Gå til innhold

Er det greit å snakke i telefonen når man er med venner?

DoorKnob

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som har for vane å ta telefonen og føre ganske lange samtaler når vi er sammen.
Samtalene er av hverdagslig karakter og er således ikke nødvendige. 
Hen informerer heller ikke den som ringer om at jeg er i rommet.

Jeg tenker at dette er dårlig gjort både overfor meg og den som ringer. Hva tenker dere?
Hva gjør dere når noen ringer? Jeg gir beskjed om at jeg er hos en kompis og spør om jeg kan ringe opp senere.

Jeg må få understreke at dette som alt annet her i verden er situasjonsbetinget.
Det kan være at dette er greit i mange sammenhenger og vennskapsforhold.

Men jeg syns personlig at det er noe veldig rart med å sitte å måtte høre på en samtale jeg ikke er en del av 
i 10 minutter :P Jeg er jo ikke hjemme, så jeg kan liksom ikke gjøre så mye annet enn å sitte der å se dum ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg får en telefon fra noen som bare skal småprate om løst og fast, så sier jeg fra at jeg har besøk og spør om vi kan snakkes senere på kvelden. 

Kanskje du bør oppdra kameraten din litt. Neste gang han setter seg til å prate med noen, sier du at "nå som du ble opptatt så drar jeg, vi snakkes!"

Hvis dette er noe som skjer til stadighet, så ville jeg lurt på om han gjorde det for å bli kvitt meg. Det er ikke vanlig å sette seg til i lange telefonsamtaler når man har besøk...

Anonymkode: f3c9b...2b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er uforskammet, å ta telefonen og høre hva vedkommende vil osv er greit, men å sitte lenge å småprate når du er med andre er ikke greit.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen som aldri pleier å ringe, så svarer jeg for å sjekke om det er noe alvorlig som har skjedd, deretter informerer jeg om at jeg er opptatt og ringer tilbake når jeg kan. Er det noen som pleier å ringe meg, så svarer jeg ikke og sender en sms om at jeg ringer tilbake. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som gjerne setter seg godt til rette og snakker om løst og fast, og drar samtalen videre med spørsmål. Jeg har begynt å gå når telefonen hennes ringer, jeg sier "å det var koselig å treffe deg, jeg må løpe, vi snakkes da!". 

Har en venninne som svarer telefonen med "hei! Jeg har besøk av/er med, var det noe viktig eller kan jeg ringe senere?" Og legger på. Føler meg så viktig og prioritert da, og jeg gjør det samme selv. 

Anonymkode: 9d47a...cc8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhøflig. Man kan ringe oppigjen senere.

Anonymkode: 6e533...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...