Gå til innhold

Ensomhet. Jeg føler meg så aleine, om å være ensom.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har litt kontakt med min mor, ellers har jeg ingen venner. Jeg hadde en hund, hun døde av alderdom. Jeg har ikke råd til en ny hund og utgiftene dette medfører. Jeg bor i en ørliten by, jeg har ikke sertifikat til bil, har ingen hobbier og det eneste jeg gjør er å gå tur, spille PlayStation og sove/spise. Jeg vil ikke ha mange venner da jeg er introvert og lider av angst, men èn god venn jeg kan prate med av og til og som er hyggelig og grei. Skulle ønske jeg hadde en litt god venn. Er det andre som nærmer seg førti, som ikke har jobb pga. ufør. og som ikke har venner? 

Anonymkode: f328d...373

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg har litt kontakt med min mor, ellers har jeg ingen venner. Jeg hadde en hund, hun døde av alderdom. Jeg har ikke råd til en ny hund og utgiftene dette medfører. Jeg bor i en ørliten by, jeg har ikke sertifikat til bil, har ingen hobbier og det eneste jeg gjør er å gå tur, spille PlayStation og sove/spise. Jeg vil ikke ha mange venner da jeg er introvert og lider av angst, men èn god venn jeg kan prate med av og til og som er hyggelig og grei. Skulle ønske jeg hadde en litt god venn. Er det andre som nærmer seg førti, som ikke har jobb pga. ufør. og som ikke har venner? 

Jeg har lest om folk som har venner og familie, som føler seg ensomme. Jeg sikter til de som faktisk ikke har noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på ditt spørsmål, men kan det være aktuelt for deg å finne en hund å låne/ passe av og til?

Da vi fortsatt hadde hund, var vi så heldige å bli kjent med ei hundevant dame som var i lignende situasjon som den du beskriver. Ho og hunden fikk et nært forhold, og vi var trygge på at hunden hadde det bra hos henne om vi reiste bort. Ofte hadde ho hunden bare for kosen sin del. Vi har ikke hund lengre, men dama er selvsagt fortsatt en del av vår utvidede familie.

Som sagt- ikke svar på det du spurte om, men håper det er ok med tipset likevell 

Endret av Sydvesta Orkana
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

❣️❣️❣️

Anonymkode: 81b88...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du gå frem for å komme i kontakt med noen som kan bli en slik venn?

Anonymkode: d5b96...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig vondt at du har det sånn.

Først av alt: Jeg er glad for at du har kontakt med din mor ❤️

Men jeg tenker nok at du kanskje burde utfordre deg litt til tross for at du har angst og er introvert. Jeg har selv hatt helseangst, OCD, GAD, panikklidelse og antydning til PTSD, og som beskrevet i annen tråd, jeg er i full jobb, jobber i tillegg på en hjelpetelefon og har et godt sosialt liv nå. For hjelp finnes, og det finnes snille og forståelsesfulle mennesker. Du kan jo f.eks. ringe en av disse telefonene og øve deg litt på sosial interaksjon? Du kan snakke med kommunen om tilbud de har, hvor du kan møte andre mennesker, det finnes mange lavterskeltilbud. Jeg håper du får en litt sånn "dette skal jeg komme meg over"-følelse, og tør å ta din plass og posisjon i verden. For det fortjener du ❤️ 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere nettsider som formidler hundepass, og da kan du tjene noen ekstra kroner og samtidig få litt selskap. Kanskje får du nye bekjente også. Ønsker deg lykke til, og håper du finner noen. 

Anonymkode: 5971b...10f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her,  litt kontakt med mor, men har absolutt ingen venner.  Vanskelig å få seg venner, har engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse som ikke gjør det enklere.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...