Gå til innhold

Skjørtelengde for overvektig kvinne på 50 år?

AnonymBruker

Hva er korteste skjørtelengde for en tykkfallen femtiåring?   

16 stemmer

1. 1. Hvor skal skjørtet stoppe?

• Ikke bruk skjørt
      0
    • Du bør ikke vise anklene, engang
      0
    • Midt på leggen er greit
      3
    • Underkant av kneet
      3
    • Midt på kneet
      1
    • Øverst på kneet
      2
    • Midt på låret
      3
    • Bare det dekker rumpa er alt i orden
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bakgrunn først: Jeg har aldri vært tynn, men for en del år tilbake gikk jeg mye opp i vekt. Dette har jeg tatt tak i, og jobber med en betydelig livsstilsendring. Av den grunn har jeg gått ned ganske mye i vekt over en periode, og må skifte ut omtrent alle klærne mine. Jeg er fremdeles 7-8 kg for tung, men jobber med saken.

Uansett: jeg har tatt vare på noe klær fra perioden før den største vektoppgangen, og jeg har prøvd dem på meg for å se om noen av dem kan brukes i en overgangsperiode før jeg har nådd vektmålet mitt. En del av plaggene har fin passform og god kvalitet. De er fra 15-16 år tilbake, men ser utrolig nok ikke totalt utdatert ut. (Klassikere finnes faktisk :) .) Men så var det skjørtelengder, da. Noen av skjørtene er jeg litt i tvil om. Skjørtene var helt ok da jeg var 35, men hvor kort er for kort på en overvektig 50-åring? Jeg forstår at ikke alle mener det er noen aldersgrense på klesplagg, men selv synes jeg alder har litt å si. 

Jeg har selv bestemt meg for at skjørt som rekker til midt på kneskålene er innafor, men hva med skjørt som stopper øverst på kneskålene eller i overkant? Og i så fall: hvor mye i overkant? 

Ha i bakhodet at snittet er godt slik at skjørtene sitter pent i midjen og over hoftene. De er ikke syltrange, men enten rette eller lett utskrådd. Beina mine er ikke fleskete, men faste og muskuløse, som resultat av god og allsidig trening og mye aktivitet. 

Anonymkode: 6be73...ace

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har glemt ett alternativ "velg det du selv er komfortabel med".

Anonymkode: 8ec90...c16

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er selv 50 og ville nok ikke godt i noe kortere enn rett over kneet.

Men, man må kjenne på hva man selv er komfortabel med. 

Anonymkode: 2b378...7ab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes at skjørt kan være kortere dersom man har strømper under. Da synes jeg det er uproblematisk dersom skjørtene er over kneet/ midt på låret, selv på middelaldrende. Vekt synes jeg egentlig ikke har så mye å si så lenge skjørtet sitter fint og snittet er kledelig.

Uten strømper tenker jeg at rundt knærne er en komfortabel og elegant lengde for din aldersgruppe. Men det finnes så klart unntak som slipper unna med hva som helst. Så dette blir på generelt grunnlag 😊

Anonymkode: a2911...bf8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er straks 40 og bruker korte skjørt/kjoler. Jeg har en slank timeglass figur men det jeg merker er at kroppens proporsjoner er litt annerledes enn før. Nå har jeg mer rumpe enn jeg hadde som ung ikke at det gjør noe men det betyr at mini skjørt må være litt lengre enn før da baken/hofter tar litt mere plass. De super korte mini kjole modellene passer ikke kroppen min lengre da de ikke dekke nok viss man har litt form over rumpa. Så for min del utgår de men litt lengre mini skjørt/kjoler bruker jeg fremdeles og ser ikke noen grunn til at dette skal ha aldersgrense.

Du må rett og slett prøve og se hvordan de sitter på kroppen. Ikke se deg blind på størrelse. Proposisjoner har også mye å si.

Anonymkode: 76a16...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...