Gå til innhold

Ønsker ikke at vennepar tar med hunden hit - er jeg vrien?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er det nok ganske mange som ikke vet, spesielt de som ikke har/har hatt eller er vant til å omgås hundedyr. Og små barn under 3 år forstår det ihvertfall ikke. 
 

ts

Anonymkode: 9de76...add

Små barn under 3 år har da ingenting bortpå en fremmed hund å gjøre.

Anonymkode: 1ac07...e00

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden synes jeg oppsummerer problemene rundt hundehold og vennskap.

Vi vil nok ikke enes her heller. 

Hunder har rangen i noen hjem. 
Noen greier å balansere dyr og mennesker 
i livet sitt.
Noen av oss er redde og skeptiske

Anonymkode: 0de96...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd hunder, men liker dem rett og slett ikke noe særlig. Hunder er for meg enten små gneldrende plendritere som bare er til irritasjon, eller digre sikle-og-røytefabrikker som stinker. 

Anonymkode: 97890...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (14 timer siden):

Jeg hadde aldri skaffet meg hund i en sånn livssituasjon nei. Skal den bare ligge i ro og gjøre ingenting 2/3 av døgnet? Hvor mye av de resterende timene i døgnet får den meningsfylt aktivitet? Det et et levende vesen, ikke en sofapute.

Takk for svar. Jeg er enig med deg. 

Anonymkode: 9ebc7...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2024 at 10:17 PM, Tabris said:

Jeg har hund selv og tar den aldri med på besøk bortsett fra de i nærmeste familie som jeg vet synes det er greit.

Jeg har ikke noe problem med at folk ikke vil ha hund på besøk. Men jeg synes du overdriver veldig når du tenker at "alle hunder kan bite". Det er ikke sånn hunder fungerer. 

Så lenge barn oppfører seg ordentlig så er det de færreste hunder som biter.

Det er akkurat slik ALLE hunder oppfører. De KAN bite i gitte situasjoner. Om man ikke en gang kan respektere det faktum så bør man ikke bære hundeieer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Malvinka said:

Det er akkurat slik ALLE hunder oppfører. De KAN bite i gitte situasjoner. Om man ikke en gang kan respektere det faktum så bør man ikke bære hundeieer

Jeg har kommentert dette tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 21.16):

Et av våre vennepar har nettop skaffet seg hund, og nå har spørsmålet kommet om de kan ta den med til oss når de kommer på besøk. Vi har sagt at hunden kan bli med, men at den må være i hagen og at vi kan komme ut og hilse på den der. Vi vil ikke ha hund inn i huset da vi har to små barn. 

Jeg og mannen liker både hunder og andre dyr, men jeg er litt redd store hunder og dette er en ganske stor hund. Synes endel hundeeiere tar veldig lett på dette med at deres hunder er så snille, men jeg tenker at alle hunder faktisk kan bite. Ønsker ikke å ta den sjansen mtp mine barn, er jeg for steil? Hva gjør dere andre med venner som har hund?

Anonymkode: 9de76...add

Deres hjem, deres regler. Du vil ikke ha hund i hus, da blir det ingen hund i hus. Syns du det er greit at hunden er i hagen kan den være der. 
 

Men ha en plan da, på hva som mp gjøres om hunden er i hagen og det begynner å regne 🫣

Har hund, men tilhører sjeldenheten at den er med på noe besøk. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 24.7.2024 den 21.17):

Så lenge barn oppfører seg ordentlig så er det de færreste hunder som biter.

Dessverre er det mange barn som ikke oppfører seg ordentlig.

Anonymkode: 3148e...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 21.16):

Et av våre vennepar har nettop skaffet seg hund, og nå har spørsmålet kommet om de kan ta den med til oss når de kommer på besøk. Vi har sagt at hunden kan bli med, men at den må være i hagen og at vi kan komme ut og hilse på den der. Vi vil ikke ha hund inn i huset da vi har to små barn. 

Jeg og mannen liker både hunder og andre dyr, men jeg er litt redd store hunder og dette er en ganske stor hund. Synes endel hundeeiere tar veldig lett på dette med at deres hunder er så snille, men jeg tenker at alle hunder faktisk kan bite. Ønsker ikke å ta den sjansen mtp mine barn, er jeg for steil? Hva gjør dere andre med venner som har hund?

Anonymkode: 9de76...add

Har flere venner med hunder, og de har faktisk aldri spurt om å ta med hunden.

Jeg hadde nok sagt ja, jeg liker hunder, og vi er mye hos dem, så jeg og barna kjenner hundene godt, og de har barn selv, så hundene er barnevennlige.. 

Men du er ikke steil eller vanskelig…

Ønsker meg hund selv, men kommer ikke til å skaffe meg, nettopp på grunn av at jeg ikke kan ta den med meg😊

Har en god venninne som ikke liker barn, hun synes alle barn bråker og synes det er ekkelt når de tar på noe😅 Så treffer henne bare uten barna. Og det er helt greit, alle har egen regler i sine hjem! Og når jeg besøker dem, er det dems regler som gjelder.

Bare si nei med en gang!

Anonymkode: 49e36...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundejente skrev (På 26.7.2024 den 11.38):

du kan selvsagt nekte folk å ta med seg hunden, men da bør du heller ikke ta det for gitt at barna dine er velkommen når dere blir invitert på besøk. 

Er det en hund som har skrevet dette?

Anonymkode: 3148e...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 21.40):

Tar aldri med meg hunden på besøk til andre enn aller nærmeste familie. Og forventer selvsagt det samme tilbake, at ingen tar med seg barn hjem til meg.

Anonymkode: 1ac07...e00

Det er forskjell på folk og dyr, men uoppdragne barn som ikke kan sitte i ro med sitt, kan du selvsagt gi beskjed om at du ikke ønsker besøk av hvis hjemmet ditt ikke er "barnevennlig."

Anonymkode: d5675...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Denne tråden synes jeg oppsummerer problemene rundt hundehold og vennskap.

Vi vil nok ikke enes her heller. 

Hunder har rangen i noen hjem. 
Noen greier å balansere dyr og mennesker 
i livet sitt.
Noen av oss er redde og skeptiske

Anonymkode: 0de96...9b3

Jeg er vel av de du kommenterer hvor "Hunden har rangen" som du sier. Men jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være så rart? Jeg bor alene med hund. Det vil si at det er hunden jeg omgås i det daglige, han er 100 % avhengig av meg for å få det han trenger. Da er han selvfølgelig prioritert over andre?

Så har vi selvfølgelig tilleggsutfordringen med separasjonsangst, det gjør meg mer bundet til hva jeg kan gjøre uten ham (minimalt). Og det er selvfølgelig en grunn til at store deler av min omgangskrets har hund eller er glade i hunder, det gjør det enklere å få mitt liv til å gå opp. Hadde han kunne vært alene hjemme hadde det kanskje stilt seg annerledes, men jeg ville jo uansett ikke etterlatt han alene etter en arbeidsdag alene for å besøke noen. Og på helg driver vi stort sett med hundetrening av noe slag 🤣

Anonymkode: bbc41...cba

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er forskjell på folk og dyr, men uoppdragne barn som ikke kan sitte i ro med sitt, kan du selvsagt gi beskjed om at du ikke ønsker besøk av hvis hjemmet ditt ikke er "barnevennlig."

Anonymkode: d5675...620

Nei, jeg liker ikke barn og jeg vil ikke ha de inn i mitt hjem samme hvor veloppdragne de er.

Anonymkode: 1ac07...e00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke for steil. Helt innafor.

Vi har en mellomstor hund. Skal vi på besøk lar vi henne bli igjen hjemme. 

Har forståelse av at flesteparten av hundeeiere gjør slik. 

Vi har dog hatt besøk før vi selv fikk hund, der besøkene tok med hunden, da spurte de først å hunden kom inn å hilste å sto ute i bånd resten.

Trenger ingen unskjullning for at dyr ikke er velkomne, det er helt okei.

 

Mtp på barna. Er det supert at de ikke vokser opp å er "redde" de bør lære seg hvordan en omgås dyr, å hvordan oppføre seg rundt dyr. Det kan de også bare læres av å faktisk møte dyr. Har da også den forståelsen at de fleste hundeeiere er veldig påpasselige. En skal aldri la barn å hunder være alene uansett. 

Anonymkode: 021bf...c28

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...