Gå til innhold

Hvor ofte spiser du ute/kjøper take away?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften spør om - hvor ofte spiser du ute, bestiller takeaway eller får hjemkjørt mat?

Hver uke? Hver måned? Aldri? Oftere?

 

Anonymkode: 4ac02...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i å "spise ute"da? Er ofte på cafe. Takeaway finns ikke her på bygda annet enn å ta med hjem burger fra bensinstasjonen. 

Anonymkode: 82b69...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adri. Men kjøper ofte takewithme.

Anonymkode: a4958...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt vil jeg tro det vil være 1 x pr uke, selv om det gjerne er litt periodevis… (2-3 dager en uke, så mange uker til neste gang etc). Da snkker jeg take-away/levering

Endret av Fjugur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper stort sett aldri takeaway, jeg orker ikke vassen, lunken mat.

Spiser heller på restaurant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer veldig. I perioder 1 ganger per kvartal og i andre perioder ukentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på cafe minst en gang i uka. Vi spiser middag ute ca annen hver uke, mye mer når det er ferie. Bestiller aldri mat hjem. Den eneste maten jeg tar med hjem er sushi. Foretrekker å lage maten selv hjemme, men elsker å sitte ute på kafé eller restaurant og nyte en god kopp kaffe, et glass vin eller et måltid.

Anonymkode: d82eb...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i halvåret? Kanskje 2. spiser på restaurant ca like ofte

Anonymkode: ccc71...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på bygda uten muligheten, så aldri. 

Anonymkode: b788f...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takeaway en gang i uka. Henter som regel selv da vi bor sentrumsnært. 

Ut og spise en gang i uka (ofte lunsj i helg). 

Mye mer nå i ferien, nå har jeg spist både middag og lunsj ute i 14 dager i strekk, så er litt lei.. 

Anonymkode: 5897e...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (50 minutter siden):

Kjøper stort sett aldri takeaway, jeg orker ikke vassen, lunken mat.

Spiser heller på restaurant.

Det kommer jo an på prisnivå, butikkene du velger, og tilbudet i nærheten...

Her er det et hav av muligheter. Vi kjøper ofte poke-bowls, salater, vegetarretter, sashimi+sushi kobo, og mye annet. 

Anonymkode: 5897e...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takeaway i snitt en gang pr måned. Sommerhalvåret spiser jeg nok ute ukentlig i snitt. Vinterhalvåret en gang annenhver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-4 ganger i året. 

Anonymkode: d032e...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Take away middag (både levert og hentet selv). Før vi fikk barn: 1-3 ganger i uken ofte minst 2. Etter barn som nå er 2 år: maks 1 gang i uken og ikke hver uke. Men minimum 2 ganger i måneden vil jeg tro sånn i snitt.

Anonymkode: 54c61...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å si kun i ferier. Vi spiser når vi er på ikea, som er 4-5 ganger i året. Også tok vi med pizza hjem på 17. mai. Men det er hovedsaklig på ferier. 

Her på bygda er det ingen som leverer, men da vi bodde i byen bestilte vi aldri levering. 

Anonymkode: 83e58...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henter selv siden vi bor innenfor Ring 2 så bestiller aldri levering. Kanskje 1 gang i uka i snitt. 

Anonymkode: 0306a...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Take away ca 4 ganger i året. Restaurant ca 20 ganger i året. Hotellmiddager ifm møter ca 10 kvelder i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer jo an på prisnivå, butikkene du velger, og tilbudet i nærheten...

Her er det et hav av muligheter. Vi kjøper ofte poke-bowls, salater, vegetarretter, sashimi+sushi kobo, og mye annet. 

Anonymkode: 5897e...f9b

Nei, det kommer an på avstanden fra stedet maten blir laget frem til der den skal spises.

Hvis vi henter selv tar det 15 min, og det er for lenge for f.eks burgere og pommes frites. For sushi går det greit. Salat kjøper vi aldri, det lager vi hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (Akkurat nå):

Nei, det kommer an på avstanden fra stedet maten blir laget frem til der den skal spises.

Hvis vi henter selv tar det 15 min, og det er for lenge for f.eks burgere og pommes frites. For sushi går det greit. Salat kjøper vi aldri, det lager vi hjemme.

Var det ikke det jeg skrev;

"tilbudet i nærheten..."? 

Og om dere ikke liker for eksempel pokebowls, eller andre kalde retter, fordi dere føler dere lager det like bra selv (synes det nesten koster mer med alle ingrediensene som kreves), så er det jo en helt annen diskusjon. 

Anonymkode: 5897e...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...