AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #1 Del Skrevet 25. juli 2024 Hva er ditt beste tips for å unngå nupper nedentil etter barbering? 😊 Anonymkode: 26a81...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annoyium Skrevet 25. juli 2024 #2 Del Skrevet 25. juli 2024 Ikke barbere mot hårretningen. Være skikkelig fuktig og varm før du starter slik at hårene blir myknet. Og alltid nytt og skarpt blad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. juli 2024 #3 Del Skrevet 25. juli 2024 Sause seg inn med babyolje etterpå, og la det lufttørke. Unngå å bli tørr, for da kan det fort begynne å klø... Barberer bare bikinilinja jeg da, men funker der 👏👏👏. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 25. juli 2024 #4 Del Skrevet 25. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er ditt beste tips for å unngå nupper nedentil etter barbering? 😊 Anonymkode: 26a81...119 Røde nupper kommer av feil bruk og utsyr.. Røde nupper kommer av to ting.. Et sløvt blad fører til at hårsekken blir røsker opp, og skaper blødninger.. Men et sløvt blad kan også kutte håret spiss.. når håret da vokser og krøller seg, vokser håret seg inn i huden og danner røde nupper. Bakterier skaper også røde nupper, fordi bakteriene går nede i hårsekken når håret løftes ved barbering. Når jeg dusjer masserer jeg haken eller lisskaren i litt varmt vann, da mykner håret og vasker vekk smuss rundt hårsekken. Sørger alltid å skifte ut barberingsblad ofte, for de blir både sløv og inneholder bakterier etter en stund.. Så masserer jeg inn barberskum, venter ett minutt til jeg kjenner at den fungerer. Barberer både opp/ned og sideveis, fordi håretningen er litt hulter til bulter. Da er det større sjanse for at håret kuttes på tvers.. Menn bruker jo etterbarberingsvann, det er for å drepe bakteriene.. Vet ikke helt om kvinner har noe lignende? Babyolje har jo jeg også brukt som @Irak skriver, men jeg bruker jo det for å få ekstra god glid når jeg er alene. Forresten.. det er virkelig å anbefale å smøre inn oljen fort, for huden på musa og pikken blir så smidig og fin etterpå😉 Endret 25. juli 2024 av Bamseklemmer ..Litt justeringer bare.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #5 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er ditt beste tips for å unngå nupper nedentil etter barbering? 😊 Anonymkode: 26a81...119 Kjøp deg en sikkerhetshøvel. Og så kjøper du barberblad til den markedsført menn. De er skarpe nok til å være godt fungerende, i motsetning til de ordentlig kjipe høvlene (ofte i helt idiotiske farger og fasonger ellers bare markedsført retning småunger) med uskarpe blad som markedsføres kvinner. Som bonus kan du kjøpe en forsyning barberblad som vil vare deg resten av livet for prisen av en pakke høvler for kvinner. Du trenger, utover normalt god hygiene, ikke flere triks. Anonymkode: 358de...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feliek54 Skrevet 25. juli 2024 #6 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er ditt beste tips for å unngå nupper nedentil etter barbering? 😊 Anonymkode: 26a81...119 Går an å vokse i stedet for barbere. jeg har gjord det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #7 Del Skrevet 25. juli 2024 Mitt beste råd er å droppe barberingen for å unngå nupper. Det er faktisk ikke verdt ubehaget når underlivet reagerer på den måten. Bruk heller en trimmer. Selv bruker jeg Gillette Fusion Proglide Styler, som er ganske billig og som trimmer tett nok til at bikinilinja ikke er synlig med mindre man er helt tett innpå. Har du veldig mørke og tykke hår kan du heller barbere, vokse, nappe, eller bruke hårfjerningskrem akkurat langs bikinilinja. Skal du barbere bør du i så fall sørge for at høvelen har maks to blad, og barbere i korte, lette strøk i samme retning som hårene vokser. Anonymkode: 83e47...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #8 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg har brukt Mary Kay sin cooling gel (for menn) etter barbering i en årrekke, og med den får jeg ikke røde nupper lengre. Anonymkode: b7903...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #9 Del Skrevet 26. juli 2024 Det som definitivt har hjulpet mest her er å skylle med iskaldt vann etter barbering. Det har hjulpet veldig mye på nupper og inngrodde hår. Anonymkode: 38ba1...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå