Gå til innhold

Venninne uten barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har snart voksne barn, og når jeg og mannen er på kjøpesenter sier vi begge: guuud så glad vi ikke har småunger.. når barn løper rundt og skriker 

Anonymkode: 198ef...738

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir som å høre søstra mi.

Jeg kan f.eks si; Eldte har vært våken siden 5, er så trøtt
Hu; Derfor skal jeg aldri ha barn!

Jeg: I dag er jeg sykt sliten, yngste har hengt på meg som en klegg

Jeg; Jeg har bare spist 1 gang i dag, alle i hus har omgangsjuke
Hu; Jeg er så glad jeg aldri skal ha barn!

Altså, det er samme kommentaren uansett hva jeg "klager" på. 
Selv blir hu vekket midt på natta av en katt i løpetid skriiikende og klorende på døra. Å katta er sykt needy og legger seg klint innat søstra mi ofte. Pluss at katta går inn med døde dyr til en hver tid. Jeg går ikke å sier til hu at JEG EER SÅÅ GLAD JEG IKKE HAR KATT fordet.

Unødvendig kommentar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tuppeluri said:

Selv blir hu vekket midt på natta av en katt i løpetid skriiikende og klorende på døra. Å katta er sykt needy og legger seg klint innat søstra mi ofte. Pluss at katta går inn med døde dyr til en hver tid. Jeg går ikke å sier til hu at JEG EER SÅÅ GLAD JEG IKKE HAR KATT fordet.

Unødvendig kommentar.

Men det høres unektelig ut som du klager veldig på at du har barn. 

Anonymkode: 7b72f...ce7

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye snakker ikke foreldre om at de er foreldre og om barna sine både til de som vil høre og de som absolutt ikke vil høre på? Hvor mange ganger har ikke jeg selv som frivillig barnløs måtte høre både på klaging og på skryt av barna deres og deres hverdag? Hvor mange ganger i løpet av en dag klarer foreldre å si at de er foreldre uten å si at de er foreldre? Hvor mange ganger har jeg ikke selv hørt foreldre som opptrer ufattelig sosialt klønete på sitt beste og direkte frekke i det de selv proklamerer høylytt om hvor bra deres liv er på bekostning av hvor tomt og stakkarslig barnløse sine liv er. 

Mange ganger!

Tenker at barnløse har både en og to til gode med å komme med noen kommentarer som kanskje ikke er passende men høyst reelle og sanne tanker og meninger. 

Anonymkode: d9310...6f9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor mye snakker ikke foreldre om at de er foreldre og om barna sine både til de som vil høre og de som absolutt ikke vil høre på? Hvor mange ganger har ikke jeg selv som frivillig barnløs måtte høre både på klaging og på skryt av barna deres og deres hverdag? Hvor mange ganger i løpet av en dag klarer foreldre å si at de er foreldre uten å si at de er foreldre? Hvor mange ganger har jeg ikke selv hørt foreldre som opptrer ufattelig sosialt klønete på sitt beste og direkte frekke i det de selv proklamerer høylytt om hvor bra deres liv er på bekostning av hvor tomt og stakkarslig barnløse sine liv er. 

Mange ganger!

Spot on. Spesielt den der komboen vi må høre på at vi både har tomme og meningsløse liv uten barn, og at vi ikke aaaner hvor slitsomt det er 😄 Ser det mye her på kg også, ferie med barn feks er visst noe av det verste som fins, men vi aaaner ikke hva vi går glipp av. Men hvis vi drister oss til å svare på klagingen med et helhjertet "heldigvis er det ikke meg", så er det også galt. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spot on. Spesielt den der komboen vi må høre på at vi både har tomme og meningsløse liv uten barn, og at vi ikke aaaner hvor slitsomt det er 😄 Ser det mye her på kg også, ferie med barn feks er visst noe av det verste som fins, men vi aaaner ikke hva vi går glipp av. Men hvis vi drister oss til å svare på klagingen med et helhjertet "heldigvis er det ikke meg", så er det også galt. 

Ja mange av de eier ikke et snev av respekt for våre liv og ønsker og hva vi mener er livskvalitet for oss selv, men med en gang en gir en liten kommentar tilbake på at en er fornøyd med livet uten barn så er det ikke måte på hvor fælt det er for de 😏 Snakk om å bare se seg selv først. Dette er dessverre vi uten barn nødt til å forholde oss til overalt og kg er ingen unntak. Kanskje de nå også selv forstår hvor malplassert det er å fremmeve sitt eget valg om barn til andre hele tiden, men antageligvis gjelder dette bare oss uten barn er jeg redd, for de selv er vist litt hevet over sosiale antenner på denne fronten.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ei venninne som ikke har barn. Hun har valgt det. Jeg valgte å få barn. 

Vi møtes av og til for å gå en tur, trene eller kose oss med vin. Noen ganger kan jeg få melding der hun spørr om vi kan møtes å gå tur i ettermiddag. Jeg kan svare at i dag kan jeg ikke pga jeg må kjøre sønnen til trening og datter har håndballkamp. Da svarer hun : jeg er så glad for at jeg ikke har barn. 

Er ikke det en litt merkelig kommentar? 

Hun sier ofte at hun er ensom. Spesielt når det er høytider. Men hun har jo selv valgt det. Hun er evig singel også. Finner noe feil med alle menn hun møter 

Anonymkode: 880c0...c42

Det høres ut som at du ser ned på hun med at hun er singel og uten barn.

Hvor ofte fremhever du deg selv da og ditt eget liv? Foreldre har ofte en lei uvane med å gjøre dette ofte bevisst og ofte ubevisst. 

Anonymkode: e7114...4dd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (1 time siden):

Unødvendig kommentar.

Hehe. Min kollega kommer trøtt på jobb og sier at hun sov lite om natten pga at katten vekket henne kl 3 og ville leke 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan svare at i dag kan jeg ikke pga jeg må kjøre sønnen til trening og datter har håndballkamp. Da svarer hun : jeg er så glad for at jeg ikke har barn. 

Hun sier ofte at hun er ensom. Spesielt når det er høytider. Men hun har jo selv valgt det. 

Ikke overtenk. Hun mener det nok som en spøkefull måte å si at du har mye pga barn.

Men valgte du å få barn for å ikke bli ensom?

Anonymkode: b7a84...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi har snart voksne barn, og når jeg og mannen er på kjøpesenter sier vi begge: guuud så glad vi ikke har småunger.. når barn løper rundt og skriker 

Anonymkode: 198ef...738

Til hverandre ja, men ikke direkte til folk med små barn vel?

Anonymkode: 045bb...b48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Til hverandre ja, men ikke direkte til folk med små barn vel?

Anonymkode: 045bb...b48

Tja, hvorfor ikke? Kanskje ikke gå bort til noen tilfeldige på et kjøpesenter og si det, men når småbarnsmødre støtt og stadig forteller meg hvor slitsomt det er men at jeg bare må prøve, så er det vel helt innafor å si at man heldigvis ikke har noen slike planer selv. Og at man ikke har forandret mening siden sist temaet var oppe for et par uker siden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne med barn sier ofte til meg at hun angrer på at hun fikk barn 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 13.33):

Har ei venninne som ikke har barn. Hun har valgt det. Jeg valgte å få barn. 

Vi møtes av og til for å gå en tur, trene eller kose oss med vin. Noen ganger kan jeg få melding der hun spørr om vi kan møtes å gå tur i ettermiddag. Jeg kan svare at i dag kan jeg ikke pga jeg må kjøre sønnen til trening og datter har håndballkamp. Da svarer hun : jeg er så glad for at jeg ikke har barn. 

Hun sier ofte at hun er ensom. Spesielt når det er høytider. Men hun har jo selv valgt det. Hun er evig singel også. Finner noe feil med alle menn hun møter 

Jo, merkelig kommentar! Jeg ville svart; Er så glad for at jeg ikke er barnløs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tubaluba skrev (8 minutter siden):

Jo, merkelig kommentar! Jeg ville svart; Er så glad for at jeg ikke er barnløs! 

Det sier foreldre støtt og stadig til folk uten barn uansett 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sier foreldre støtt og stadig til folk uten barn uansett 

Jeg har vært barnløs i 34 år, og aldri fått den kommentaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at hun har valgt det? Mange sier det, selv om veien dit ikke har vært rett frem.

Og hvorfor i alle dager skriver du ".... må følge sønnen på trening", når du vet hvilket svar du får? At det tydeligvis treffer et eller annet hos henne? Bare si at du er opptatt, men gjerne treffer henne i morgen i stedet.

Og hva i alle dager er vitsen med siste avsnittet ditt? Skadefryd over at hun sikkert angrer på valget?

Du er en elendig venninne. 

Anonymkode: 53105...2e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker jeg ble så truffet av en episode av Sex og singelliv, av alle ting. 

Miranda hadde en bekjent som vitset så veldig om å ikke ha barn, og det var tydelig at bekjente ønsket barn. Galgenhumor kan trekkes for langt 

Anonymkode: a2ba6...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, og synes det er en veldig merkelig kommentar. Hun virker ikke helt oppegående sosialt? Hvorfor finner du deg i det?

Anonymkode: 9977d...b3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg husker jeg ble så truffet av en episode av Sex og singelliv, av alle ting. 

Miranda hadde en bekjent som vitset så veldig om å ikke ha barn, og det var tydelig at bekjente ønsket barn. Galgenhumor kan trekkes for langt 

Anonymkode: a2ba6...01e

Tja, eller det å beskytte seg selv. 

Jeg og mannen er akkurat ferdig med ferie. Og vi har flere ganger kommentert (til hverandre), "så godt å slippe det der", når vi har sett unger i trass på fly eller restauranter. 

Sannheten er nok at en del av oss gjerne ville opplevd det der... 

Sier det ikke til venninner, selvfølgelig. Men nå har jeg heldigvis venninner som forstår at å høre alt om barna og hva man skal med dem ikke er det mest passende å dele med en barnløs venninne. Tonen i HI antyder at TS ikke er en slik person, da hun stadig må vise til at det er barna hun er opptatt med. Da hadde jeg nok vært sleivete tilbake. 

Anonymkode: 53105...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (17 timer siden):

Unødvendig kommentar.

Vurdert å klage litt mindre?

Det er generelt sett slitsomt med folk som klager om det samme, om hvor slitne de er, jobben, været osv.

Anonymkode: 70d4c...b1f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...