AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Del Skrevet 25. juli Når man går på pilla sies det jo at man kan bli gravid bare ved å glemme en pille, samtidig kan man ta pillefri uke for å få blødning når man vil. På helseboka leste jeg at det vil ta tidligst 8-9 dager før kroppen vil ha eggløsning etter pilleslutt, og vet selvfølgelig at dette kan variere veldig. Det gir ikke helt mening for meg. Andre som har tanker eller erfaringer? Tok siste pilla 20.07 og har blødningen som kommer etter pilleslutt nå. Er vel bare litt spent og utålmodig på det som skal skje😄 Anonymkode: 053e4...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 25. juli #2 Del Skrevet 25. juli Det er stor forskjell..noen første eggløsning og blir gravid med engang..andre før ikke eggløsning før 6-12 mnd etterpå. Google temping..dette er flott måte å se om du får/ har eggløsning bli kjent med kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Del Skrevet 25. juli Det handler nok om at de som glemmer pillen ofte kan glemme flere dager per mnd og da øker dette risikoen for redusert effekt og eggløsning. Da jeg sluttet fikk jeg en såkalt bortfallsblødning, altså den blødningen du vanligvis får når du tar pillefri. Deretter vil det være spørsmål om tid før eggløsning dukker opp. Om du orker så kan du bestille en haug eggløsningstester og teste deg ihjel, eller gå mer avansert som temping. Jeg vil nok anbefale å bare notere syklusen i kalender/flo appen (eller lignende apper) de første mnd. Noen går rett inn i syklusen sin, andre bruker tid. Så lenge du ikke har noen andre sykdommer som endometriose etc så vil jeg tro du vil komme inn i syklus ganske raskt. Anonymkode: 9d5a8...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Del Skrevet 27. juli Her vil det være store individuelle forskjeller. Det som man må tenke på i forhold til det å glemme pille og eggløsning er at det ikke kan sammenlignes med en vanlig naturlig syklus - for når man bruker hormonpreparat som prevensjon så har man ikke naturlig syklus, så det kan derfor ikke sammenlignes med hva som er "normalen" ved naturlig syklus når man ikke bruker hormopreparat og prevensjon. Det er forskjell på pille slutt og glemt pille. Ved pilleslutt eller generell prevensjonslutt kan det ta uker før man får en vanlig mensen, for noen mnd. Anonymkode: 14346...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå