AnonymBruker Skrevet 24. juli #1 Del Skrevet 24. juli Man prøver å formidle til den andre hvor tungt det er. Hvor vanskelig det er og hvor såret du er. Og den andre responderer med taushet, likegyldighet, trekker på skuldrene. Som om du ikke var noen ting. Jeg gråter og er fortvilet . Jeg har opplevd dette flere ganger både i vennskap og samliv. Det er som en vond drøm hver gang, h orfor skjer dette meg så ofte? Anonymkode: de266...526 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #2 Del Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man prøver å formidle til den andre hvor tungt det er. Hvor vanskelig det er og hvor såret du er. Og den andre responderer med taushet, likegyldighet, trekker på skuldrene. Som om du ikke var noen ting. Jeg gråter og er fortvilet . Jeg har opplevd dette flere ganger både i vennskap og samliv. Det er som en vond drøm hver gang, h orfor skjer dette meg så ofte? Anonymkode: de266...526 Det er nok i hovedsak fordi de sliter med å håndtere eller snakke om følelser. Det er jo ganske vanlig blant menn. Da er det dessverre ofte lettete for dem å spille apatisk enn empatisk. Det betyr ikke nødvendigvis at de er følelsesløse og kalde. Klumpen i halsen og magen deres kan være likestor. Jeg har også erfart at alt grumset de trekker på skuldrene av og spiller likegyldig til, samler seg opp. Og ved og endelig brudd så kommer alt på en gang. Gjerne etterfulgt av hulkegråt når de tror ingen ser dem..💔 Anonymkode: 8892d...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli #3 Del Skrevet 24. juli Skjer det ofte at vennskap OG samliv ryker, så kan det hende at du oppleves litt intens? Eller kan det være noe annet de reagerer på? Kan være lurt å gå litt i seg selv dersom slikt skjer ofte ♥️ Anonymkode: 4ec35...52f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Del Skrevet 25. juli Jeg har én venninnne som jeg oppfører meg uttrykksløs og kald rundt slik som du beskriver. Det er gode grunner til det. Hver gang jeg treffer henne, overøser hun meg med utgreiinger om hvor tung og vanskelig alt er. Det henger en mørk sky rundt hodet hennes til enhver tid og hun sliter åpenbart. Men hun nekter å gå til psykolog og vil heller bruke sine nærmeste som søppelbøtter for alt hun går og bærer på. Mye av det hun sier, oppfatter jeg som forsøk på emosjonell manipulasjon fra hennes side. Og jeg nekter å la meg påvirke. Samtidig ønsker jeg ikke å dumpe henne fullstendig som venn ettersom hun nesten ikke har venner igjen i sitt nettverk. Jeg har fortsatt en viss sympati med henne. I stedet bruker jeg det som kalles Grey Rock method. Jeg responerer mye med tauset og likegyldighet, nettopp som du beskriver. For å beskytte meg selv. Jeg aner ikke hvordan du er som person TS, eller hvorfor flere personer i ditt liv har respondert som du beskriver. Men som personen over meg skriver: Finnes det en mulighet for at du er litt intens? Er du f.eks. veldig emosjonell, på en måte som disse personene ikke har mulighet til å møte deg på? Da er det godt mulig de vil respondere med å trekke seg enda mer tilbake rundt deg i stedet for å "feed into your drama", som det heter på godt norsk. Anonymkode: c101c...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Del Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Man prøver å formidle til den andre hvor tungt det er. Hvor vanskelig det er og hvor såret du er. Og den andre responderer med taushet, likegyldighet, trekker på skuldrene. Som om du ikke var noen ting. Jeg gråter og er fortvilet . Jeg har opplevd dette flere ganger både i vennskap og samliv. Det er som en vond drøm hver gang, h orfor skjer dette meg så ofte? Anonymkode: de266...526 Hvis dere har gjort det slutt, så er det jo ikke den andre du skal gå til med hvor vondt du har det. Da har det mennesket «sagt fra seg» stillingen som partner og bestevenn. Ergo må du finne noen andre eller tåle det alene. Min eks skulle absolutt snakke med meg om hvor tungt det var at jeg hadde gjort det slutt. Altså hallo, jeg ønsker da ikke sitter hverken og trøste etter et brudd jeg ville ha, eller å få masse dårlig samvittighet over hvor trist den andre er. Anonymkode: 319f1...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Del Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Man prøver å formidle til den andre hvor tungt det er. Hvor vanskelig det er og hvor såret du er. Og den andre responderer med taushet, likegyldighet, trekker på skuldrene. Som om du ikke var noen ting. Jeg gråter og er fortvilet . Jeg har opplevd dette flere ganger både i vennskap og samliv. Det er som en vond drøm hver gang, h orfor skjer dette meg så ofte? Anonymkode: de266...526 Fordi du har feile mennesker rundt deg. Det er grusomt når det er slik. Har hatt det sånn før i tiden. Håper du klarer å kun ha folk som virkelig bryr seg rundt deg etterhvert. Det klarte jeg selv om det tok en stund. Anonymkode: 28d4c...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå