Gå til innhold

Utleier ikke fornøyd med utvask?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal flytte ut av leid leilighet, og ville ta flyttevasken selv for å spare penger. Fikk nå beskjed om at det ikke var godt nok, og jeg må tilbake imorgen for å vaske mer. Føler meg flau og udugelig at jeg ikke klarte å vaske ordentlig. Hvor vanlig er det å ikke få godkjent vaskingen? Trenger noen trøstende ord da jeg skal møte huseieren imorgen og få «voksenkjeft» (er 32 år). 

noen råd/tips? 

Anonymkode: 754c7...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør om hva konkret som ikke var godt nok vasket i alle fall, så du ikke går på måfå og flikker her og der. 

Anonymkode: 8527c...804

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok mer vanlig enn man tror. Men da vet du jo at du må være mer nøye under utvask. Fett og skitt må jo bort.

Fikk du vite nøyaktig hva de var misfornøyd med?

Anonymkode: f6536...0f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal flytte ut av leid leilighet, og ville ta flyttevasken selv for å spare penger. Fikk nå beskjed om at det ikke var godt nok, og jeg må tilbake imorgen for å vaske mer. Føler meg flau og udugelig at jeg ikke klarte å vaske ordentlig. Hvor vanlig er det å ikke få godkjent vaskingen? Trenger noen trøstende ord da jeg skal møte huseieren imorgen og få «voksenkjeft» (er 32 år). 

noen råd/tips? 

Noen utleiere er dessverre bare veldig pirkete, når det kommer til sånn... Gjør ditt beste med vaskingen i morgen og si at du har gjort det beste du kan gjøre. Om vedkommende fortsatt ikke er fornøyd, får du be h*n ta det av depositumet. 

Endret av Mardina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva var det som ikke ble godkjent da? Alt eller sånne ting som er lett å glemme, som ventilatoren f.eks., innerst i hjørnet oppå skapet eller lignende?

Anonymkode: edc40...b63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært borti det ja, benytter herved vaskefirma med god tid før overlevering, blir det ikke godkjent er det da firmaet som nå ordne opp med å dra tilbake.

Er for sent for deg nå, men ja, det er ikke uvanlig at huseiere er pirkete selv om man faktisk har gjort en god jobb.

Anonymkode: 8e76e...ab9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du vasket ordentlig ? Gulv, vegger, tak, listverk, skrubbet dusj, toalett, renset oppvaskmaskin, rengjort ventilator, sluker på bad, vaskerom osv? Rengjort inni alle skuffer og skap, alle stekebrett på kjøkkenet, kjøleskap og frys? ALT skal vaskes🫣 

Anonymkode: 8e278...a22

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utleiere er aldri fornøyd med utvask. De forventer at det skal være like pent der som da du flyttet inn. Alt de kan ta deg på for å få igjen depositum vil de prøve på. Depositum er noe alle skal få ha. Bare se på Facebook grupper med utleiere. Har til og med en mann som leter etter lupe for å finne noe å ta de på. Jeg forventer en god utvask, men ærlig talt. Vi kan ikke holde på sånn mer. Vi har en fast inntekt ved å leie ut, som betaler både barnehage og sfo regning og i tillegg til sparing. Så jeg nekter mannen å krangle på småting. 

Anonymkode: 951fa...bd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig ja. Har enda ikke hatt en eneste leieboer som har klart å vaske godt nok. Oppå lister, vibdusrammer, vifte, ovn, bakerst oppå skap. Fuger som ikke er skrubbet på badet, oppvaskmaskin som ikke er ren. Det er en stor jobb å vaske seg ut, samtlige leieboere jeg har hatt har undervurdert det på det groveste.

Anonymkode: 45770...da9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri opplevd det selv, men jeg har skjønt at jeg er usedvanlig nøye, for ingen av leilighetene jeg har tatt over, har vært like bra vasket ut, som de jeg selv har vasket ved utflytting. Jeg har opplevd at sluk ikke er tømt, toppen av skap/lister ikke er tørket over, og våtrom blir slurvete vasket. 

Anonymkode: 05548...e7e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utleiere er aldri fornøyd med utvask. De forventer at det skal være like pent der som da du flyttet inn. Alt de kan ta deg på for å få igjen depositum vil de prøve på. Depositum er noe alle skal få ha. Bare se på Facebook grupper med utleiere. Har til og med en mann som leter etter lupe for å finne noe å ta de på. Jeg forventer en god utvask, men ærlig talt. Vi kan ikke holde på sånn mer. Vi har en fast inntekt ved å leie ut, som betaler både barnehage og sfo regning og i tillegg til sparing. Så jeg nekter mannen å krangle på småting. 

Jeg har aldri fått klage på min utvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, leiligheten skal overleveres ren. Det står i leiekontrakten. Er det tykt av fett i vifta, støvete på listene og oransje i fugene på badet - da har man ikke tatt en flyttevask som man har plikt til. Det skulle da bare mangle at man tar meg seg skitten sin når man flytter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

noen råd/tips? 

Noen ganger så hender det at utleier sier slikt for å slippe å betale ut depositum.

Men har du tatt sluk, under dusj, under møbler osv? Ikke tenk så mye på at det blir "voksenkjeft", men at du får beskjed hva som må gjøres bedre, så vasker du bare over der en gang til. 🙂

Anonymkode: 777ba...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk beskjed om at det var generelt støvete oppå skap/lister og fett på knottene på komfyren. Jeg kom forøvrig på at jeg glemte å tørke støv oppå to skap, men dette tar jo kun 2 minutter maks. Komfyren satt jeg i 1 time og skrubbet inni pga. fett så knottene gikk muligens i glemmeboka. 
Forrige gang jeg vasket ut av en leilighet var alt OK, så derfor jeg ble litt satt ut denne gangen. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen ganger så hender det at utleier sier slikt for å slippe å betale ut depositum.

Men har du tatt sluk, under dusj, under møbler osv? Ikke tenk så mye på at det blir "voksenkjeft", men at du får beskjed hva som må gjøres bedre, så vasker du bare over der en gang til. 🙂

Nei, som utleier sier jeg ikke slikt for å unngå å betale ut depositum. Jeg gidder ikke ha en vaskeregning fra den som skal flytte inn og som klager på at det ikke er rent. Har forøvrig aldri avkortet depositum, men har vasket en god del selv, og det gidder jeg ikke mer. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

noen råd/tips? 

Han bør være med å vise deg punktene som ikke er gode nok. Se om du får ei sjekkliste å gå etter. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det skal jo være like pent som da man flyttet inn. Det skal se strøkent ut for neste som flytter inn. 

Anonymkode: 943eb...9f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd det selv, men jeg har skjønt at jeg er usedvanlig nøye, for ingen av leilighetene jeg har tatt over, har vært like bra vasket ut, som de jeg selv har vasket ved utflytting. Jeg har opplevd at sluk ikke er tømt, toppen av skap/lister ikke er tørket over, og våtrom blir slurvete vasket. 

Samme her. Forrige utleier sa det var den beste utvasken på 30 år, og det er den leiligheten jeg har vært minst nøye med utvasken på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, som utleier sier jeg ikke slikt for å unngå å betale ut depositum. Jeg gidder ikke ha en vaskeregning fra den som skal flytte inn og som klager på at det ikke er rent. Har forøvrig aldri avkortet depositum, men har vasket en god del selv, og det gidder jeg ikke mer. 

Du tenker at du kan være talsperson for alle utleiere, og vet hvordan alle andre utleiere oppfører seg?

Glad for at jeg er ferdig med utleiere for alltid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det problemet. Neste gang jeg flyttet bestiller jeg et vaskefirma, er nok styr å flytte om jeg ikke må vaske også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Utleiere er aldri fornøyd med utvask. De forventer at det skal være like pent der som da du flyttet inn.

Har bare opplevd én gang at det var misnøye med vasking. Det var da jeg flyttet ut av en leilighet i studentblokk eid av studentsamskipnaden her i byen. Det var en veldig ovenpå frue som lurte veeeldig på om jeg visste hva jeg hadde gleeeemt. Selvsagt visste jeg ikke det, ellers hadde det ikke vært glemt. I alle fall, hun kunne peke på en liten opphoping av støv på ene kanten av døra, den kanten som treffer karmen ved hengslene. Fy og fy. Men jeg kunne få vaske det der og da så var det greit. 🙄 Sååå storsinnet.

Sist jeg flyttet fikk jeg er "Jøss, så rent har det aldri vært her" da utleier kom for å sjekke. Men, så har jeg har aldri hatt samvittighet til å forlate en leilighet i "samme tilstand" som jeg overtok den. (Den leiligheten jeg  har nå overtok jeg etter et ungt par som sannsynligvis aldri lærte at oppvaskmaskinger har et filter som av og til må rengjøres.  🤢)

Anonymkode: a6845...e81

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...