Gå til innhold

Kollega sykemeldt og sutrer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt for mange går sykemeldt alt for lenge. Enig med deg.

Anonymkode: fc85c...c0e

Hva gjør deg kvalifisert til å vurdere om andre går sykemeldt «for lenge»?

Anonymkode: 2bf71...826

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske du jobba på samlebånd istedenfor sykehjem. Lurer på hva ellers du har svart de stakkars gamle.

Godt du ikke er jordmor.

Anonymkode: 24592...c8c

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har en kollega som jobber 50% på sykehjemmet hvor jeg jobber. Hun har vært  sykemeldt 1 år pga en lyskebrokk. Hun venter fortsatt på operasjon. Jeg har flere ganger prøvd å henne til å begynne å jobbe igjen før hun måtte over på aap. Men hun klarer ikke å jobbe sier hun. Nå har hun hatt aap i 1 måned og i dag kom hun innom jobb og klaget over økonomien. Jeg sa at hvis det var jeg i den situasjonen så hadde jeg bitt tennene sammen og jobbet mine 50% frem til operasjonen. Jeg hadde heller ikke klart meg på aap. Vi begge er alene om utgiftene.  Da ble hun sur og ropte at hun klarer jo ikke å jobbe. Men da bør hun ikke komme hit å klage heller da. Er dere enige?

Noen ganger må man jobbe selv med smerter. Sånn er livet 

Anonymkode: c8fc3...05d

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun har ikke ventet på lenge på operasjon. Var sykemeldt for noe annet først. Og har ventet på operasjon i noen måneder 

Hvilket av utsagnene dine er løgn?

Anonymkode: 9d74f...d7e

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei vet du hva! Man skal ikke måtte jobbe med smerter og risikere å forverre en tilstand. At hun har måttet vente så lenge på en relativt enkel operasjon at hun er havnet på AAP er under enhver kritikk. Helsevesenet fungerer ikke godt nok, køene er for lange og det ender med at syke mennesker må lide økonomisk i tillegg til helsemessig. Hun er i sin fulle rett til å klage på dette!

Ofte når jeg leser på KG så syns jeg folk skulle pustet med magen og tenkt at her har de ikke all infoen før de fyrer løs et svar, og du er i så måte et godt eksempel. Er denne historien sann? Nei, det er den sannsynligvis ikke. For en person i full jobb som er sykemeldt pga smerter fra lyskebrokk så er ikke ventetiden over et år, den er noen måneder og kan være kun et par uker om man er villig til å benytte fritt sykehusvalg og få behandling der ventetiden er kortest. Nå viser det seg jo av svarene til ts at hun heller ikke har ventet ett år, hun har kun ventet noen måneder, men pga sm for en annen tilstand var det det som vippet lasset i tid. Ergo er det ingen grunn til å kjefte på helsevesenet, det er ikke de som er problemet her. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jobbe på sykehjem med lyskebrokk og tunge løft. Innvollene hennes tyter ut mens hun steller beboerne. Gud bedre ts og dum det går ann å bli. Selvfølgelig er det et tap og miste omtrent 40 prosent av inntekten . Virker som du tror hun har valgt dette for gøy. Syntes du mangler både empati og sosiale antenner. Man sier bare ikke slikt. 

Anonymkode: a8d9e...898

Det er helt vanlig å jobbe i påvente av operasjon for brokk. Ts er sm fordi hun har smerter og det er greit, men det er faktisk vanlig å jobbe. Ved lyskebrokk tyter heller ikke innvollene ut, du må lese litt anatomi. 

TS jeg syns du var usympatisk, men jeg syns heller ikke noe om folk som går på jobb og klager over eget fravær når fraværet skaper merarbeid for andre. Neste gang kan du tipse om fritt sykehusvalg, der flere behandlignssteder har ventetid ned i en mnd for lyske/lårbrokk. 

Anonymkode: 21814...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hvem du bretter ut om livet til her inne.

-Jobber 50% på sykehjem

-Har lyskebrokk

-Sykemeldt og venter på operasjon

🤨

Anonymkode: a6e07...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heftig
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alt for mange går sykemeldt alt for lenge. Enig med deg.

Anonymkode: fc85c...c0e

Nå er det vel en grunn til at du og trådstarter ikke er leger heller og ikke kan sykemelde andre. Dere har ikke peiling og man utviser dårlig refleksjonsevne og lite kunnskapsnivå når man uttaler seg slik. 

Du kan mene det du vil, men da må man også tåle å høre at man ikke virker særlig.. Gjennomtenkt. 

Trådstarter, er ikke enig. Dårlig kollega, dårlig venn. Håper hun skjønner det og ikke bryr seg om hva du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tror jeg vet hvem du bretter ut om livet til her inne.

-Jobber 50% på sykehjem

-Har lyskebrokk

-Sykemeldt og venter på operasjon

🤨

Å? Hvem? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har en kollega som jobber 50% på sykehjemmet hvor jeg jobber. Hun har vært  sykemeldt 1 år pga en lyskebrokk. Hun venter fortsatt på operasjon. Jeg har flere ganger prøvd å henne til å begynne å jobbe igjen før hun måtte over på aap. Men hun klarer ikke å jobbe sier hun. Nå har hun hatt aap i 1 måned og i dag kom hun innom jobb og klaget over økonomien. Jeg sa at hvis det var jeg i den situasjonen så hadde jeg bitt tennene sammen og jobbet mine 50% frem til operasjonen. Jeg hadde heller ikke klart meg på aap. Vi begge er alene om utgiftene.  Da ble hun sur og ropte at hun klarer jo ikke å jobbe. Men da bør hun ikke komme hit å klage heller da. Er dere enige?

Du er jo ikke sosialt kompetent.

Ikke kollegaen din heller, ingen orker å høre på folk som klager hele tiden.

Anonymkode: a798d...0f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei er ikke enig i det. Om hun gjør noe hun ikke burde gjøre på jobb så kan hun risikere å bli verre. Noe jeg regner med du vet siden du jobber innen helse???  Du skal ikke snakke for hva du hadde gjort om du var i hennes situasjon, for det vet du faktisk ikke  før du evt havner i hennes situasjon. Du framstår veldig uviten,ufølsom lite empatisk og frekk rett og slett, er også litt usikker på om du passer i jobben din. 

Synes synd i kollegen din, full forståelse for at hun er fortvilet. 

Anonymkode: ef4f2...9d1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ofte når jeg leser på KG så syns jeg folk skulle pustet med magen og tenkt at her har de ikke all infoen før de fyrer løs et svar, og du er i så måte et godt eksempel. Er denne historien sann? Nei, det er den sannsynligvis ikke. For en person i full jobb som er sykemeldt pga smerter fra lyskebrokk så er ikke ventetiden over et år, den er noen måneder og kan være kun et par uker om man er villig til å benytte fritt sykehusvalg og få behandling der ventetiden er kortest. Nå viser det seg jo av svarene til ts at hun heller ikke har ventet ett år, hun har kun ventet noen måneder, men pga sm for en annen tilstand var det det som vippet lasset i tid. Ergo er det ingen grunn til å kjefte på helsevesenet, det er ikke de som er problemet her. 

Det er helt vanlig å jobbe i påvente av operasjon for brokk. Ts er sm fordi hun har smerter og det er greit, men det er faktisk vanlig å jobbe. Ved lyskebrokk tyter heller ikke innvollene ut, du må lese litt anatomi. 

TS jeg syns du var usympatisk, men jeg syns heller ikke noe om folk som går på jobb og klager over eget fravær når fraværet skaper merarbeid for andre. Neste gang kan du tipse om fritt sykehusvalg, der flere behandlignssteder har ventetid ned i en mnd for lyske/lårbrokk. 

Tunge løft er ikke vanlig å jobbe med i påvente av operasjon nei. Det er noe som kan forverre brokken.. 

Anonymkode: ef4f2...9d1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksisterer fritt sykehusvalg da?

Jeg trodde det ble avviklet når Kjerkhol var ved makten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Å? Hvem? 😆

Du utleverer din kollega med opplysninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg opptar det deg så mye at du skriver et innlegg om det her? Det er ikke bra.

Anonymkode: a4bf9...26b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du utleverer din kollega med opplysninger 

Javel. Men jeg har forandret på detaljene. Er ikke lyskebrokk, men noe annet og det er ikke på sykehjem, men annet innen helse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Javel. Men jeg har forandret på detaljene. Er ikke lyskebrokk, men noe annet og det er ikke på sykehjem, men annet innen helse 

Men uansett mener du at du i større grad er i stand til å vurdere at det er forsvarlig å «bare jobbe seg gjennom det» enn hennes lege er. 

Jeg er enig med en annen bruker over her, dere virker sosialt inkompetente begge to.

Anonymkode: 2bf71...826

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, du kan ikke forvente gode svar hvis det faktisk gjelder prolaps og vedkommende er helsesekretær.

Bare tull dette her

Anonymkode: 50c31...60f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

i dag kom hun innom jobb og klaget over økonomien.

Skjønner godt at TS ble irritert og bjeffet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun har ikke ventet på lenge på operasjon. Var sykemeldt for noe annet først. Og har ventet på operasjon i noen måneder 

Det var ikke det du sa i hi. Fikk du ike den støtten du ønsket så du måtte endre?

Anonymkode: 097cc...f6f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eksisterer fritt sykehusvalg da?

Jeg trodde det ble avviklet når Kjerkhol var ved makten?

Enda et godt eksempel på alt folk tror men ikke har forstått, dette er grunnen til at mange nordmenn aldri skulle fått stemme eller uttale seg om noe som helst. Fritt sykehusvalg har eksistert hele tiden, det har aldri vært avviklet. fritt behandlingsvalg er avviklet, men det er overhodet ikke det samme. Og så lurer folk på hvorfor man ønsker mennesker med mer enn akkurat bestått norskkarakter til å bli lærere og sykepleiere....

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 15.22):

Lever du på en rosa sky? Hadde det vært deg hadde du bitt tenna sammen og jobba de 50% i påvente av en operasjon. Du aner fint lite om hvordan smertene til kollegaen din er på VAS. Sykmeldingen er mellom den sykmeldte og legen, ikke mellom den sykmeldte og kaffe-pause gjengen på sykehjemmet, sykehuset eller hva det måtte være. Du endrer jo detaljer etterhvert, slik du skal stå i bedre lys i tråden her… Glad jeg ikke har deg som kollega. 

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 15.26):

Nei det er jeg ikke enig i. Du vet ikke hvordan kollegaen din har det. 
Du var veldig ufin og lite forståelsesfull. Ikke rart hun ble sint. 

Anonymkode: 9b8a5...23d

Totalt mangel på empati fra TS sin side. 
Helt enig i at TS var veldig ufin og totalt mangel på empati.

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 15.37):

Nei vet du hva! Man skal ikke måtte jobbe med smerter og risikere å forverre en tilstand. At hun har måttet vente så lenge på en relativt enkel operasjon at hun er havnet på AAP er under enhver kritikk. Helsevesenet fungerer ikke godt nok, køene er for lange og det ender med at syke mennesker må lide økonomisk i tillegg til helsemessig. Hun er i sin fulle rett til å klage på dette!

Enig, skremmende at TS jobber i helsesektoren med de fordommene som TS viser her. Stakkars pasienter.

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 21.37):

Og her endrer du historien for at du skal få flere likes her enn at folk skal si deg i mot. Skal du ha troverdighet stå ved fakta og sannhet fra første utkast. Jeg greier ikke tro deg etter du endrer på historien din.

AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 9.34):

Hvilket av utsagnene dine er løgn?

Det lurer jeg også på.

AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 10.06):

Er langt i fra man alltid kan jobbe i påvente av operasjon. Har vært der selv, fikk forbud mot å jobbe. Og ventet mye lengre enn det som er beskrevet i tråden her. 

AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 13.07):

Du har mistet mer eller mindre all troverdighet, hvorfor drive og endre historien? 

Husk at en dag kan du plutselig møte seg sjøl i døra i en relativ lik setting, der det ikke går og jobbe før du er ferdig operert. Skulle likt og hørt deg da du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...