Gå til innhold

Valg av robotklipper ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har planer om å kjøpe en robotklippe, og ser dei fleste naboer har kjøpt anten Gardena elller Husqverna, og sikkert bra begge. Ser mange legger robotklippere utfor salg m/ den begrunnelse av den passet ikkje til plenen. Med andre ord er det tydelegvis mange som ikkje har kjøpt robotklippere utan å vite .

Å kjøpe robotklipper med forliten rekkevidde er truleg ikkje så lurt, men det finnes snart like mange merker som stjerner på himmelen. Mange useriøse forhandlere som ikkje ivaretar  oppfølgning i ettekant  og  ingen som reiser spørsmål  om det når de handler  En robotklipper koster tross alt noen tusen, og ergeleg om ein ikkje får tatt service

Viktig å handle hos seriøse forhandlere som har servicepersonell. 

Viktig å ikkje kjøpe  klipper med god rekkevidde, ettersom den har lengre batteri kapasitet. 

Kasnkje  bedre å kjøpe ein som har rekkevidde på 600 kvm selv om plenen er bare 400 kvm.  

Anonymkode: 6a222...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Husqvarna 430x som har surret og gått i 7 år. Over 1000 ladesykluser og tett innpå 5000km.  Et hjulgir ble byttet første år på garanti, og etter seks år måtte jeg bytte en av kollisjonssensorene.

Kjøp en som har betydelig mer dekning enn plenen din så tar du høyde for at batteriet taper seg over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Whistler skrev (1 time siden):

Jeg har en Husqvarna 430x som har surret og gått i 7 år. Over 1000 ladesykluser og tett innpå 5000km.  Et hjulgir ble byttet første år på garanti, og etter seks år måtte jeg bytte en av kollisjonssensorene.

Kjøp en som har betydelig mer dekning enn plenen din så tar du høyde for at batteriet taper seg over tid.

Husqverna er nok eit godt merke, og har eit servicetilbud, men de er noe dyrere en Gardena. Det er ofte slik ein "får det ein betaler for" 

Anonymkode: 6a222...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...