Gå til innhold

Venninne uten barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt til venninna mi som nå fikk sitt 3. barn, at hun var seriøst prevansjonsmiddelet mitt før jeg steriliserte meg (da hun fikk sin første vel og merke) 😅 Hun svarte med å le og "Ja, det kan jeg skjønne.. Liker jo egentlig ikke unger jeg heller.." mens vi begge lo litt av det også fortsatte vi med brettspill ... med den eldste av ungene 🤣 Men vi kjenner hverandre utrolig godt, og hun kødder jo med ting jeg gjør osv som frivillig barnløs. Vi tar oss overhode ikke nær av ting vi sier. 

I dette tilfellet ville ikke jeg ha tenkt mer på det. Kanskje det bare var en liten kommentar hun slengte ut uten å ordentlig tenke seg om. Når ble folk så hårsåre? Hvert fall når det gjelder unger føler jeg. Hvis du syns det var ufint så får du snakke med henne, så slenger hun ikke kommentarer mer tenker jeg da. 

Og dette med henne og menn ... Hvis ingen er bra nok så kjedelig for henne I guess? Absolutt ingen andres problem enn hennes selv. Selv er jeg også alene i høytider .. Har kjent litt på det at jeg gjerne ville vært med noen eller bedt folk til meg, men er også utrolig deilig og være for meg selv. Hun bør lære seg og trives i eget selskap kanskje? 

Anonymkode: 9c1e1...3b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok ikke sagt det høyt, men tenkt det inni meg. Men... jeg har brødre som alltid skal kommentere på hvor glad de er for å ikke ha hund. "Jeg må ut med hunden" "Glad det ikke er meg", "Trenger å finne hunde-pass i sommer" "Huff, kunne aldri hatt hund, virker bare stress". 

Ikke vits å overtenke det, hun mener det sikkert ikke som et stikk mot deg, heller bare at hun tenker høyt. 

Anonymkode: 2d4b6...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun vet ikke bedre. Jeg respekterer mennesker som har valgt å ikke få barn. Noen har gode grunner. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun føler seg ensom og sender deg et lite stikk sånn at du skal føle deg dårligere og hun bedre. Ville svart noe sånn «nei det er SÅ koselig å følge opp og være der for barna. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem!» 

Anonymkode: 84d34...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er min venninne uten barn også, vet ikke hvorfor hun holder på sånn. Hun er selv frivillig barnløs, har aldri hatt lyst på barn, og jeg snakker lite om barna mine til henne så det er ingen grunn til at hun skulle skrive slike ting til meg. Synes det er spesielt, men jeg tror ikke hun tenke på at det er rart å si. 

Anonymkode: f418e...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...