Gå til innhold

Jentedrama, vokser de det av seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter trakk seg unna når jentedramaet sto på som værst i 7ende klasse. Det ble en ensom sommer før ungdomsskolen, men fant heldigvis sin gjeng på ungdomsskolen. Det var en morsom gjeng med både gutter og jenter som ikke var opptatt av å være populær.  De går nå på videregående og henger fortsatt sammen ❤️ jeg syns min datter var råtøff som turte å gå sin egen vei og være tro til sine verdier.  

Anonymkode: 10622...983

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Og likevel sitter folk her inne og ønsker jeg jenter istedenfor gutter 😆😆😆

Anonymkode: 6245b...fa4

Du må ikke ta alt du leser her inne for god fisk.

I min oppvekst var det en liten gruppe av jentene som skapte drama og intriger. På lik linje med at det var en liten gruppe av guttene som skapte kvalme. 

Resten av elevene bestod av jenter og gutter som oppførte seg bra og ikke plaget andre. 

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 14-åring holder seg unna alt drama, hun fikk nok av det etter 8.klasse.

Men jeg kjenner flere godt voksne damer som enda ikke har vokst ifra å være dramaqueens. Så jeg antar det ikke er noen fasit på når eller om noen vokser fra det.

Anonymkode: 656e0...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (4 timer siden):

Du må ikke ta alt du leser her inne for god fisk.

I min oppvekst var det en liten gruppe av jentene som skapte drama og intriger. På lik linje med at det var en liten gruppe av guttene som skapte kvalme. 

Resten av elevene bestod av jenter og gutter som oppførte seg bra og ikke plaget andre. 

Samme her. Jeg har aldri opplevd noe "jentedrama". Her var det guttene som mobbet og kom med kommentarer.

Dette har nok mer med personlighet å gjøre enn kjønn.

Anonymkode: 1c04c...9f1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og likevel sitter folk her inne og ønsker jeg jenter istedenfor gutter 😆😆😆

Anonymkode: 6245b...fa4

Ja. Er sjeleglad jeg har jente ❤️

Anonymkode: e5166...9c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne er kvinne verst...gjelder flertallet av kvinner dessverre, uansett alder.

Anonymkode: 3eac3...6d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som en tidligere guttejente syns jeg dette er så krevende å veilede datteren min i! Har mest lyst å si "drit i de teite mean girls'ene, og heng med noen andre istedet!!", men dette holder ikke for datteren min. Er livredd for at hun ikke slutter å la seg påvirke av disse hersens sjefete jentene som driver med hierarki-spill og er så opptatt av posisjon og alt det derre jente-dramaet.

Noen jente-foreldre med gode råd?

Anonymkode: 60be1...dc8

Bli kvitt kvinneforakten din som smitter over på din datter?

Anonymkode: 88df0...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg trenger også tips her! Jenter er altså så slemme mot hverandre, men om man skal ha jentevenner virker det som man må bare godta det? Jeg er sliten allerede og jenta begynner bare i 3. klasse. Vet det bare er starten, men skjønner ikke hvor det skal ende... 

Anonymkode: 3b9ea...466

Lær jenta de til å bli trygg på seg selv, og at man absolutt ikke må være en del av den jentegjengen som holder på slik, altså finne sin egen vei og ekte venner vil dukke opp etterhvert. 

Har jobbet på arbeidsplasser hvor det er mest kvinner som jobber. Å det er så mye drama, baksnakking og sladring. Å det er voksne mennesker... 

Anonymkode: 7600a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og 2 andre jenter trakk oss unna jentedramaet på barneskolen. På ungdomsskolen havnet jeg desverre i samme klasse som jentene i barneskolen (som skapte drama) og etter jeg opplevde at jeg ble målskive for dem så hadde foreldrene mine møte med skolen og jeg fikk bytte klasse. Er sjeleglad for det i dag, fordi mine beste venninner i 20 år nå er fra denne nye klassen. 

Har selv en datter nå, og håper hun også velger å holde seg unna drama. Jeg skal veilede henne så godt jeg kan.

Anonymkode: c1d3f...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja er vel svaret på det. Noen jenter bruker MYE tid og krefter på å styre blant jentene i gjengen og sette disse opp mot hverandre for å posisjonere seg. De elsker drama, enten de selv er involvert, eller å skape drama og intriger på andres vegne ved å baksnakke og lyve. Bak disse jentene står ofte en mor som ikke har sluttet med slikt ennå. Og det starter fryktelig tidlig for noen, helt nede i barnehagealder faktisk, og disse gir seg ikke selv om de er voksne. 

De aller fleste jenter har en drama periode mot slutten av barneskolen, men dette pleier å gå over når i løpet av vgs. Russetiden er den perfekte tiden til å møte intriger og drittoppførsel fra jenter (og gutter for så vidt, men av en litt annen type). Russebusser med 30 jenter som har gjort en avtale to år i forveien og ikke egentlig kjenner hverandre så godt, er å be om bråk for en hver forelder. 

Har vært heldig og har en vennegjeng som jeg har kjent siden vgs som aldri har hatt intriger eller uvennskap, og har heldigvis få nyere venninner som er drama-folk også. Men sannelig må jeg forholde meg til et par mødre i klassen til datteren min som har slike tendenser.. Og de er godt voksne.. Der er det stadig dårlig stemning..

Anonymkode: f0921...bdf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er jenta di? Datteren min på 12 har det på samme vis, men hun er fullstendig utestengt fra den «kule gjengen» som regjerer på skolen. Og det er virkelig et hierarki. 
 

Jeg er i starten av 40 årene og har hittil i livet vært ganske spart for jentedrama, og arbeidsplassene mine har det knapt vært baksnakking(meg bekjent) Nåværende arbeidsplass derimot! To-tre grusomme damer i slutten av førtiåra og femtiårene som tydeligvis ser meg som en trussel. Jeg snakkes om, hviskes om og blir målt opp og ned med bitch-blikket(som min datter så fint kaller det) Så man er visst ikke helt fritatt fra det som voksen heller. 
 

Jeg lar meg i liten eller ingen grad påvirke, og behandler de likt som alle andre, men med en kjølig distanse. Lar det aldri være synlig at jeg lar meg påvirke av de, og oppfordrer datteren min til å kjøre samme taktikk. 

Anonymkode: 2338f...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er jenta di? Datteren min på 12 har det på samme vis, men hun er fullstendig utestengt fra den «kule gjengen» som regjerer på skolen. Og det er virkelig et hierarki. 
 

Jeg er i starten av 40 årene og har hittil i livet vært ganske spart for jentedrama, og arbeidsplassene mine har det knapt vært baksnakking(meg bekjent) Nåværende arbeidsplass derimot! To-tre grusomme damer i slutten av førtiåra og femtiårene som tydeligvis ser meg som en trussel. Jeg snakkes om, hviskes om og blir målt opp og ned med bitch-blikket(som min datter så fint kaller det) Så man er visst ikke helt fritatt fra det som voksen heller. 
 

Jeg lar meg i liten eller ingen grad påvirke, og behandler de likt som alle andre, men med en kjølig distanse. Lar det aldri være synlig at jeg lar meg påvirke av de, og oppfordrer datteren min til å kjøre samme taktikk. 

Anonymkode: 2338f...de3

Andreklasse. Ts.

Anonymkode: 60be1...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det viktige er å styrke jentene så de skjønner at de ikke trenger å henge med folk som driver med renkespill og drama. blir det for mye så gå til noen andre i verste fall skift klasse eller skole.

Anonymkode: 36fb8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor gammel er jenta di? Datteren min på 12 har det på samme vis, men hun er fullstendig utestengt fra den «kule gjengen» som regjerer på skolen. Og det er virkelig et hierarki. 
 

Jeg er i starten av 40 årene og har hittil i livet vært ganske spart for jentedrama, og arbeidsplassene mine har det knapt vært baksnakking(meg bekjent) Nåværende arbeidsplass derimot! To-tre grusomme damer i slutten av førtiåra og femtiårene som tydeligvis ser meg som en trussel. Jeg snakkes om, hviskes om og blir målt opp og ned med bitch-blikket(som min datter så fint kaller det) Så man er visst ikke helt fritatt fra det som voksen heller. 
 

Jeg lar meg i liten eller ingen grad påvirke, og behandler de likt som alle andre, men med en kjølig distanse. Lar det aldri være synlig at jeg lar meg påvirke av de, og oppfordrer datteren min til å kjøre samme taktikk. 

Anonymkode: 2338f...de3

Hold deg unne kvinnedominerte arbeidplasser, uansett. Jeg skiftet til et sted der vi er 2 kvinner, her er det "enkle" menn som jobber :) Veldig greit miljø, kvinner er ekstreme når det kommer til å se på andre kvinner som en trussel og fiende. Samtidig kan de gå over lik for en mann, helt utrolig. Slik er kvinnen gjennomsnittlig dessverre.

Anonymkode: 3eac3...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...