Gå til innhold

Blir så utrolig gretten av "negging"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Helene1982 said:

Selvsagt ikke. Det ville vært imot personvern og sjekkeappenes egeninteresse om de analyserte hvilken strategi som lykkes oftere enn andre strategier. Jeg er rimelig sikker på at menn står for mesteparten av inntekten til appene, da de har ødelagt sitt eget marked ved å like alt og alle. 

Ironien er jo at fordi Tinder (og sikkert andre apper) tenker kortsiktig sånn, så dytter de bare fler og fler kvinner vekk ved å ikke gi en form for "straff" til menn som liker alt og alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen gang sett menn som er gode kompiser drive å kødde med hverandre og dele ut div fornærmelser til hverandre, eller lekesloss med hverandre? Tror du de gjør det for å være hatefulle mot kompisen sin?

"Banter" kalles det vel på engelsk og er visst noe dere kvinner ikke klarer å forstå.

Anonymkode: 8fced...19b

Det er ofte noe de samme mennene som skal "hevde seg" internt på den måten heller ikke skjønner. Ofte kjører de såkalt "kødding" på ting hvor det er vanskelig å vite om de faktisk mener det de sier eller ikke. Det tjener man ikke på i lengden. Og, ofte ender det jo med at noen blir litt FOR fornærmende, og tråkker på et svakt punkt hos noen som blir butthurt over noe.

Det blir som med ironi og sarkasme - det krever litt av personen å utføre det på en god måte som ikke blir misforstått, og når ikke avsender engang klarer lese om mottakeren er interessert i slik sjargong, ender du bare opp med at folk blir mindre venner enn de kunne vært fordi man hele tiden skal tråkke den andre på tærne. Man vet jo ting om hverandre, og hvis den ene sier noe (kanskje uten å mene det vondt) som føles som "a little bit too much", koster det ikke så mye å ta igjen med å hive en håndgranat inn i samtalen du vet den andre ikke syns noe om. Også litt fordi du gir en lang faen i om "vennskapet" ikke varer så mye lenger.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (1 time siden):

Det er ofte noe de samme mennene som skal "hevde seg" internt på den måten heller ikke skjønner. Ofte kjører de såkalt "kødding" på ting hvor det er vanskelig å vite om de faktisk mener det de sier eller ikke. Det tjener man ikke på i lengden. Og, ofte ender det jo med at noen blir litt FOR fornærmende, og tråkker på et svakt punkt hos noen som blir butthurt over noe.

Det blir som med ironi og sarkasme - det krever litt av personen å utføre det på en god måte som ikke blir misforstått, og når ikke avsender engang klarer lese om mottakeren er interessert i slik sjargong, ender du bare opp med at folk blir mindre venner enn de kunne vært fordi man hele tiden skal tråkke den andre på tærne. Man vet jo ting om hverandre, og hvis den ene sier noe (kanskje uten å mene det vondt) som føles som "a little bit too much", koster det ikke så mye å ta igjen med å hive en håndgranat inn i samtalen du vet den andre ikke syns noe om. Også litt fordi du gir en lang faen i om "vennskapet" ikke varer så mye lenger.

En så enkel løsning på dette hadde vært om flere kvinner klarte å skrape sammen nok mot til å ta litt styringen. Men veldig få kvinner har dette i seg, og de fleste kvinner gjemmer seg bak den gamle holdningen om at det er mannen som skal ta styringen. Og ikke minst blir det lagt press på mannen fordi disse kvinnene kaller det veldig lite mandig når en mann lar kvinnen ta kontrollen, lede an. 
Vel, da blir det en hær av menn som prøver ut alt mulig forskjellig. Og så snart de kommer over noe som fungerer èn gang, ja da fungerer det kanskje to eller tre, kanskje flere ganger. Men det som er helt sikkert er at hyggelig, snill, høflig og respektfull er det som har gitt dårligst resultat i startfasen. Og da leter en mann etter noe annet som fungerer bedre

Anonymkode: 040c5...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

En så enkel løsning på dette hadde vært om flere kvinner klarte å skrape sammen nok mot til å ta litt styringen. Men veldig få kvinner har dette i seg, og de fleste kvinner gjemmer seg bak den gamle holdningen om at det er mannen som skal ta styringen. Og ikke minst blir det lagt press på mannen fordi disse kvinnene kaller det veldig lite mandig når en mann lar kvinnen ta kontrollen, lede an. 
Vel, da blir det en hær av menn som prøver ut alt mulig forskjellig. Og så snart de kommer over noe som fungerer èn gang, ja da fungerer det kanskje to eller tre, kanskje flere ganger. Men det som er helt sikkert er at hyggelig, snill, høflig og respektfull er det som har gitt dårligst resultat i startfasen. Og da leter en mann etter noe annet som fungerer bedre

Du er jo bare forvirret. Jeg er kvinne, og jeg vil ikke være en "kompis" som mannen skal slå i skulderen og erte. Jeg føler meg ikke feminin når en mann behandler meg som en kompis. Føler menn seg bra når de behandler dama si på den måten da? Føler man seg ikke mye mer maskulin når man er omsorgsfull og omtenksom ovenfor en kvinne? Og så kan man vel lekesloss og erte kompiser om det er så gøy. Men jeg er ikke en "kompis".

Anonymkode: d41a8...a51

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er jo bare forvirret. Jeg er kvinne, og jeg vil ikke være en "kompis" som mannen skal slå i skulderen og erte. Jeg føler meg ikke feminin når en mann behandler meg som en kompis. Føler menn seg bra når de behandler dama si på den måten da? Føler man seg ikke mye mer maskulin når man er omsorgsfull og omtenksom ovenfor en kvinne? Og så kan man vel lekesloss og erte kompiser om det er så gøy. Men jeg er ikke en "kompis".

Leste du det jeg skrev? Jeg er ikke forvirret, jeg har ingen problemer med å være høflig og respektfull, jeg har heller ikke noe problem med damene. Det jeg skriver her er noe et langt liv har lært meg, både observert og erfart 😅 godt mulig du ikke hadde likt en slik tilnærming, men det virker som om kvinner ikke har noen forståelse for at unge menn kan være minst like usikker på seg selv og ikke minst hva det innebærer å være en mann. Dette tar lang tid for veldig mange å lære seg, å bli trygg i seg selv. Og en del av denne prosessen er å nettopp gå igjennom veldig mange stadier, teste ut og se hva som funker og hva som føles riktig for dem. Det samme gjelder andre veien, det tar langt tid for de fleste kvinner å bli voksen selv. Dette er ikke et problem, det er bare en lang prosess, lengre enn vi alle skulle ønske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

En kommentar til. Du vet hva som får deg til å føle DEG «feminin», og hva som er riktig for DEG. Jeg vet hva som får MEG til å føle meg «maskulin» og hva som er riktig for MEG. Du kaller meg forvirret, jeg kaller deg fordomsfull. Jeg har mange sider ved meg som ikke ville fungert sammen med veldig mange «feminine» kvinner. Fortsatt er jeg en heterofil mann som tiltrekkes det «feminine». Jeg mistenker at du ville ansett meg som en «feminin» mann, kanskje du ville ansett meg som mindre mandig, men det er i så fall dine øyne. I andres øyne er jeg mannen med stor M, den mannen de vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste du det jeg skrev? Jeg er ikke forvirret, jeg har ingen problemer med å være høflig og respektfull, jeg har heller ikke noe problem med damene. Det jeg skriver her er noe et langt liv har lært meg, både observert og erfart 😅 godt mulig du ikke hadde likt en slik tilnærming, men det virker som om kvinner ikke har noen forståelse for at unge menn kan være minst like usikker på seg selv og ikke minst hva det innebærer å være en mann. Dette tar lang tid for veldig mange å lære seg, å bli trygg i seg selv. Og en del av denne prosessen er å nettopp gå igjennom veldig mange stadier, teste ut og se hva som funker og hva som føles riktig for dem. Det samme gjelder andre veien, det tar langt tid for de fleste kvinner å bli voksen selv. Dette er ikke et problem, det er bare en lang prosess, lengre enn vi alle skulle ønske

Du skriver at kvinner gjemmer seg bak en ide om at menn er de som tar initiativ. Vel, jeg kan ta initiativ, og jeg kan være tøff. Men tingen er at menn liker ikke alltid det. JEg er ikke en typisk feminin dame. Men når jeg dater en mann som er usikker på sin egen maskuline side, så blir han som regel truet av meg og usikker. Det går aldri bra. Det er ikke min jobb å gjøre mannen trygg på seg selv. Det må mannen jobbe med selv. Og min jobb er å jobbe med meg selv. 

Jeg får faktisk sjeldent svar fra menn når jeg tar kontakt først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver at kvinner gjemmer seg bak en ide om at menn er de som tar initiativ. Vel, jeg kan ta initiativ, og jeg kan være tøff. Men tingen er at menn liker ikke alltid det. JEg er ikke en typisk feminin dame. Men når jeg dater en mann som er usikker på sin egen maskuline side, så blir han som regel truet av meg og usikker. Det går aldri bra. Det er ikke min jobb å gjøre mannen trygg på seg selv. Det må mannen jobbe med selv. Og min jobb er å jobbe med meg selv. 

Anonymkode:

Det er ikke din jobb å få en mann til å bli trygg på seg selv. Det må den enkelte mannen som må gjøre selv, men du kan bidra? Det er ikke min oppgave å få kvinnen til å føle seg bra med seg selv, men jeg kan bidra. Vi påvirker jo hverandre uansett om vi vil eller ikke, og da kan det like gjerne/kanskje helst være i positiv forstand. 
Ja, det er en gammel holdning mange kvinner gjemmer seg bak. Like gammel som at kvinnen skal være hjemme, holde huset rent og maten klar. Lik som de mennene som ikke liker at du tar initiativ, så er det også kvinner som ønsker å være hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fungerer det bedre å overøse noen fine damer med komplimenter akkurat som 1000 andre simps har gjort med samme dama tror du?

Simps? 🤣

Anonymkode: 8593a...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 18.55):

En del menn starter samtalen på tinder med en fornærmelse. Feks "Fin frisyre, men antrekket er litt billig." Eller "Dialekten din er det ikke så mange som liker men jeg synes den er grei nok"  osv.

Hver gang menn gjør dette, så vekkes det en bitch i meg, og jeg blir ikke særlig trivelig å snakke med for å si det sånn. Selvfølgelig gidder jeg ikke treffe en mann som snakker sånn til meg. Hvem i alle dager funger denne teknikken på? Ihvertfall ikke på voksne damer 40+?

Du blir ikke trivelig å snakke med? Hvorfor snakker du med de? Ikke legg deg ut i diskusjon med idioter, de slår deg med erfaring på sitt nivå. 

Anonymkode: f37e0...bc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du noen gang sett menn som er gode kompiser drive å kødde med hverandre og dele ut div fornærmelser til hverandre, eller lekesloss med hverandre? Tror du de gjør det for å være hatefulle mot kompisen sin?

"Banter" kalles det vel på engelsk og er visst noe dere kvinner ikke klarer å forstå.

Jo, det har jeg sett mange ganger. Men å snakke sånn til kvinner man prøver å sjekke opp er noe helt annet. Kan ikke sammenlignes med guttahumor mellom menn. Men det er visst noe dere menn ikke klarer å forstå. 

Anonymkode: e85f4...3fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tinder har endret seg voldsomt til det negative siden steinalderen da folk som du fant en fast partner der.

Idag er stedet så useriøst at man vet ikke om man skal le eller gråte når noen på 35+ begynner å klage på noe, samtidig som man fortsatt er på Tinder. Like logisk som å klage over stor trafikk når man står midt på en motorvei, eller manglende utvalg av alkohol når man er i Sahara.

Anonymkode: 830da...c6e

Hvor gammel tror du at jeg er? 🤣 jeg er sent i 20 årene. Det er 3 år siden. 

Anonymkode: 8593a...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg behandler folk likt, og driver ikke med sånn fjortiskødding mot de mannlige vennene mine. Er du en venn, får du vennetreatment, uavhengig av kjønn. En potensiell kjæreste, vil nødvendigvis få litt spesialbehandling.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og nettopp derfor tenker jeg at det kan være lurt å ta kontakt først, fordi du da utelukker en del som har "sære ideer" omkring hvilket kjønn som skal gjøre hva.

Uten at jeg har noen statistikk på det, vil det logisk sett være en overvekt av dem som ikke har et problem med "motsatt" rollefordeling i en datingfase, som også har fått bort fra "kvinnens plass er i hjemmet"-type tanker. Litt overordnet, kan det vise frem noen tendenser til likestillingstankegang hvis man godtar at kvinnen tar kontakt først.

Gitt mengden likes kvinner har på datingapper ofte, tror jeg man har råd til å "ofre" de prosentene med likes som vil at mannen skal skrive først, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (4 timer siden):

Og nettopp derfor tenker jeg at det kan være lurt å ta kontakt først, fordi du da utelukker en del som har "sære ideer" omkring hvilket kjønn som skal gjøre hva.

Uten at jeg har noen statistikk på det, vil det logisk sett være en overvekt av dem som ikke har et problem med "motsatt" rollefordeling i en datingfase, som også har fått bort fra "kvinnens plass er i hjemmet"-type tanker. Litt overordnet, kan det vise frem noen tendenser til likestillingstankegang hvis man godtar at kvinnen tar kontakt først.

Gitt mengden likes kvinner har på datingapper ofte, tror jeg man har råd til å "ofre" de prosentene med likes som vil at mannen skal skrive først, uansett.

Er du mann eller kvinne? 

Når jeg skriver først svarer ikke menn. Bare en sjelden gang. Menn vil jage. Tydeligvis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du mann eller kvinne? 

Når jeg skriver først svarer ikke menn. Bare en sjelden gang. Menn vil jage. Tydeligvis. 

Nei, det er ikke derfor de ikke svarer. Det samme som når kvinner ikke svarer nå menn skriver først. Både kvinner og menn vil jakte, både kvinner og menn vil bli jaktet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er du mann eller kvinne? 

Kommer da helt an på hvem du prater med. Det er kvinner som liker å jage, også, og menn som ikke liker "jakt". Folk er forskjellige.

Hvorfor lurer du på hvilket kjønn jeg er? Fordi jeg skriver ting som ikke passer med din virkelighetsoppfatning?

Hvis jeg er interessert, ville jeg svart. Bank i bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 19.16):

De har lest en bok.  Husker ikke hva den heter.  Men det er visst et triks som skal  fungere....

Anonymkode: 5f8cb...6ba

På HVEM?

Hvem er så hjernedum at de sviper rundt på Tinder med den ene positive kommentaren etter den andre, og plutselig får et sånt underhånden kritikk og tenker "DETTE er mannen for meg!"

Jeg kan se for meg at det kan virke ved et møte, der man kan bedre justere inn hva man sier og man kan skru basert på reaksjon.... men på Tinder???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 4.06):

Kvinner forstår dette helt greit. jeg har hatt kvinnelige venner og selv kona er med på sånt. 

Men dette er ikke noe som kommer i bli kjent fasen uansett om du er mann eller kvinne; dette er noe som kjennetegner nære vennskap over tid.  Når man har blitt så godt kjent at man VET hva man kan kødde med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iðunn skrev (På 26.7.2024 den 19.23):

Hadde sletta matchen tvert!

Enig . Hadde ikke svart engang hvis kritikk var noe av det første de kom med . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...