AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Del Skrevet 25. juli 2024 Jeg har det siste halvåret datet datteren av en veldig rik far, såpass at barna også kan sies å være rike. Vi har de siste månedene vært kjærester. Dama er flott, ingen diva på noen måter, men fordi hun alltid har levd i luksus har vi i sommer feriert i villaer og hoteller LANGT over mitt budsjett, også en del restauranter som opererer med spinnville priser. Jeg gjorde det klart at jeg ikke kan bruke så mye penger på disse tingene og det forstod hun veldig godt, det var ikke noe problem. Tidligere har jeg møtt faren bare en gang i forbifarten fordi han er travel, men i dag har vi vært med familien hennes og i løpet av dagen ble jeg spurt av faren hva jeg gjør "på si" for å ha råd til slike ferier (de vet allerede hva jeg jobber med og ca. lønn). Jeg sa da som det er at datteren hadde betalt mesteparten fordi jeg ikke har økonomi til mer enn normale hotell og restauranter. Da GISPET moren og faren så alt annet enn fornøyd ut. Kjæresten tok meg i forsvar og minnet foreldrene på at penger ikke er alt her i livet, og da bestemte faren at vi legger samtalen død. Det ble en noe uggen stemning resten av dagen og nå sitter jeg med følelsen av at familien hennes ikke aksepterer meg, at de helst skulle sett henne med en som kommer fra en like velstående familie. Før dette var stemningen veldig god. Jeg har god økonomi, over snittet, men på ingen måte i nærheten av dem. Uansett, vi kjørte hjem til henne og før jeg kjørte hjem (vi bor enda separat) nevnte jeg at foreldrene ikke virket å være imponert over meg og økonomien i forholdet vårt, hvor hun svarte at jeg skulle ignorere dem, at de "bare er sånn". Jeg bekymrer meg vel egentlig for tre ting, enten at de snakker henne ut av forholdet, at det blir dårlig stemning i familien fordi hun velger å fortsette forholdet, og hvordan stemningen eventuelt blir på videre sammenkomster. Kanskje ingen her som har vært i en lignende situasjon og jeg har ikke et konkret spørsmål, men jeg søker noen gode innspill uansett da jeg nå føler meg veldig skuffet og usikker. Anonymkode: 3495f...d94 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 25. juli 2024 #2 Del Skrevet 25. juli 2024 På tide at du tar initiativ og styrer feriene litt, kanskje? 😊 Ta henne med til et hyggelig men rimelig hotell i Køben, for eksempel. Velg ut noen enkle restauranter. Forhåpentligvis klarer hun likevel å trives i ditt selskap 😀 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #3 Del Skrevet 25. juli 2024 Denslags mennesker er slitsomme å ha i nærmeste familie... Anonymkode: 23fd4...ec9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #4 Del Skrevet 25. juli 2024 Kanskje de tidligere har brent seg på "golddiggers" og er skeptisk av natur. Jeg ville uansett snakket med kjæresten om å legge lista lavere og at dere kan gjøre ting dere begge har råd til. Det er ikke slik at hun må bestemme alt og alltid skal velge. Jeg hadde ikke vært komfortabel med at partner skulle både bestemme og betale for alt Anonymkode: eaf96...649 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Del Skrevet 25. juli 2024 Vær trygg på at hun velger å være sammen med deg på tross av hva foreldrene hennes mener. Hun tar deg i forsvar når foreldrene ble ufine, det er et godt tegn. Hun virker selvsikker. Det viktigste er at du ikke prøver å grave en grøft mellom henne og familien hennes. Men du skal selvfølgelig ikke ta imot dritt hvis det kommer, da skal du kunne forlate situasjonen eller sette grenser. Anonymkode: d4515...83c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #6 Del Skrevet 25. juli 2024 Hva gjør moren (hun som gispet) for å skaffe penger til familien da? Eller er det mannen som betaler hennes ferier? Anonymkode: bdc75...4f4 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Del Skrevet 25. juli 2024 7 minutter siden, AllahBallah said: På tide at du tar initiativ og styrer feriene litt, kanskje? 😊 Ta henne med til et hyggelig men rimelig hotell i Køben, for eksempel. Velg ut noen enkle restauranter. Forhåpentligvis klarer hun likevel å trives i ditt selskap 😀 Vi har det veldig fint i hverandre sitt selskap uavhengig av hvor vi er. Det er kun ferier hun ønsker mer luksus, her hjemme koser vi oss like mye med kebab i min beskjedne leilighet. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje de tidligere har brent seg på "golddiggers" og er skeptisk av natur. Jeg ville uansett snakket med kjæresten om å legge lista lavere og at dere kan gjøre ting dere begge har råd til. Det er ikke slik at hun må bestemme alt og alltid skal velge. Jeg hadde ikke vært komfortabel med at partner skulle både bestemme og betale for alt Anonymkode: eaf96...649 Det kan være. Da vi ble kjent var jeg ikke kjent med hennes situasjon, men jeg forstår deres skepsis. I datingfasen var vi på et par kortere utflukter av alminnelig natur på min regning, og selv om vi hadde det fint var ikke hun begeistret over boforholdene (fint hotell, men som sagt ikke noe luksus). Derfor fikk hun styre når vi skulle på lenger sommerferie, og jeg betalte kun det jeg vanligvis ville betalt for en ferie av den lengden mens hun betalte det som ble ekstra (mesteparten). 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vær trygg på at hun velger å være sammen med deg på tross av hva foreldrene hennes mener. Hun tar deg i forsvar når foreldrene ble ufine, det er et godt tegn. Hun virker selvsikker. Det viktigste er at du ikke prøver å grave en grøft mellom henne og familien hennes. Men du skal selvfølgelig ikke ta imot dritt hvis det kommer, da skal du kunne forlate situasjonen eller sette grenser. Anonymkode: d4515...83c Ja, jeg er forsåvidt trygg på henne, men så lenge det er faren som i stor grad finansierer hennes livsstil undres jeg jo om hun ville valgt meg dersom ultimatumet kom. Kanskje jeg tar sorgene på forskudd og at det aldri skjer, men foreldrenes reaksjon fikk meg på disse tankene. Jeg skal uansett på ingen måte initiere eller oppmuntre til konflikt mellom dem. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva gjør moren (hun som gispet) for å skaffe penger til familien da? Eller er det mannen som betaler hennes ferier? Anonymkode: bdc75...4f4 Jeg vet bare at hun har noen hobbyer som tar mye tid, utover det vet jeg ikke hvordan de gjør det. Anonymkode: 3495f...d94 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #8 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): det er faren som i stor grad finansierer hennes livssti Tipper dette ikke handler om deg i det hele tatt, men handler om at hun sløser vekk foreldrenes penger. Kanskje hun til og med lyver til foreldrene og sier at hun bruker pengene på fornuftigere ting enn ferie. Anonymkode: 43cdd...930 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #9 Del Skrevet 25. juli 2024 Skjønner ikke problemet. Det der kommer de over. Faren kan jo tilby deg jobb i firmaet sitt (inspirert av amerikanske filmer), så får du vel lønna han mener du bør ha etter hvert. Ellers så synes jeg ikke du skal tenke så mye på det. Anonymkode: 5d851...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 25. juli 2024 #10 Del Skrevet 25. juli 2024 Tenker du bare må være trygg i deg selv. Dersom penger var viktig for henne hadde hun ikke datet deg. Og er dere riktig for hverandre og hun har det bra, vil nok foreldrene hennes akseptere deg med tiden. Du har vært åpen og ærlig om din økonomi, og at du ikke har råd til luksus, oh det var uproblematisk for henne. Hun vil åpenbart være sammen med deg, og ser kvaliteter i deg som hun liker. Det er sikkert sunt for foreldrene å omgås «vanlige folk», kanskje de innser at det er viktigere at datteren er lykkelig, enn at hun har en rik kjæreste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #11 Del Skrevet 25. juli 2024 Jeg er en rik far. Jeg forventer at mannen min datter skal bli sammen med betaler hestene, privatsjåførene, bolig og helst har egen villa i Spania der han inviterer. Hvis han også er aksjemegler og kommer med gode tips så er jeg lettere å ha med å gjøre. Anonymkode: e5392...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #12 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det siste halvåret datet datteren av en veldig rik far, såpass at barna også kan sies å være rike. Vi har de siste månedene vært kjærester. Dama er flott, ingen diva på noen måter, men fordi hun alltid har levd i luksus har vi i sommer feriert i villaer og hoteller LANGT over mitt budsjett, også en del restauranter som opererer med spinnville priser. Jeg gjorde det klart at jeg ikke kan bruke så mye penger på disse tingene og det forstod hun veldig godt, det var ikke noe problem. Tidligere har jeg møtt faren bare en gang i forbifarten fordi han er travel, men i dag har vi vært med familien hennes og i løpet av dagen ble jeg spurt av faren hva jeg gjør "på si" for å ha råd til slike ferier (de vet allerede hva jeg jobber med og ca. lønn). Jeg sa da som det er at datteren hadde betalt mesteparten fordi jeg ikke har økonomi til mer enn normale hotell og restauranter. Da GISPET moren og faren så alt annet enn fornøyd ut. Kjæresten tok meg i forsvar og minnet foreldrene på at penger ikke er alt her i livet, og da bestemte faren at vi legger samtalen død. Det ble en noe uggen stemning resten av dagen og nå sitter jeg med følelsen av at familien hennes ikke aksepterer meg, at de helst skulle sett henne med en som kommer fra en like velstående familie. Før dette var stemningen veldig god. Jeg har god økonomi, over snittet, men på ingen måte i nærheten av dem. Uansett, vi kjørte hjem til henne og før jeg kjørte hjem (vi bor enda separat) nevnte jeg at foreldrene ikke virket å være imponert over meg og økonomien i forholdet vårt, hvor hun svarte at jeg skulle ignorere dem, at de "bare er sånn". Jeg bekymrer meg vel egentlig for tre ting, enten at de snakker henne ut av forholdet, at det blir dårlig stemning i familien fordi hun velger å fortsette forholdet, og hvordan stemningen eventuelt blir på videre sammenkomster. Kanskje ingen her som har vært i en lignende situasjon og jeg har ikke et konkret spørsmål, men jeg søker noen gode innspill uansett da jeg nå føler meg veldig skuffet og usikker. Anonymkode: 3495f...d94 Jeg tenker du overtenker her. Fordi det som betyr noe er jo hva hun vil og ikke hva de vil. Også er det ikke forsent å imponere dem senere. Anonymkode: 44a3b...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #13 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør moren (hun som gispet) for å skaffe penger til familien da? Eller er det mannen som betaler hennes ferier? Anonymkode: bdc75...4f4 Begge gispet slik jeg leste det. Ts. Han fisket nok etter om du drev med aksjer eller eiendom på si. Og det kan hende du må øke ambisjonene om du skal holde på damen på sikt, om Hub ikke var fornøyd med middens standard så må du regne med at det vil koste og at du etterhvert må betale mer. Men om du ikke driver med feks aksjer det i stort - og dersom dette er noe faren driver med - kan du jo vurdere om du kan fatte interesse og få noen tips osv. for både å bygge relasjon og kompetanse. Man trenger ikke eie mye for å delta. Med mindre du synes det er høre kjedelig. De trenger å vite at du ikke bare er hel ved, men at det er tak i deg. En ok jobb mex øk over sluttet er en bra start. Anonymkode: e6c85...433 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #14 Del Skrevet 25. juli 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Begge gispet slik jeg leste det. Ts. Han fisket nok etter om du drev med aksjer eller eiendom på si. Og det kan hende du må øke ambisjonene om du skal holde på damen på sikt, om Hub ikke var fornøyd med middens standard så må du regne med at det vil koste og at du etterhvert må betale mer. Men om du ikke driver med feks aksjer det i stort - og dersom dette er noe faren driver med - kan du jo vurdere om du kan fatte interesse og få noen tips osv. for både å bygge relasjon og kompetanse. Man trenger ikke eie mye for å delta. Med mindre du synes det er høre kjedelig. De trenger å vite at du ikke bare er hel ved, men at det er tak i deg. En ok jobb mex øk over sluttet er en bra start. Anonymkode: e6c85...433 At jeg har investert i aksjemarkedet over flere år og hva jeg har av andre hobbyer har kjæresten allerede fortalt han, og vi snakket litt om det tidligere på dagen, hva slags strategi jeg hadde valgt, (urealisert) avkastning og syn på markedet, samt andre ting som politikk, familie osv. Så vi klikket godt i starten og han var allerede da klar over at dette ikke er penger jeg tar ut og at det er langt fra samme summer som han er vant med. Det med ambisjoner er et godt poeng, og ambisiøs er jeg i grunn, men ikke der at jeg tar sikte på å omtales i Finansavisen regelmessig. Vi er enda relativt unge, så jeg har absolutt ikke slått meg til ro med min nåværende økonomiske situasjon eller personlige utvikling. 1 hour ago, AnonymBruker said: Tipper dette ikke handler om deg i det hele tatt, men handler om at hun sløser vekk foreldrenes penger. Kanskje hun til og med lyver til foreldrene og sier at hun bruker pengene på fornuftigere ting enn ferie. Anonymkode: 43cdd...930 For alt jeg vet kan det være datteren de i hovedsak reagerte på, ja, det hadde jeg ikke tenkt på! 52 minutter siden, Forumkonto said: Tenker du bare må være trygg i deg selv. Dersom penger var viktig for henne hadde hun ikke datet deg. Og er dere riktig for hverandre og hun har det bra, vil nok foreldrene hennes akseptere deg med tiden. Du har vært åpen og ærlig om din økonomi, og at du ikke har råd til luksus, oh det var uproblematisk for henne. Hun vil åpenbart være sammen med deg, og ser kvaliteter i deg som hun liker. Det er sikkert sunt for foreldrene å omgås «vanlige folk», kanskje de innser at det er viktigere at datteren er lykkelig, enn at hun har en rik kjæreste. Ja, jeg håper de ser det sånn med tiden, for vi begge ønsker å være sammen langsiktig og etter hvert få barn, og da er det viktig at vi kommer overens med hverandres familie. Hun kommer godt overens med min, og den lille tiden vi har fått vært med hennes foreldre var absolutt trivelig inntil denne hendelsen. Søsknene har jeg møtt flere ganger, og de er veldig flotte. Anonymkode: 3495f...d94 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #15 Del Skrevet 26. juli 2024 Fedre er vel alltid litt skeptiske... og spesielt om de er velstående og kanskje redde for at datteren finner en "lykkejeger". Du kan bare være deg selv, og jeg ville ha snakket med kjæresten om at dere må nedgradere litt når det gjelder ferier. Det er jo farens penger hun bruker, og det ville ikke jeg ha vært komfortabel med. Når hun tjener egne penger kan dere spare til en fin ferie og ingen trenger å legge seg opp i hvordan dere betaler den. Hun virker oppriktig interessert i deg, og hun vil ikke være noe å samle på om hun lar seg diktere av faren eller moren. Det teller også mye at du er blitt god venn av søsknene hennes. Anonymkode: 37263...ef3 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 26. juli 2024 #16 Del Skrevet 26. juli 2024 Stol på hvordan HUN får deg til å føle. Foreldrene vil nok akseptere deg når de blir bedre kjent med deg og ser at du har mer enn nok til å forsørge deg selv og en familie om ikke med privatsjåføren og andre overfladiske materielle ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #17 Del Skrevet 26. juli 2024 Kan det tenke seg at de reagerte fordi datteren har spandert på deg, ikke nødvendigvis fordi du har lavere lønn? Tenker de fort kan bekymre seg for at datteren blir utnyttet økonomisk og brukt for pengene hun har, det syns jeg faktisk er en legitim bekymring. Anonymkode: 22a61...d77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 26. juli 2024 #18 Del Skrevet 26. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan det tenke seg at de reagerte fordi datteren har spandert på deg, ikke nødvendigvis fordi du har lavere lønn? Tenker de fort kan bekymre seg for at datteren blir utnyttet økonomisk og brukt for pengene hun har, det syns jeg faktisk er en legitim bekymring. Anonymkode: 22a61...d77 Ikke når han betaler for «sin standard» som for de fleste vil være en flott ferie. Helt rimelig at hun som ønsker luksusutgaven legger ut mellomlegget da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #19 Del Skrevet 26. juli 2024 Æsj, for en familie. Ikke noen jeg hadde ønsket å ha som besteforeldre for egne barn. Luksusliv og gammeldagse kjønnsroller 🤢 Anonymkode: a3436...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #20 Del Skrevet 26. juli 2024 ZarahSweet skrev (4 minutter siden): Ikke når han betaler for «sin standard» som for de fleste vil være en flott ferie. Helt rimelig at hun som ønsker luksusutgaven legger ut mellomlegget da. Men om interaksjonen forgikk slik som TS forklarer, så fremkommer det jo ikke at det er tilfelle. Det fremkommer kun som at TS snylter på sin rike date. Her må jo rikmanns-datteren ta ansvar ovenfor TS, og forklare foreldrene at hun betalte mellomlegget, fordi hun ikke ville ofre luksusen hun er vant til. Anonymkode: 22a61...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå