AllahBallah Skrevet 26. juli 2024 #21 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har det veldig fint i hverandre sitt selskap uavhengig av hvor vi er. Det er kun ferier hun ønsker mer luksus, her hjemme koser vi oss like mye med kebab i min beskjedne leilighet. Anonymkode: 3495f...d94 Hun har kanskje aldri opplevd en enkel ferie før? Fortsatt noe du kan ta ansvar for, mener nå jeg. 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 26. juli 2024 #22 Del Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 22.11): Kjæresten tok meg i forsvar og minnet foreldrene på at penger ikke er alt her i livet, Du har ei flott dame, hold fast på hun der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #23 Del Skrevet 27. juli 2024 Kan forstå faren. Personlig ville jeg ikke levd på rikmannsdatterens premisser når det kommer til luksus. I så fall betyr det at hun alltid må betale for deg. Klarer hun virkelig ikke å dra på en vanlig ferie? Anonymkode: f1eb6...42f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #24 Del Skrevet 27. juli 2024 Hva med å ta hun med på de feriene som ditt budsjett tillater? Hvordan takler din kjæreste det? Du vil vel mest trolig aldri ha økonomi som hennes far, så dette er jo fremtiden. Anonymkode: 303a1...74a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #25 Del Skrevet 27. juli 2024 AllahBallah skrev (På 25.7.2024 den 22.16): På tide at du tar initiativ og styrer feriene litt, kanskje? 😊 Ta henne med til et hyggelig men rimelig hotell i Køben, for eksempel. Velg ut noen enkle restauranter. Forhåpentligvis klarer hun likevel å trives i ditt selskap 😀 Så lenge jeg har penger verken reiser eller spiser jeg rimelig, når tid til reise er knapp, og det er opplevelser som gir meg mye. I perioder jeg har tjent mer enn mannen har jeg derfor spandert slikt, og motsatt. Det er ganske normalt i forhold. Anonymkode: 15165...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 27. juli 2024 #26 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg tenker at du, og dama, velger ting som dere har råd til. Altså dere bruker ikke opp hennes sparepenger. Dere kan bruke det som dere tjener, og så deler dere. Jenta skal ikke betale alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 27. juli 2024 #27 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Din tabbe ts. I min yngre år datet jeg selv en rikmannsdatter en periode. Da var jeg konsekvent. Skulle vi ut å spise eller feriere så var det etter min lommebok. Også fordi noe annet prisnivå hadde uansett ikke hun tjent inn, men fått fra foreldrene. Så i prinsippet har ts spist på restauranter og sovet på hoteller som ikke daten betalte men foreldrene hennes. På grensen til å snylte. Hun jeg datet fant uansett ut at hun var for fin på det til å dra på teltturer, slitne trestjerners hotell og billige spisesteder. Her har ts allerede kommet skjevt ut, står i gjeld til de rike foreldrene, og er dømt til å tape. Anonymkode: 05e7f...e38 Ja jeg tenker de har sløst vekk penger de ikke har tjent men bare brukt det som jenta har av sparepenger. Derfor gispet foreldrene. Jenta vår bruker opp sparepenger på å spandere turer og restauranter. Og kjæresten lar det skje. Slutt med dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 27. juli 2024 #28 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 22.56): Ja, jeg er forsåvidt trygg på henne, men så lenge det er faren som i stor grad finansierer hennes livsstil undres jeg jo om hun ville valgt meg dersom ultimatumet kom. Kanskje jeg tar sorgene på forskudd og at det aldri skjer, men foreldrenes reaksjon fikk meg på disse tankene. Jeg skal uansett på ingen måte initiere eller oppmuntre til konflikt mellom dem. Anonymkode: 3495f...d94 Jeg tror vel ikke faren kommer til å finanisere datteren for resten av livet - så enten må jo hun skaffe seg egen inntekt for å fortsette samme livstil eller finne seg en partner som gjør det. Tror hvis forholdet skal kunne fungere må hun endre livsstil - men det virker det kanskje ikke som hun vil Dette må du jo få testet ut så snart som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #29 Del Skrevet 27. juli 2024 Ardenus skrev (9 timer siden): Du har ei flott dame, hold fast på hun der. Nja, jeg er litt uenig. Hun er opptatt av luksus og det å flotte seg selv om TS ikke har råd til en slik livsstil. Og det at hun sier til faren at penger er ikke alt stemmer ikke for henne. Hun er åpenbart opptatt av penger, bruke penger og luksus. Hadde hun ikke vært opptatt av det ville hun heller har null problem med å nedskalere og dra på turer / ferier som TS også har råd til. Men det ønsker hun ikke Anonymkode: eaf96...649 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #30 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja, jeg er litt uenig. Hun er opptatt av luksus og det å flotte seg selv om TS ikke har råd til en slik livsstil. Og det at hun sier til faren at penger er ikke alt stemmer ikke for henne. Hun er åpenbart opptatt av penger, bruke penger og luksus. Hadde hun ikke vært opptatt av det ville hun heller har null problem med å nedskalere og dra på turer / ferier som TS også har råd til. Men det ønsker hun ikke Anonymkode: eaf96...649 Luksusferier og god mat handler om opplevelsen, ikke om å "flotte seg". Det at de står klar og tar bilen og bagasjen i det du kommer. Følger deg til rommet, der det står kald drikke og frukt klar. Du har balkong med utsikt mot sjø eller basseng, myk og god seng, aircondition. Får tørre handklær hver dag, servering ved bassenget, de arrangerer om du vil på utflukter eller booke et bord på restaurant. Når du kommer til restauranten vet de hvilket hotell som har bestilt, og du får et veldig godt bord, og topp service. Er da jeg virkelig senker skuldrene og kjenner på feriefølelsen. Derfor er det verdt pengene. Og da mannen tok etterutdanning mens jeg var i godt betalt jobb tok jeg også hele regningen for dette, da en viktig del av opplevelsen var at han er med. (og, nei, vi legger ikke ut bilder. Familie og venner vet hvor vi er i Italia, for eksempel. Men ingenting om budsjett eller prisnivå hotell) Anonymkode: 15165...a2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 27. juli 2024 #31 Del Skrevet 27. juli 2024 Du burde stått tydeligere på at du vil ha en ferie du kunne hatt råd til. Inntrykket du gir er at du ikke er så veldig vanskelig å overtale til fine ferier, middager og det gode liv. De har nok sett lignende typer før som ganske fort blir godt vant. Og da er veien kort til at du lener deg på datteren/familien istedenfor å bli sulten på å utvikle egen karriere og inntjening. For hvorfor skal du når du vet (eller tror du vet) at du kan alltids lene deg på dama og familien? Skjønner godt foreldrene her. Og spesielt hvis det blir unger i bildet så kan en lykkejeger virkelig begynne å slappe og ha litt ammunisjon mot familien for å hustle penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #32 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Din tabbe ts. I min yngre år datet jeg selv en rikmannsdatter en periode. Da var jeg konsekvent. Skulle vi ut å spise eller feriere så var det etter min lommebok. Også fordi noe annet prisnivå hadde uansett ikke hun tjent inn, men fått fra foreldrene. Så i prinsippet har ts spist på restauranter og sovet på hoteller som ikke daten betalte men foreldrene hennes. På grensen til å snylte. Hun jeg datet fant uansett ut at hun var for fin på det til å dra på teltturer, slitne trestjerners hotell og billige spisesteder. Her har ts allerede kommet skjevt ut, står i gjeld til de rike foreldrene, og er dømt til å tape. Anonymkode: 05e7f...e38 Jeg datet en slik en som deg en gang. Jeg er ikke rikmannsdatter, men har selv en veldig god jobb og med det også veldig god økonomi. Han skulle ALLTID på de billigste stedene, uansett. Det var et prinsipp for ham. Selv når jeg tilbød å betale var det nei. Det gidder man faktisk ikke i lengden. Tror like barn leker best. Anonymkode: 3e62a...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 28. juli 2024 #33 Del Skrevet 28. juli 2024 Tråden er ryddet for persondebatt,brukerdebatt,avsporing,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå