Gå til innhold

Blir så utrolig gretten av "negging"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå er ikke tinder en dating app men en sex app.......

Kom deg  over på mer seriøse sider.

Anonymkode: 1fc52...f0e

Det er ikke det. 

Anonymkode: d41a8...a51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem i alle dager er det som gjør sånt? Aldri opplevd. Hva slags typer er det som gjør sånt? Alder, yrke osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De driter seg jo totalt ut. For noen funker dette kanskje i en samtale face to face, (selv om det er en ufin og kynisk teknikk da også) men det er jo helt bak mål å skrive sånt over nett til noen du aldri har møtt. Jeg ville svart ganske tydelig hvor patetisk det er å holde på sånn.

Anonymkode: 4e889...786

Hvorfor i alle dager skal det der være ok og funke i en samtale face to face?

Hvem er det som synes at det er hyggelig å bli snakket til sånn? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

The Game!

Jeg husker da denne boken kom ut, noen kompiser av meg løp rundt og sa "du har leppestift på tennene" på kødd hele tiden etterpå (det var ironisk altså).

Jeg leste også boken. Du skal gå opp til en såkalt 9-10er som alltid er vant med å få alle hun vil, og så skal du "negge" henne litt ved å si noe mildt nedsettende, eller legge an på venninna i stedet. Poenget er å ikke stå og sikle som en hund med en gang og overøse dem med komplimenter som de får hele tiden. Det skal skille deg ut, gjøre deg litt mer hard to get, fyre opp et konkurranseinstinkt eller noe.

På et eller annet plan så forstår jeg tankegangen bak. Men det er jo helt bak mål å bruke på Tinder, og på norske kvinner over 21 år. Det er en formula for å sjekke opp usikre 19-åringer i Los Angeles.

Men den stilen er jo til og med for gammel for dem tror jeg.

Morsom bok, da. Det andre sjekketrikset er å kle seg helt vilt og lære seg noen magic tricks. Det er jo bare patetisk, jeg møtte noen av de med lilla dress og flosshatt som skulle gi meg masse gåter og sånn, men jeg hadde jo også lest den så det var bare underholdning og null tenning for min del

Anonymkode: 5ffb2...14e

Ja, det var et salig mas når den boka kom. Aller verst med de som benyttet alle triksene samtidig.

Ser ut som en klovn, legger an på venninna di og gir deg komplimenter innpakket i bæsj. Supersjarmerende og uimotståelig. 

Anonymkode: 26d5b...cba

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seff skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal det der være ok og funke i en samtale face to face?

Hvem er det som synes at det er hyggelig å bli snakket til sånn? 

Psykologien bak det har en annen her allerede beskrevet. Og som Bombasi sier, så er det noe som har kommet som et tilsvar på kvinners ønske om at mannen skal skille seg ut. I en verden hvor menn enten må være en standup komiker, veldig kreativ og original, et eller annet, hva som helst, bare for å skille seg ut fra mengden av hyggelige, kjedelige beilere. Så viste dette seg å være et friskt pust for veldig mange attraktive damer. 
Men kanskje det ikke funker å godt lengre, om veldig mange menn har begynt å drive på slik? Kanskje den tiden er forbi, og det er på tide å bli den hyggelige, kjedelige igjen?

Anonymkode: 040c5...95b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist jeg var på en nettdating side. Så var det to menn som kontaktet meg, og de var veldig hyggelige først, og vi hadde en hyggelig samtale, så fikk jeg melding, om hvor dum jeg måtte være, som kunne tro at de ville møte meg. Nå er jeg selv pen, og blir kontaktet av mange menn, de var ganske middels. Og de begge kontaktet meg igjen en uke etterpå. Men da bare avviste jeg de. Veldig rart. 

Anonymkode: ecdd1...800

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Takk for det! Du ser helt grei ut. Synd personligheten er så dårlig ellers hadde jeg kanskje datet deg."

Anonymkode: 461f3...cbe

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nonstop1 skrev (14 timer siden):

Har egentlig bare opplevd negging en gang. Har ikke brukt apper. Men da sa han noe i duren at jeg var helt nydelig, men håret skulle vært sånn og sånn. Vanskelig å beskrive, men for meg opplevdes det definitivt som han la an på meg samtidig som han forsøkte å trykke meg ned. Han fortsatte å legge an på meg i noen uker (felles vennegjeng).

Syntes det var veldig sært og unngikk han mest mulig fra første samtale... Fungerer dette virkelig for noen?!

Hørte på wolfgangs univers. Det kan fungere på de damene som er populære og som ikke har hørt så mye negativt om seg selv. De er så vant med komplimeter, så du vistnok skiller deg ikke ut om du bare gir komplimenter.  Men at å si noe både positivt og negativt kan vekke interessen.

Det funker dårlig på meg. For jeg hadde tenkt du var kokko. 

Anonymkode: 5f8cb...6ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Bombasi said:

Herregud så miljøskadet folk har blitt når de tror noe nedsettende eller negativt er en god inngang for sjekking.

Enten eier de ikke selvinnsikt, eller så er det jo en strategi de lykkes med siden de bedriver dette? 

Det skal sies at en del kvinner har lagt opp til det. Når jeg fortsatt var der inne så var det ikke godt nok å innlede en samtale med "hei" eller noe annet hverdagslig smalltalk for å få samtalen i gang. Neida, man måtte vitse, komme opp med unike pick-up-lines eller på andre måter skille seg ut for å i det hele tatt få samtalen i gang. 

Startet man med noe basic så kunne man få "du virker kjedelig" eller "har du ikke noe bedre å komme med?" osv. 

Det var en av mange grunner til at jeg kastet inn årene der. 

Det er ganske mye rom å jobbe i mellom disse idiot-sjekkemetodene og "hei". For eksempel noe i bioen du føler gjorde akkurat HENNE til en person du sveipet på.

(selvsagt, hvis det eneste du sveipet på var "å, hu derre der var pen ass", har du jo malt deg litt inn i et hjørne to begin with)

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Psykologien bak det har en annen her allerede beskrevet. Og som Bombasi sier, så er det noe som har kommet som et tilsvar på kvinners ønske om at mannen skal skille seg ut. I en verden hvor menn enten må være en standup komiker, veldig kreativ og original, et eller annet, hva som helst, bare for å skille seg ut fra mengden av hyggelige, kjedelige beilere. Så viste dette seg å være et friskt pust for veldig mange attraktive damer. 
Men kanskje det ikke funker å godt lengre, om veldig mange menn har begynt å drive på slik? Kanskje den tiden er forbi, og det er på tide å bli den hyggelige, kjedelige igjen?

Det at dette kan ha hatt en noe positiv effekt helt i starten hvis man gjorde det på riktig måte, kan sikkert stemme - men når plottet er avslørt fordi alle kjenner til boka og triksene, er fallhøyden enormt stor, også.

"Kjedelig" blir aldri en vinneroppskrift, uansett, fordi du da virker generisk og ingen skjønner helt hvorfor du prater med akkurat dem. Hva med "hyggelig og interessant"? Too much to ask for?

Altså, jeg hadde tenkt det samme selv om en random kvinne begynte snakke til meg på gaten, var "hyggelig og kjedelig" og det ikke virket som det var noen åpenbar grunn til kontakten. Da blir initialreaksjonen litt sånn "du har en eller annen skjult agenda, siden det du driver med ikke gir noen mening". Det er jo også mye enklere å få til en god samtale som flyter av seg selv om en klarer å ikke være kjedelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem sier at det noen gang har funket?

Hvorfor tror menn at normalt oppegående kvinner synes det er attraktivt med menn som oppfører seg dårlig? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (15 minutter siden):

Det at dette kan ha hatt en noe positiv effekt helt i starten hvis man gjorde det på riktig måte, kan sikkert stemme - men når plottet er avslørt fordi alle kjenner til boka og triksene, er fallhøyden enormt stor, også.

"Kjedelig" blir aldri en vinneroppskrift, uansett, fordi du da virker generisk og ingen skjønner helt hvorfor du prater med akkurat dem. Hva med "hyggelig og interessant"? Too much to ask for?

Altså, jeg hadde tenkt det samme selv om en random kvinne begynte snakke til meg på gaten, var "hyggelig og kjedelig" og det ikke virket som det var noen åpenbar grunn til kontakten. Da blir initialreaksjonen litt sånn "du har en eller annen skjult agenda, siden det du driver med ikke gir noen mening". Det er jo også mye enklere å få til en god samtale som flyter av seg selv om en klarer å ikke være kjedelig.

Men du skjønner at det er to mennesker som skal skape denne kjemien vi alle er på søken etter, ikke den ene som skal overbevise den andre om noe. Og man merker veldig raskt om den andre vil bidra eller må «overbevises». Og der tenker jeg veldig mange har mye å gå på. Jeg forstår godt at mange bare velger å starte med et «hei», bare for å se om den andre er på eller ikke. Å finne ut av hverandre er begges ansvar, ikke den ene som bare skal gi av seg selv og samtidig vise interesse for den andre. Det går begge veier.

Så når mange opplever å få en respons, noe å bygge en samtale og kontakt på gjennom å være frekke og nedlatende. Da forstår jeg godt at de fortsetter med dette, og at flere hiver seg på.

I dag er man så utrolig rask til å dømme den andre. Man dømmer etter første «hei», man vet plutselig alt om den andre, uten å i det hele tatt ha prøvd på noe som helst. Så da, i stedet for å klage og syte over at man aldri finner noen, burde man heller gå i seg selv litt og prøve å bli mer imøtekommende. Tenker jeg 🤷‍♂️

Men uansett hva man finner på, om man velger å spille kostbar, velger å spille drittsekk, hva enn man måtte ønske å spille, så vil man aldri klare å verne seg for uønsket oppmerksomhet eller slibrige tilnærminger. Det funker det som funker, men velger man å spille et spill så har man allerede startet relasjonen med en løgn.

Vær deg selv, begynn med et «hei» om det passer deg. Så møter du en som faktisk liker deg, og ikke den du later til å være

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du skjønner at det er to mennesker som skal skape denne kjemien vi alle er på søken etter, ikke den ene som skal overbevise den andre om noe. Og man merker veldig raskt om den andre vil bidra eller må «overbevises». Og der tenker jeg veldig mange har mye å gå på. Jeg forstår godt at mange bare velger å starte med et «hei», bare for å se om den andre er på eller ikke. Å finne ut av hverandre er begges ansvar, ikke den ene som bare skal gi av seg selv og samtidig vise interesse for den andre. Det går begge veier.

Så når mange opplever å få en respons, noe å bygge en samtale og kontakt på gjennom å være frekke og nedlatende. Da forstår jeg godt at de fortsetter med dette, og at flere hiver seg på.

I dag er man så utrolig rask til å dømme den andre. Man dømmer etter første «hei», man vet plutselig alt om den andre, uten å i det hele tatt ha prøvd på noe som helst. Så da, i stedet for å klage og syte over at man aldri finner noen, burde man heller gå i seg selv litt og prøve å bli mer imøtekommende. Tenker jeg 🤷‍♂️

Men uansett hva man finner på, om man velger å spille kostbar, velger å spille drittsekk, hva enn man måtte ønske å spille, så vil man aldri klare å verne seg for uønsket oppmerksomhet eller slibrige tilnærminger. Det funker det som funker, men velger man å spille et spill så har man allerede startet relasjonen med en løgn.

Vær deg selv, begynn med et «hei» om det passer deg. Så møter du en som faktisk liker deg, og ikke den du later til å være

Den som tar insjen er interessert først, og bør forventes å dra lasset med å skape en samtale som er givende for begge parter. "Hei" er bare å kaste ballen tilbake til noen som ikke har bedt om at du kom bort til dem i utgangspunktet, og det naturlige er jo bare å svare "Hei" tilbake og se hva i huleste det var personen tenkte på. Hvis followupen er "hva skjera" blir det sikkert "ikke stort. Der a?" som følger. Kjempegøy.

Altså, hvis man tar seg bryet med å kontakte noen er det jo for en grunn. Hvorfor mener du det er så vrient å implementere denne grunnen i initialkontakten fremfor dette "hei"-et? Hvis du har en grunn som er litt bedre enn "hen var litt attraktiv", så har du sannsynligvis litt å spille på. Og, det regner jeg egentlig med folk flest har. Å gå etter folk bare fordi de "ser bra ut" er tåpelig og legger ikke noe bra fundament for et forhold, i alle fall.

Endret av knooters
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
knooters skrev (5 minutter siden):

Den som tar insjen er interessert først, og bør forventes å dra lasset med å skape en samtale som er givende for begge parter. "Hei" er bare å kaste ballen tilbake til noen som ikke har bedt om at du kom bort til dem i utgangspunktet, og det naturlige er jo bare å svare "Hei" tilbake og se hva i huleste det var personen tenkte på. Hvis followupen er "hva skjera" blir det sikkert "ikke stort. Der a?" som følger. Kjempegøy.

Altså, hvis man tar seg bryet med å kontakte noen er det jo for en grunn. Hvorfor mener du det er så vrient å implementere denne grunnen i initialkontakten fremfor dette "hei"-et? Hvis du har en grunn som er litt bedre enn "hen var litt attraktiv", så har du sannsynligvis litt å spille på. Og, det regner jeg egentlig med folk flest har. Å gå etter folk bare fordi de "ser bra ut" er tåpelig og legger ikke noe bra fundament for et forhold, i alle fall.

Ok, Tinder = like + like = match. Dette betyr at to stk har gitt hverandre inntrykk av at man er nyskjerrig på hverandre. Men veldig ofte er det ikke slik likevel, man bruker det tydeligvis for ulike grunner. Uansett, så gir en match dette inntrykket. Å teste responsen med et «hei» tenker jeg er helt ok, men selvsagt finnes det bedre måter å gjøre dette på. Det handler altså om noe så enkelt, er du der, er du interessert eller bare leker du deg, osv. Du sier det bør være mer enn bare at man liker utseende til den andre, det er derfor man tar kontakt og prater sammen. En profil gir veldig lite annet enn akkurat det visuelle

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok, Tinder = like + like = match. Dette betyr at to stk har gitt hverandre inntrykk av at man er nyskjerrig på hverandre. Men veldig ofte er det ikke slik likevel, man bruker det tydeligvis for ulike grunner. Uansett, så gir en match dette inntrykket. Å teste responsen med et «hei» tenker jeg er helt ok, men selvsagt finnes det bedre måter å gjøre dette på. Det handler altså om noe så enkelt, er du der, er du interessert eller bare leker du deg, osv. Du sier det bør være mer enn bare at man liker utseende til den andre, det er derfor man tar kontakt og prater sammen. En profil gir veldig lite annet enn akkurat det visuelle

Vel, hva er grunnlaget for en "like"? At man har sett profilen og ikke kaster opp av noens visuelle uttrykk? Jeg ville nå tenkt at man "liker" først og fremst hvis det er litt flere grunner til at akkurat DEN personen er en bedre kandidat enn de fleste andre på appen.

En profil gir akkurat det eieren vil gi, under begrensningene til profilens innhold (f.eks. antall tegn, det har jo Tinder bare 500 tilgjengelig). Hvis den er tom, er det vel rimelig å anta at vedkommende enten er veldig lat, eller bare vil ha seg et ligg og i den settingen er det godt nok å "se grei ut"?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har merket at noen menn driver på sånn på nettet. Skal liksom være veldig hyggelige først og så etter en stund kommer en frekk eller nedlatende melding. Jeg får litt sjokk hver gang, har en hyggelig samtale og så "bokser" han deg plutselig i magen verbalt. Det får meg til å bli så sint og såret at jeg enten gir igjen med samme mynt eller sletter han med en gang. Uansett så er det helt slutt på min interesse. Fornærmelser og nedlatende kommentarer er ikke, og vil aldri bli et sjekketriks. 

Anonymkode: e85f4...3fc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har merket at noen menn driver på sånn på nettet. Skal liksom være veldig hyggelige først og så etter en stund kommer en frekk eller nedlatende melding. Jeg får litt sjokk hver gang, har en hyggelig samtale og så "bokser" han deg plutselig i magen verbalt. Det får meg til å bli så sint og såret at jeg enten gir igjen med samme mynt eller sletter han med en gang. Uansett så er det helt slutt på min interesse. Fornærmelser og nedlatende kommentarer er ikke, og vil aldri bli et sjekketriks. 

Anonymkode: e85f4...3fc

Drittmennesker.

Anonymkode: 1f32a...756

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

...Men du skjønner at det er to mennesker som skal skape denne kjemien vi alle er på søken etter, ikke den ene som skal overbevise den andre om noe. Og man merker veldig raskt om den andre vil bidra eller må «overbevises». Og der tenker jeg veldig mange har mye å gå på. Jeg forstår godt at mange bare velger å starte med et «hei», bare for å se om den andre er på eller ikke. Å finne ut av hverandre er begges ansvar, ikke den ene som bare skal gi av seg selv og samtidig vise interesse for den andre. Det går begge veier.

På en datingapp, hvor det typisk er 10 menn for hver kvinne, så gidder dama ikke svare de som bare skriver "hei" og så forventer at hun skal sjekke tilbake. Sjansen er stor for at hun har et 9 tilbud fra noen som faktisk prøvde å sjekke. 

Anonymkode: a97b1...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (På 26.7.2024 den 22.12):

Herregud så miljøskadet folk har blitt når de tror noe nedsettende eller negativt er en god inngang for sjekking.

Fungerer det bedre å overøse noen fine damer med komplimenter akkurat som 1000 andre simps har gjort med samme dama tror du?

Anonymkode: 8fced...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fungerer det bedre å overøse noen fine damer med komplimenter akkurat som 1000 andre simps har gjort med samme dama tror du?

Anonymkode: 8fced...19b

Nei, les profilen, kommenter noe dere har til felles og noe du finner interessant ved henne som viser at du har lest/sett profilen. introduser deg selv på en hyggelig/morsom/relevant måte og still et relevant spørsmål. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...