Gå til innhold

Flaut at date har brukket foten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Krykker er jo kjempeslitsomt. Synes det høres top ut med elektrisk rullestol for en periode så man kommer seg lettere rundt og kan kose seg! 

(Gud forby at man skal gjøre livet litt lettere; bort med støvsuger, vaskemaskin og oppvaskmaskin også!)

Anonymkode: 3e6d2...75b

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde hun hatt 2 brukne bein eller dårlig helse ellers så hadde elektrisk rullestol vert innafor. 

Anonymkode: 545aa...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha! Jeg kunne ikke ha datet eller blitt sett med en i 30-åra som bruker rullestol pga en brukket fot, nei.

Anonymkode: be275...14e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smart dame som har ordnet seg for bedre velferd og mindre slitasje på kroppen imens hun blir frisk 👏 og tullete fyr. 

Anonymkode: 99f8b...05d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn som avtaler å gå tur som første date er en nei for meg. Jeg bruker ikke tid på useriøse menn. Det at en brekt fot er nok til å få mannen til å vente mange uker med å treffes er et enda større tegn på useriøs mann. Nei takk.

Anonymkode: 6efb2...028

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Spørs selvfølgelig hvor hun bor men jeg har selv gått på krykker og ett bein og 2 armer fungerer jo, så jeg hinket meg jo til buss og nærbutikken osv. Synes også det er litt spesielt med rullestol når hun er i 30 årene, så kan nok hende jeg hadde reagert også, da fordi jeg hadde lurt på hvor lite mobil hun er til vanlig som ikke kan bruke krykker som de fleste andre ved et brukket bein.

Anonymkode: 24887...8a1

Jeg har selv brukt rullestol en kort periode i 20 årene. Var ekstremt mobil før og er da fortsatt god på mobiliteten i en alder på snart 40. Ser virkelig ikke problemet her.

Det er ikke kapasitet til å dele ut elektriske rullestoler til alle som knekker benet. Krykker er jo betydelig billigere. Ts sin venninne fikk et tilbud som letter hennes hverdag, kan ikke forstå at det blir sett på som et problem.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

?

Anonymkode: 13116...2e0

Vedkommende mener det er et trolleinnlegg. Og et dårlig et.

Anonymkode: 0f5ba...ae4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Menn som avtaler å gå tur som første date er en nei for meg. Jeg bruker ikke tid på useriøse menn. 

Hva er useriøst med å gå tur? Og hva er en akseptabel første date for deg?🤔 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig date og dårlige venner og brukket foten. Stakkar.

Anonymkode: 2e0ba...0a1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (10 timer siden):

Tja, at et ellers friskt menneske i 30-åra kjører rundt i en diger elektrisk rullestol, kun pga. et  gipset bein, er da vitterligen litt småflaut? Man kommer da seg fint rundt på krykker. Tror selv jeg hadde avventet en date frem til doningen var parkert 

Nå er jeg ikke akkurat topptrent, men jeg kan fint gå et par mil eller bære et tungt møbel en kort avstand f.eks. Å gå på krykker med bare en fot mer enn et par hundre meter er utrolig tungt!  Det gir meg etter bare noen dager meg også smerter i fingrene og nakken, og træler i håndflaten. Man kan ikke bære noen ting samtidig som man går og balansen er som så.

Har du prøvd å være krykke bruker som hinker på et bein over tid? Om jeg hadde blitt tilbudt en elektrisk rullestol i den situasjonen hadde ihvertfall jeg sagt ja. Det hadde jeg kanskje tilogmed fått til å lufte hunden. Kjekt med gode løsninger på problemer!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (12 minutter siden):

Nå er jeg ikke akkurat topptrent, men jeg kan fint gå et par mil eller bære et tungt møbel en kort avstand f.eks. Å gå på krykker med bare en fot mer enn et par hundre meter er utrolig tungt!  Det gir meg etter bare noen dager meg også smerter i fingrene og nakken, og træler i håndflaten. Man kan ikke bære noen ting samtidig som man går og balansen er som så.

Har du prøvd å være krykke bruker som hinker på et bein over tid? Om jeg hadde blitt tilbudt en elektrisk rullestol i den situasjonen hadde ihvertfall jeg sagt ja. Det hadde jeg kanskje tilogmed fått til å lufte hunden. Kjekt med gode løsninger på problemer!

Man kan bruke sekk på ryggen. Skoleelever gjør dette.

Anonymkode: 41720...1b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan bruke sekk på ryggen. Skoleelever gjør dette.

Anonymkode: 41720...1b5

Mine skoleelever har ikke klart å hoppe på krykker til skolen med sekk på ryggen. De har da blitt kjørt til skolen og aller oftest har venner kommet og bært sekken inn. 

Anonymkode: 799f5...690

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått mye på krykker i mitt liv og første date var på krykker, helt nyoperert. 

Vi er sammen fortsatt 5 år senere. 

Hun må ditche klovnen, si at hun er litt flau over en mann med med amputert hjerne.

Anonymkode: e1bdd...30c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hæ? Kortversjon av historien

er en jente flau eller mannen?

eller venninnen?

Anonymkode: cb33c...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Dette! Jeg ble skikkelig sliten av krykker og fikk vondt overalt, og jeg er godt trent!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Dette! Jeg ble skikkelig sliten av krykker og fikk vondt overalt, og jeg er godt trent!

Ikke sant. Jeg tror ikke de som ser en person med elektrisk rullestol og gips og tenker "er dette en latsabb, eller hva?" har gått særlig mye med krykker... 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn som avtaler å gå tur som første date er en nei for meg. Jeg bruker ikke tid på useriøse menn. Det at en brekt fot er nok til å få mannen til å vente mange uker med å treffes er et enda større tegn på useriøs mann. Nei takk.

Hva er useriøst med tur da? Mye artige meninger i tråden her 🙈 Jeg har mer enn en gang foreslått tur som første date aktivitet som kvinne. Kanskje derfor det ikke gikk veien. Mennene tenker jeg er fullstendig useriøst som driver å går tur og liker friluft. Veldig kontroversielt å ha slike interesser, spesielt i Norge. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som mener det er flaut at noen bruker elektrisk rullestol med brukket fot, har dere gått langt på krykker noen gang? Jeg hadde IKKE klart å komme meg rundt overalt som til busstoppet, stranda og mange andre plasser på krykker. 

Jeg tar bussen mye i byen jeg bor i og, som er en av de største i Norge, og det er ytterst sjelden jeg ser noen med krykker på bussen. Jeg har aldri sett noen med krykker på stranda eller slike plasse.Jeg nekter å tro at alle bare tar buss som vanlig med brekt fot. En kompis fikk vanlig rullestol til låns fra hjelpemiddelsentralen etter et brudd i foten. Denne brukte han hjemme og. Skulle ikke belaste foten på noen som helst måte. 

Det er overhode ikke flaut at man bruker hjelpemidler som gjør at man kan være ute og være aktiv. Synes han mannen er en dust, det samme med de andre som mener det er flaut. 

Anonymkode: e305a...c27

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Med mindre hun bor en plass med dårlig kollektivtransport, så kan hun ta bussen sånn mange andre med brukket fot gjør. Har hatt brukket fot selv å bor på et sted med elendig kollektivtransport. Hadde ikke falt meg inn en gang å lånt meg en elektrisk rullestol. Aldri hørt om noen som bruker elektrisk rullestol med brukket fot.  Det er  tross alt en veldig vanlig skade. Skjønner godt at han kan synes det er litt småflaut.

Anonymkode: 545aa...c9d

Enig med deg. Merkelig at man skal behøve dette for en brukket fot i 30-årene. Hadde hun vært 60+ kunne jeg forstått det. Da må skaden være ekstremt alvorlig, slik at man ikke kan bruke krykker.

Jeg hadde aldri gått på første date mens jeg fortsatt var så skadet at jeg hadde behov for elektrisk rullestol/scooter. Da hadde jeg prioritert rehabiliteringen min fremfor kjærlighetslivet mitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dump han 🤣 

2. jeg har opplevd lignende! Jeg er kronisk syk og ufør. Og en fyr på Tinder ville vente med å møtes til jeg var frisk. Jeg forklarte at det er ikke slik det funker. Han skrev til meg annen hver uke, så lenge jeg hadde Tinder for å høre om jeg var blitt frisk. Etter 2 måneder ble han sur på meg, og forlangte at jeg skulle ta kontakt med legen, for slik kunne jeg jo ikke leve! Igjen prøvde jeg å forklare hvorfor jeg er syk, hva jeg har gjort for å bli frisk, og det ikke er håp for bedring. På tidspunktet hadde jeg vært syk i 7 år. 🙈 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...