/familie: ja. 
Egen medisinsk behandling: ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri. Jeg hadde ikke reist fra toåringen min så lenge heller.

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt av svarene du får. Reis med god samvittighet. Mine unger er store nå (fire stykker). Jeg har vært  på kurshelger iallefall med to av dem men de er alle fire trygge unge voksne, med god fysisk og psykisk helse. Aldri noe problem med tilknytning, åpen dialog eller nærhet med noen av dem. 

Anonymkode: cf2a9...bff

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS her.

Det er en konsert som jeg har kjøpt billetter til i fjor, før jeg visste at jeg var gravid. Det kan hende jeg bare må være en natt også. Er ikke noe krise om jeg ikke får dratt,men har kjempelyst. Dette er vårt fjerde barn, så mannen er like flink og nær barna som meg.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Far kan bo på hotell med dere, så kan du dra på konserten og slik er du bare borte noen timer.

Anonymkode: 18e67...636

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, det går helt fint. Dette har jeg også lest om. Pappaen har vært en like stor del av barnets liv som meg. Vi har delt på absolutt alt, bortsett fra amming. Men vårt barn tok også flaske. Et barn blir IKKE skadet av å være et døgn eller to borte fra mor eller far. 

Hvordan kommer mitt barn til å bli som barn, ungdom og voksen da? Hvilke radikale, forferdelige forandringer vil skje?

Min mor brakk armen da jeg bare var noen mnd, og da bodde jeg hos mormor. Hva er det som er galt med meg i dag pga det? Hva er ødelagt i min psyke? 

Anonymkode: 7822b...b70

Vel, du synes det er helt greit for primære omsorgspersoner å forlate spedbarn, så noe er det vel. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fb2c7...16e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, du synes det er helt greit for primære omsorgspersoner å forlate spedbarn, så noe er det vel. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fb2c7...16e

Bare på kvinneguiden får man sånne svar....🤡

 

Anonymkode: b26c7...ca6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde ammet: nei.

flaske: hvis det var strengt nødvendig. 
 

 

Anonymkode: 05a91...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Det er en konsert som jeg har kjøpt billetter til i fjor, før jeg visste at jeg var gravid. Det kan hende jeg bare må være en natt også. Er ikke noe krise om jeg ikke får dratt,men har kjempelyst. Dette er vårt fjerde barn, så mannen er like flink og nær barna som meg.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Det kommer nok til å gå kjempe bra. 

Babyen vet ikke om du er på konsert, sykehus, jobb eller trenger å hente deg inn. 

Mannen min er sjømann er borte 4-4. Barne har aldri vært skeptisk til pappaen sin.

Når permen min var ferdig gikk jeg tilbake i tre delt turnus selv om han var borte, med barnevakt hjemme. Har gått veldig bra det også. 

Anonymkode: fec1a...7a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Vi er likestilte foreldre, på alle måter. 

Ville reist for utdrikningslag til venninne, sykdom i familie, eller annet jeg følte var viktig. Men ikke kun for egen kos/nytelse. Men det går jo på egne følelser. Og har ingenting med hva som er best for barnet. En allerede bestilt konsert - ja, absolutt. 

Er selv i en jobb med en del reise. Så er må menn begynne å reise igjen etter 2-3 uker, kvinner så snart de er tilbake fra permisjon. Har aldri slått meg at det er skadelig for barna, med mindre man har fått barn med en udugelig partner. 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 time siden):

Aldri. Jeg hadde ikke reist fra toåringen min så lenge heller.

Det er jo barnemisshandling. 

Hva om du plutselig blir syk og innlagt? Eller må reise på grunn av plutselig dødsfall i familie? 

Og du sitter der med en toåring som aldri har opplevd at mamma ikke er der.

Det er jo ekstremt traumatiserende. Slikt må man venne dem til - at de er trygge også med andre gjennom kveld, natt og helg. 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg :) 

Anonymkode: 232bd...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt opp til deg. Hvis du føler det er ok og at baby har det bra med far så tenker jeg det er ok. Du kjenner din baby best i motsetning til alle folka her på KG. 

Jeg skal selv i bryllup snart og har en liten baby. Babyen har det mye bedre hjemme hos far i fred og ro, uten masse bråk og fulle folk. Og før noen mener noe om det: dere kjenner ikke min baby og hens behov. 

Anonymkode: b1133...767

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og latt baby være hjemme med pappaen sin? Babyen tar flaske.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Ja ser ikke problemet med det - men noe avhengig av årsak om jeg hadde gjort det. 

Anonymkode: e272a...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vel, du synes det er helt greit for primære omsorgspersoner å forlate spedbarn, så noe er det vel. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fb2c7...16e

Hva mener du med "noe"? Du er ikke veldig presis. Hva er det som skjer med de som må være alene med pappaen sin en helg når de er noen mnd gamle? Hva eksakt har skjedd med meg mener du?

Anonymkode: 7822b...b70

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

TS her.

Det er en konsert som jeg har kjøpt billetter til i fjor, før jeg visste at jeg var gravid. Det kan hende jeg bare må være en natt også. Er ikke noe krise om jeg ikke får dratt,men har kjempelyst. Dette er vårt fjerde barn, så mannen er like flink og nær barna som meg.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Bare dra. Folk her inne klarer ikke å begrunne hva som er så farlig med det, det er linket til en artikkel som forklarer dette godt, og mange har positive erfaringer med å være borte en helg. Det kommer helt an på hva du selv vil. Barnet kommer til å ha det bra. Bare dra hvis du har lyst :)

Anonymkode: 7822b...b70

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei

Anonymkode: 1aa6a...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her.

Det er en konsert som jeg har kjøpt billetter til i fjor, før jeg visste at jeg var gravid. Det kan hende jeg bare må være en natt også. Er ikke noe krise om jeg ikke får dratt,men har kjempelyst. Dette er vårt fjerde barn, så mannen er like flink og nær barna som meg.

Anonymkode: 6c2dd...9b7

Kos deg masse... baby blir ikke traumatisk for at du er borte...hadde far drat på konsert hadde ingen her inne reagerer noe. Du har jo andre barn som sikker har overlevd at du har vært borte 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at det er helt opp til deg. Hvis du føler det er ok og at baby har det bra med far så tenker jeg det er ok. Du kjenner din baby best i motsetning til alle folka her på KG. 

Jeg skal selv i bryllup snart og har en liten baby. Babyen har det mye bedre hjemme hos far i fred og ro, uten masse bråk og fulle folk. Og før noen mener noe om det: dere kjenner ikke min baby og hens behov. 

Anonymkode: b1133...767

Jeg skrev det ikke tidligere i tråden. Men reagerte også på alle som sier "ta med far og baby". 

Ikke kjekt for mor, ikke kjekt for far, og i alle fall ikke kjekt for 4mnd gammel baby. 

Barnet er hjemme, med primær omsorgsperson. 

Kos deg masse i bryllup :) Og tommel opp for riktig valg av far til dine barn. 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med "noe"? Du er ikke veldig presis. Hva er det som skjer med de som må være alene med pappaen sin en helg når de er noen mnd gamle? Hva eksakt har skjedd med meg mener du?

Anonymkode: 7822b...b70

Basert på svarene her, og mange av innleggene på samlivsforumet, tror jeg det har sviktet i det de valgte seg partner i livet... 

Anonymkode: 540d6...223

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...