Gå til innhold

Flaut at date har brukket foten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Chatter med ei venninne nå som har fått en litt merkelig kommentar fra en tindermatch, og jeg måtte høre med dere kjære eksperter hva dere tenker.

Min venninne har visstnok pratet med denne mannen og dem skulle på date for noen uker siden slik jeg forsto dette. De snakket om å gå tur sammen. 

Hun måtte avlyse eller utsette fordi hun brakk foten da. Nå er det gått litt tid og hun er på krykker. Hun har også leid en elektrisk scooter / elektrisk rullestol, så hun kommer seg til stranda, ut på tur, tar en lunsj ute, besøk hos venner mm. Men det tar tid før hun er frisk, gipsen skal være en stund til og hun må sikkert trene opp foten igjen (tror jeg. Akkurat dette har hun ikke sagt noe om), men gipsen er ikke borte de første ukene i hvert fall.

Hun er sikkert ikke frisk på månedsvis. Jeg vil tro hun må bruke krykkene selv etter at gipsen er fjernet? 

Uansett, poenget var at denne tindeematchen skrev til henne at de kunne treffes når hun var frisk igjen, han nektet å treffe henne mens hun hadde krykker eller elektrisk rullestol. Og ville vente til hun var frisk igjen. Hun var sikkert verdt å vente på flørter han med. 

Når hun spør videre så ler han det bort og sier at han skal tenke på det, og at han bare tøyser og tuller med hun. 

Når hun spør om han synes at hun bruker rullestol er flaut, så sier han at han synes det er flott at hun bruker den for å komme seg ut, kose seg med venner istedet for å være låst hjemme alene, men at ja han synes det er litt flaut. Samtidig slenger han på en kommentar med at det går sikkert fint altså, fordi hun virker så flott og hyggelig at "hun er sikkert verdt det". 

Hun tok bilde av samtalen dem mellom på messenger og spør meg om det er flaut å være med henne når hun bruker denne. Nei! Tenker jeg. Vi er i midten av 30 årene, og ikke 15 år. Hva er flaut med dette? 

Er dette normalt? Jeg fikk litt avsmak av denne mannen og satt ut av hans reaksjon, selv om han prøver å tulle det bort. Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde venninna mi til nå. 

Jeg er usikker på mannens alder, men vi er i midten av 30 årene og basert på bilder har sett av han ,jeg vil anslå at han er noen år eldre. Han har også barn. 

Burde hun skjemmes? Forstår det ikke er staselig å bruke rullator, krykker, få hjelp hjemme, låne en rullestol, men jeg er stolt av venninna mi som likevel trosser ut å deltar på ting. Og fikk så ufattelig vondt nå for at denne mannen får venninna mi til å nå føle seg som en belastning eller at man skal være flau for å bli sett med henne. Hun bruker jo rullestolen fordi hun ikke kan gå eller kjøre bil.

Hva tenker dere? Ville dere unngått å kunne ta et glass vin eller møte en potensiell date, fordi vedkommende har brukket foten? 

Anonymkode: 13116...2e0

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Burde hun skjemmes?

Absolutt ikke. Skal noen skjemmes er det han. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Chatter med ei venninne nå som har fått en litt merkelig kommentar fra en tindermatch, og jeg måtte høre med dere kjære eksperter hva dere tenker.

Min venninne har visstnok pratet med denne mannen og dem skulle på date for noen uker siden slik jeg forsto dette. De snakket om å gå tur sammen. 

Hun måtte avlyse eller utsette fordi hun brakk foten da. Nå er det gått litt tid og hun er på krykker. Hun har også leid en elektrisk scooter / elektrisk rullestol, så hun kommer seg til stranda, ut på tur, tar en lunsj ute, besøk hos venner mm. Men det tar tid før hun er frisk, gipsen skal være en stund til og hun må sikkert trene opp foten igjen (tror jeg. Akkurat dette har hun ikke sagt noe om), men gipsen er ikke borte de første ukene i hvert fall.

Hun er sikkert ikke frisk på månedsvis. Jeg vil tro hun må bruke krykkene selv etter at gipsen er fjernet? 

Uansett, poenget var at denne tindeematchen skrev til henne at de kunne treffes når hun var frisk igjen, han nektet å treffe henne mens hun hadde krykker eller elektrisk rullestol. Og ville vente til hun var frisk igjen. Hun var sikkert verdt å vente på flørter han med. 

Når hun spør videre så ler han det bort og sier at han skal tenke på det, og at han bare tøyser og tuller med hun. 

Når hun spør om han synes at hun bruker rullestol er flaut, så sier han at han synes det er flott at hun bruker den for å komme seg ut, kose seg med venner istedet for å være låst hjemme alene, men at ja han synes det er litt flaut. Samtidig slenger han på en kommentar med at det går sikkert fint altså, fordi hun virker så flott og hyggelig at "hun er sikkert verdt det". 

Hun tok bilde av samtalen dem mellom på messenger og spør meg om det er flaut å være med henne når hun bruker denne. Nei! Tenker jeg. Vi er i midten av 30 årene, og ikke 15 år. Hva er flaut med dette? 

Er dette normalt? Jeg fikk litt avsmak av denne mannen og satt ut av hans reaksjon, selv om han prøver å tulle det bort. Jeg vet ikke helt hva jeg skal råde venninna mi til nå. 

Jeg er usikker på mannens alder, men vi er i midten av 30 årene og basert på bilder har sett av han ,jeg vil anslå at han er noen år eldre. Han har også barn. 

Burde hun skjemmes? Forstår det ikke er staselig å bruke rullator, krykker, få hjelp hjemme, låne en rullestol, men jeg er stolt av venninna mi som likevel trosser ut å deltar på ting. Og fikk så ufattelig vondt nå for at denne mannen får venninna mi til å nå føle seg som en belastning eller at man skal være flau for å bli sett med henne. Hun bruker jo rullestolen fordi hun ikke kan gå eller kjøre bil.

Hva tenker dere? Ville dere unngått å kunne ta et glass vin eller møte en potensiell date, fordi vedkommende har brukket foten? 

Hadde droppet han. Om hun skulle ta foten sin igjen eller annet. Da er ikke han en bauta å stole på. Da stikker han med halen mellom beina 

Anonymkode: 5b1e8...347

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

0/10

Anonymkode: 10236...445

?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis dette er sant vil jeg si det er et lykketreff! En ekte snill mann med bra personlighet som er interessert i noe seriøst ville vært interessert i å treffe henne for en prat.

Dette er supert, for hvis hun har selvrespekt nok og er smart nok slipper hun å kaste bort mer tid på han 😁

Anonymkode: f822c...b45

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dette er sant vil jeg si det er et lykketreff! En ekte snill mann med bra personlighet som er interessert i noe seriøst ville vært interessert i å treffe henne for en prat.

Dette er supert, for hvis hun har selvrespekt nok og er smart nok slipper hun å kaste bort mer tid på han 😁

Anonymkode: f822c...b45

Det var akkurat det jeg også tenkte. Jeg har lyst å be henne løpe (😂), men ble litt usikker om jeg overreagerte. 

Hun har skrevet til han "såpass😂"

Og han spør henne om det var positivt eller negativt!? 

Ingen av oss andre i vennegjengen har tenkt denne tanken. Dvs., en kamerat av oss driver å kaller henne Olga. Type hallaisen Olga og gir henne en klem eller tøyser med å si godt å se deg Olga. Typisk ironi fra at hun selv sa hun følte seg sol Olga på 92 år med denne rullestol saken. 

Argh, jeg kjenner jeg blir ordentlig sinna på min venninne vegne som fikk denne kommentaren. For en tosk! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Syns nå det er litt spesielt å få seg elektrisk rullestol for å ha brukket foten. Hadde hun vert 60+ kunne jeg skjønt det. 

Anonymkode: 545aa...c9d

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns nå det er litt spesielt å få seg elektrisk rullestol for å ha brukket foten. Hadde hun vert 60+ kunne jeg skjønt det. 

Kanskje det. Det var et tilbud hun fikk av en nabo. Naboen hennes er på "ferie" i båten, og kan ikke ha med seg den i båten akkurat. De er på sjøen stortsett hele sommeren, og han hadde ikke bruk for den. Så hun fikk låne eller leie den da. 

Flaks, for uten den så er man jo låst til å være hjemme og ingenting annet. Hun hadde ikke kommet seg noe sted uten den, med mindre hun tar taxi da.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det galt at en eventuell første date utsettes til foten er bra? Det som er flaut er at hun tar skjermbilder av samtalen hun har hatt med en tindermatch og viser til andre.

Anonymkode: e1281...6de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det galt at en eventuell første date utsettes til foten er bra? Det som er flaut er at hun tar skjermbilder av samtalen hun har hatt med en tindermatch og viser til andre.

Anonymkode: e1281...6de

Det som er galt er vel strengt tatt at han synes det er flaut at hun bruker rullestol akkurat nå mens hun har brukket foten.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje det. Det var et tilbud hun fikk av en nabo. Naboen hennes er på "ferie" i båten, og kan ikke ha med seg den i båten akkurat. De er på sjøen stortsett hele sommeren, og han hadde ikke bruk for den. Så hun fikk låne eller leie den da. 

Flaks, for uten den så er man jo låst til å være hjemme og ingenting annet. Hun hadde ikke kommet seg noe sted uten den, med mindre hun tar taxi da.

Spørs selvfølgelig hvor hun bor men jeg har selv gått på krykker og ett bein og 2 armer fungerer jo, så jeg hinket meg jo til buss og nærbutikken osv. Synes også det er litt spesielt med rullestol når hun er i 30 årene, så kan nok hende jeg hadde reagert også, da fordi jeg hadde lurt på hvor lite mobil hun er til vanlig som ikke kan bruke krykker som de fleste andre ved et brukket bein.

Anonymkode: 24887...8a1

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, at et ellers friskt menneske i 30-åra kjører rundt i en diger elektrisk rullestol, kun pga. et  gipset bein, er da vitterligen litt småflaut? Man kommer da seg fint rundt på krykker. Tror selv jeg hadde avventet en date frem til doningen var parkert 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dæven her er hun heldig! Hun slipper å bruke tid på en så sær 'mann'. Hun bør heller slette han og tenke seg good riddance.

Anonymkode: cc4d7...fc2

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

?

Du skjönner vel at dette innlegget bare er tull? 

Persjonen gav det 0/10 ”trollepoeng” 🧌 og jeg tilböyelig med å si meg ening. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva skjer den dagen hun er gravid og får bekkenløsning, får en eller annen annen sykdom og er nede for telling? Denne fyren er en godværs type som ikke er noe å regne med. Good riddance. Greit at han sånn med en gang viser hva slags mann han er. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dodged a bullet der. Gurimalla så barnslig.

Anonymkode: 1b42c...c89

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perle skrev (1 minutt siden):

Du skjönner vel at dette innlegget bare er tull? 

Persjonen gav det 0/10 ”trollepoeng” 🧌 og jeg tilböyelig med å si meg ening. 

Ok. Hvorfor tror du at det er tull? 

Det er dessverre ikke det, og jeg angrer bittert på å ha vist venninna mi innlegget her nå når kommentarene om at hun kan hoppe rundt på krykker lett som en plett kom. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Med mindre hun bor en plass med dårlig kollektivtransport, så kan hun ta bussen sånn mange andre med brukket fot gjør. Har hatt brukket fot selv å bor på et sted med elendig kollektivtransport. Hadde ikke falt meg inn en gang å lånt meg en elektrisk rullestol. Aldri hørt om noen som bruker elektrisk rullestol med brukket fot.  Det er  tross alt en veldig vanlig skade. Skjønner godt at han kan synes det er litt småflaut.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...