Gå til innhold

Når man spør noen: Hvordan går det med deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og de svarer: Jo da det humper og går. Hva mener de med det?

Anonymkode: b12df...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og de svarer: Jo da det humper og går. Hva mener de med det?

Anonymkode: b12df...442

Det svaret er bare svada, de ønsker ikke å svare skikkelig. Da bruker jeg å spørre :" jaja, det ser jeg, men sånn SERIØST , hvordan går det?"  Hvis jeg bryr meg om å spørre så kan de bry seg om å svare. 

Anonymkode: 03ff0...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At livet for tiden ikke akkurat er er noen opptur og kanskje kjedelig og grått,  men at de på en eller annen måte kommer seg gjennom hverdagen.  Sånn er vel livet til folk flest.  Hverdagen med krav og forventninger og lite tid til sjelefred og harmoni 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan har du det?" er mye mer effektivt. Brukes kun når du er interessert i den lange samtalen 🙂

Anonymkode: 4a2d3...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Joda, det humper og går" betyr at livet går sin vante gang, på godt og vondt. Opp og ned, som hos de aller fleste. Formen er ingen stor greie, verken bra eller dårlig. Jeg tar også et slikt svar for at de ikke er interessert i å snakke mer utfyllende om det, eventuelt ikke har evne til å snakke mer utdypende (sånn er jeg). 

Anonymkode: 365da...452

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk spør meg hvordan det går, så sier jeg at det går sånn passe greit.

Jeg ser at det ikke er det svaret de ønsker seg og at de blir litt stresset, men jeg gidder ikke å late som alt er greit når det ikke er det.

Anonymkode: ecbfa...49b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det svaret er bare svada, de ønsker ikke å svare skikkelig. Da bruker jeg å spørre :" jaja, det ser jeg, men sånn SERIØST , hvordan går det?"  Hvis jeg bryr meg om å spørre så kan de bry seg om å svare. 

Det er ikke sikkert de vil svare? Det er ikke mange jeg ville sluppet såpass innpå.

Anonymkode: 5dcf0...777

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Oi, det var litt usosialt. Det er frivillig å dele nært og intimt, og svada er et tegn på at de ikke ønsker å svare mer skikkelig enn det. Det burde du respektere. 

Anonymkode: 29d5f...712

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ting er omtrent som vanlig, ikke noe bemerkelsesverdig å rapportere, uten at de har noe behov for å gå i detaljer. Jeg har mange sånne svar på repertoaret - med kroniske sykdommer og ganske variabel form føles det feil å svare "bra", men samtidig har jeg (eller den som spør) ikke noe ønske om at jeg skal komme med en detaljert klagesang. Jeg trenger ikke trøst, oppmuntring eller gode råd.

Mange sier i tråder som dette at de vil jo ha et ærlig svar, men i praksis vil de ikke det - man skal ikke avvike veldig fra standardsvaret før stemningen blir litt beklemt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig høflighetsfrase å si hei, hvordan går det? 
Da er det vanlig å si; hei, det går bra.. eller det humper og går, travel hverdag. 
Man forventer ikke å høre hvordan det egentlig virkelig går liksom. 
kommer an på settingen. 
Ofte jeg slår av en prat med folk på butikken og de spør hvor det går.. jeg tolker det ikke slik at de vil stå i 15 min å høre om hva jeg sliter med liksom 

Anonymkode: bcbd0...bfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...