Gå til innhold

Noen andre som ikke får fart på grønnsakene i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjelder Østlandet. Tidligere årene har jeg hatt masse chili, paprika, tomater, purre, agurk, urter osv. Men i år er det et sørgelig syn. Er det regnet??

Anonymkode: 69e87...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker gjennomsnittstemperaturen er viktigere. Her rett ved Oslo var juni kjøligere i snitt enn mai. Alt som var i gang i mai (altså planter som står ute året rundt) har en god sesong her, ripsen er feks ferdig flere uker før normal og jordbærene stortrives.  Men, alle agurkplantene mine (sådd fra frø) strøk med i juni, det var noen veldig kjølige netter i begynnelsen, og de jeg kjøpte som erstatning er det ikke noe særlig futt i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fremdeles grønne, umodne tomater 😠 Bor på østlandet.

Anonymkode: db394...434

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har fremdeles grønne, umodne tomater 😠 Bor på østlandet.

Anonymkode: db394...434

Har også tomater (på friland). Dem høster jeg normalt til ut i oktober. Null stress ennå for min del. 

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått noen røde tomater (nydelig på smak), men fortsatt mange grønne og fortsatt mange som enda er i blomst. Paprika står det verre til med, har bare fått et par modne banana-peppers, resten er umoden, mye i blomst, men august kan fortsatt bli fin... Aubergine er det bare å drite i, de trives absolutt IKKE i år, dette er ikke deres foretrukne klima i det hele tatt og jeg regner ikke med de klarer å produsere i det hele tatt. Synes også jeg fikk mye mindre hoder på brokkoli enn jeg har pleid, tror det har å gjøre med hvor kjølig det har vært. Squash har også vært super-treg, først nå den har satt inn støtet.

Noe positivt er at sukkerertene har vært helt topp, de elsker dette klimaet og produserer mye. Og jeg elsker sukkerertene ❤️ Så der er jeg fornøyd 🥰 Kålrot ser også ut til å gjøre det bra. Samme med gulrot og ganske overraskende pastinakk. Ser ut som om de blir sykt store i år. Kanskje det er alt regnet og den lave temperaturen? Håper også regnet kan gjøre underverker for rødbetene, men det er enda uvisst. Ser ikke så store ut enda, men håper. Det er nemlig en annen favoritt 😁

Anonymkode: 1518b...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med regnværet så har sneglene spist opp mye av mitt grønne 😣 men rødbeter og gulerøtter  har vært bra.. har sluppet å vanne denne sommeren 

Anonymkode: ce41b...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...